Pagina 1 van 1

De afneembare cilinderkop

Geplaatst: 22-07-2009 19:00
door Avid
Er zijn Sachs blokjes in omloop met een afneembare cilinderkop. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Wat zijn eventuele voor- en nadelen van zo'n afneembare cilinderkop? E�n voordeel die mij zo te binnenschiet is het gemakkelijker kunnen ontkolen, maar het lijkt mij dat je dit karweitje pas uitvoert als je het blok hebt gesplitst.
Een nadeel noemen? Misschien wel vergrote kans op lekkage via de koppakking of - extreem - een weggeblazen koppakking?

Geplaatst: 22-07-2009 19:11
door Gast
Blokje splitsen voor ontkolen?
Hoe kom je daar nou bij?
Uitlaatje er onderuit, op zijn zijkant op de werkbank leggen, en ontkolen henen,
15 minuten werk... :D

Ja maar op zijn kant lekt hij benzine.
Neem een boterhamzakje, draai je tankdop er af,
leg het zakje over het gat en draai je tankdop er weer op.
Vloeistofdicht...
Ook makkelijk bij het plat vervoeren!

Geplaatst: 22-07-2009 19:18
door Kaleidoscoop
ooh die tip is wel handig als ik weer eens ergens strand

Geplaatst: 22-07-2009 19:31
door Avid
@Ko,
Wat ik bedoel is dat als je het blokje ooit moet splitsen, bijvoorbeeld omdat de keerring van zijn plaats is, je in ��n moeite ook de boel kunt ontkolen.

Geplaatst: 22-07-2009 20:27
door Gast
Ja das waar Avid :roll:

Geplaatst: 11-09-2009 20:55
door LAVERDA au POIVRE
gewoon krabben met n schroevendraaier met de zuiger bovenin en wegspuiten met perslucht dus ?

Geplaatst: 13-09-2009 13:06
door LAVERDA au POIVRE
gedaan,ging goed toen gaan rijden ging een hele tijd lekker totdat ze alleen nog maar stationair wilde lopen......had t zakje niet weggehaald en was er dus een vacuum ontsaan in de tank vandaar dat gaatje in de benzine dop !

Geplaatst: 15-10-2009 20:41
door fehntjer
Moin ,
ja een beetje laat maar...
deze afneembare cilinderkop zit op de 599 er Motor van de Hudson. Wordt in china geproduceerd . grootste problem : in bouwjaar 2004 een prutte drijfstangnaaldlager....met vastlopen en andere onplezierige zaken...

De idee was, als jij kleine bramen binnen in had dan beter uithonen?? (met zo'n gereedschap met 3 schlijpstenen). en ook een nieuwe coating uitvoeren (laten).

Voor het Tunen op een draaibank een beetje de cilinderkop afdraaien voor een hogere kompressie- dit werd het meeste gedaan..