Stuur wil met geen mogelijkheid los.....

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
spartafiel
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-09-2011 13:43

Stuur wil met geen mogelijkheid los.....

Bericht door spartafiel »

/help

Na het zadel op mijn maat te hebben gezet, was het stuur aan de beurt, ben vrij lang dus hij moet wat hoger komen.

Maar alles wat ik probeer, er komt maar geen beweging in, ik wil niet teveel kracht gebruiken, want de geveerde voorvork, is denk ik niet tegen mijn krachten opgewassen (spreek uit ervaring bij een gewone fiets).

Stuurpen los, en tikje gegeven, ook moer om stuurpen los, drie dagen actief ingespoten met WD-40.

Resultaat: blijft MUURVAST.

Iemand nog idee�n, want de zithouding is nu niet optimaal, en dat merk ik aan mijn rug.
Those who think they know it all, have no way of finding out they don't.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

Soms helpt enkel lomp geweld, maar dan graag wel op de juiste plek, een bokje hout en een vuistje en dan onder tegen het stuur aantikken, dan hebje de meeste kans dat het langzaam los komt (zet met een viltstift een streepje om te zien of hij omhoog komt.

Dan proberen het er helemaal eruit te halen, opschuren en lichtjes wat (grafiet)vet gebruiken op de as als je heb weer terugzet.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
spartafiel
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-09-2011 13:43

Bericht door spartafiel »

Prutser-2009 schreef:Soms helpt enkel lomp geweld, maar dan graag wel op de juiste plek, een bokje hout en een vuistje en dan onder tegen het stuur aantikken, dan hebje de meeste kans dat het langzaam los komt (zet met een viltstift een streepje om te zien of hij omhoog komt.

Dan proberen het er helemaal eruit te halen, opschuren en lichtjes wat (grafiet)vet gebruiken op de as als je heb weer terugzet.
Deze optie had ik nog niet geprobeerd, vanmiddag eerst even toeren, tis weer eens mooi weer hier......, en daarna maar aan de slag.


/super
Those who think they know it all, have no way of finding out they don't.
Hulpmotor
Berichten: 107
Lid geworden op: 25-03-2011 20:48

Bericht door Hulpmotor »

de bout een redelijk stuk losdtaaien, en dan op de bout slaan met een hamer dat de bout naar beneden gaat, dat wil wel eens helpen, werkt dat niet, dan de techniek van prutser2009 (mark) gebriken, suc6!
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf »

Het zit gewoon vastgeroest...
In het uiterste geval:
Stuurpen eruit draaien en de stuurvoorbouw doorzagen.
Dan de vork demonteren en de binnenbalhoofdbuis (3X woordwaarde)
warm stoken, stukje massief in de binnenbuis en in de bankschroef.
Komt ie geheid los.
Kost wel een nieuwe stuurvoorbouw...
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten