Sproeiers voor bing carb.

Adressen van winkels, reparateurs hobbie'isten en adressen van websites over spartamet en eventuele ervaringen hiermee .

Plaats reactie
DrWh00

Sproeiers voor bing carb.

Bericht door DrWh00 »

Hallo luitjes,
Sinds kort ben ik ook in het bezit van zo'n grappig apparaatje.
Al aardig wat gelezen en uitgezocht, en kom er nu achter dat het best een gedoe is om een sproeiertje te vinden groter dan maatje .42.

Een sproeier opofferen om er een 3,5 tap door heen te draaien is misschien wel een oplossing, maar liever niet.

Heb ook iets gelezen over een sproeier setje, neem aan dat dat van .42 tot .52 is of in die buurt.

.42 is te arm voor mijn 12mm bing.
.54 is te rijk voor het beestje.

Zelf gok ik iets van .48-.50.

Hebben jullie suggesties hoe daar aan te komen, en dan liefst zonder een ruimer te kopen voor 30euries.

Alvast dank
bikemaster

Bericht door bikemaster »

Met een geboorde (maximaal) bing kom ik uit op een 51 sproeier, helaas is die er niet dus heb ik wegens tijd gebrek een 50 er in.
Zodra ik tijd heb komt er een 52 in, door veel meer lucht te geven los ik dat iets te groot wel op hoop ik, anders ga ik een 50 sproeier iets groter maken.

Trouwens waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, gewoon een sproeier opofferen of er speciaal 1 voor aanschaffen, en er draad in tappen.
Dan kun je er bing klein sproeiers in doen, die zijn goedkoop en bij iedere bromfiets boer te koop.
Met een hamer past alles /tand
Prutser-2009
Erelid

Bericht door Prutser-2009 »

ik wil nog wel eens een keer een stel originele sproeiers hebben om te voorzien van een ander schroefdraad, als ik precies weet wat erin getapt moet worden dan kan ik het wel maken, kost je hoogstens een paar postzegels en enveloppes.

zelf heb ik een speciaal setje met losse sproeiers van een forum lid, wegens veel te weinig tijd en te veel hobbies nog niet aan toe gekomen om het te gaan gebruiken.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
DrWh00

Bericht door DrWh00 »

Thx voor de reacties.

Prutser-2009 schreef:ik wil nog wel eens een keer een stel originele sproeiers hebben om te voorzien van een ander schroefdraad, als ik precies weet wat erin getapt moet worden dan kan ik het wel maken, kost je hoogstens een paar postzegels en enveloppes.

zelf heb ik een speciaal setje met losse sproeiers van een forum lid, wegens veel te weinig tijd en te veel hobbies nog niet aan toe gekomen om het te gaan gebruiken.
Thx voor het aanbod.
Ben na het plaatsen van het voruge berichtje in het bezit gekomen van een verloopje van m6 naar bing3,5. Heb err ook een sproeiertje bij gekregen.
Stel dat ik een andere sproeier nodig heb, want het ene blokje is de andere niet.

Hebben jullie daar toevallig een adresje voor?..
Plaats reactie