Pagina 1 van 1

aansluiten bedrading dlx model

Geplaatst: 01-07-2012 13:00
door spartamethenk
hallo , ik zoek eigenlijk een documentatie over hoe de bedrading aan te sluiten van een spartamet dlx met e-start bj 91 geloof ik . dit omdat ik een spartamet heb gekregen maar de accu box compleet is gedemonteerd en alle draden zijn doorgeknipt ,dit ook bij de cdi aansluiting ,en ook de bedrading die naar de stuurfuncties lopen . vanaf het motorblok loopt een kabel omhoog richting de accubox , hier komen uit 1xzwart 1x rood [dikke kabels] 1xzwart 1xrood [dunnekabels en 1 x bruin . de cdi is er ook afgeknipt , in het luchtfilterhuis komen nu 2x zwart 1xrood 1xlichtblauw 1x donkerblauw uit . de lichtblauw is ingekapseld in een plastic aansluit stekker . bestaat hier een documentatie van hoe alles aan te sluiten is ?

Geplaatst: 01-07-2012 13:41
door fehntjer
Moin,
ja het geef een bedradingplan.

Afbeelding

wat aan de CDI komt : de 2 zwarte horen tezamen dat is massa de roode moet nog een kort roode drad hebben met een stekker da hord de blaauwe draad van de carb aan (onderbrekker).
de elektronica op de rechter kant dat is de CDI. en op de kop van de CDI staat war de kabels aankomen.

Geplaatst: 01-07-2012 22:52
door spartamethenk
ok snap het , alvast bedankt , dus moet ik op zoek naar een accubox waar deze aansluitingen opzitten . als ik alleen de cdi aansluit ,kan ik dan de motor al starten ? om te testen of die uberhaupt nog goed is ? zonder alle draden aan te sluiten die naar de accubox gaan ?

Geplaatst: 02-07-2012 00:05
door fehntjer
Moin,
ja, maar kijk dat de kabels zijn goed geisoleerd

Geplaatst: 03-07-2012 21:34
door spartamethenk
cdi netjes aangesloten en de rest van de e-start kabels niet gebruikt.geen vonk ,en na duizend keer aan proberen te trekken zelfs niets eens de bougie nat , hele carb eraf gehad ,en schoongemaakt [tk ]maar zag er eerlijk gezegd al goed uit , de gehele motor ziet er zowiezo zeer schoon uit en absoluut geen aanslag of verweringen , gehele metje ziet er uit of die bijna nooit gebruikt is .even zien dat ik een multiemeter kan lenen en dan de bobine doormeten .[ rode spoel ] hoe zit dat met die blauwe draad naar de carb? moet die aangesloten zijn of is die alleen voor de sparta uit te doen ? kheb ook de vlotterkamer gevuld bij montage , dus die is nu ook vol en 1 liter benzine in de tank gedaan en even doorgeblazen zodat ik kon zien dat de benzine leiding goed gevuld is en geen lucht bevat [ tankdop eraf, doek eroverheen en hard blazen totdat je druk voeld en even volhouden ].
begin eerlijk gezegd een beetje ongeduldig te worden met de sparta . laats mijn dieselmotor van de auto helemaal gereviseerd , alles zelf gedaan en direct starten en perfect lopen , en zo,n klein metje krijg ik niet aan het lopen ? :oops:

Geplaatst: 03-07-2012 22:18
door fehntjer
Moin,
war heb je de wonplaats?
ja de duevel is in het detail.
kijk dit is de onsteking als schema.

Afbeelding

het zijn 2 zwarte kabel die moet naa massa. aan het rode kabel komt het blauwe kabel van de carb deze is voor blok stop zetten. de kabel van de carb kan voor het testen los maken. als je wil meten aan de Bobine dan de blauwe kabel met zwart, de rode kabel met zwart en de aansluiting van de Bougiekabel naa zwart.
In de handleiding kan de der grote van de weerstanden lezen

jaja een diesel heft geen onstecking :lol: :lol: :lol: