Pagina 1 van 1

Rotary blok

Geplaatst: 16-05-2012 21:44
door pbajai
Hoi allemaal,
Ik heb een ander blok (sachs) onder mijn mams saxonette gehangen haar blokje is overleden (tikken en geen transmissie olie).
Nu de vraag het gaat om een rotary blok staat op de carter en op de cilinder, heeft een losse cilinder kop. Electrische start.
Op het plastic gedeelte staat hudson bike.
Heeft iemand ervaring met dit blok, is het de moeite waard om het blok te reviseren??????
Cilinderwand is nog helemaal gaaf geen krasje te bekennen.
Groetjes.

Geplaatst: 17-05-2012 01:20
door fehntjer
Moin,
dit is een normaal blok ook met name 302. is ook met name Sachs aan de Saxonette Light verbouwd ( nieuwste Modell). je kan alle onderdelen van een 399 of 499 gebruiken en natuurlijk ook van een blok met afnembaar cilinderkop.
als de kanalen en het Nikasil binnen de cilinder geen krassen hebben is dat een goed Blok voor reviserie. dit blok heef ook een rand voor de oliekeerring .

Geplaatst: 17-05-2012 18:46
door pbajai
Ik heb vandaag het blokje helemaal uit elkaar gehaald de cilinderwand is klokgaaf, de boosdoener, de 9 bal-lager van de achteras die is kapot.
Ik zal een nieuwe achteras en lager moeten aanschaffen, waar de lager zit is een flink stuk van weggesleten. Ook vond ik hele kleine flinterdunne metalen deeltjes in de carter lijkt wel op zilverfolie zo dun waarschijnlijk van de as of de lager.
De tandwielen zijn verder gaaf geen happen of beschadigingen.
Nu vindt ik het vreemd want mijn as is 18 cm lang terwijl ik een 17,5 kan bestellen zal dit gewoon passen?.
Groetjes.

Geplaatst: 17-05-2012 20:06
door fehntjer
Moin ,
da zal ook de korte as passen. het geef twee verschillen lengden .
Moet je een nieuw as hebben? zijn de baan war de kogel op lopen versleten og heeft krassen? Normaal is de kogelkooi het probleem , dat zijn de
"kleine flinterdunne metalen deeltjes" . ik denk nieuwe lager het best beide de 9 kogel en 7 kogel lager en je kan weer rijden.

Geplaatst: 17-05-2012 20:15
door pbajai
fehntjer schreef:Moin ,
da zal ook de korte as passen. het geef twee verschillen lengden .
Moet je een nieuw as hebben? zijn de baan war de kogel op lopen versleten og heeft krassen? Normaal is de kogelkooi het probleem , dat zijn de
"kleine flinterdunne metalen deeltjes" . ik denk nieuwe lager het best beide de 9 kogel en 7 kogel lager en je kan weer rijden.
De baan waar de kogels op glijden zitten putten (deukjes en krassen)
Ik zal met een nieuwe as de beide gaan vervangen.