Pagina 1 van 3
slecht starten
Geplaatst: 08-10-2009 21:18
door blauwlap
Ik heb een probleem wat al langer speelt en dacht al vaak "nu is het opgelost".
Het metje van m'n vrouw start heel slecht s'morgens (of wanneer dan ook na een 'nacht' staan) en daarna ook vaak niet direct, enkele keren trekken.
De carburateur verschillende malen kompleet gereinigd, nieuwe bougie, contacten in de bougiekabel schoongemaakt (niet dat ze echt vuil waren maar je weet nooit). En telkens na zo'n beurt startte die gelijk.
Gisteren omdat hij nu ook slechter liep de carburateur schoongemaakt en bougie enzo nagekeken. Weer alles gemonteerd en een keer trekken aan het startkoord, lopen, trekt en loopt ook goed.
Vandaag echter is hij weer niet op gang te krijgen.
Wat is hier nu mis, ik weet het niet meer.
De benzine is altijd dezelfde mengverhouding en mijn met start en loopt prima.
Geplaatst: 08-10-2009 21:28
door Gast
Je hebt twee mogelijke oorzaken,
"Pijpje te hoog"
"Veertje van je benzinekraan aan de verkeerde kant."
Beiden in de zoekfunctie te vinden.
Betekend jouw "carburateur schoongemaakt" ook dat je het venturipijpje eruit gehad hebt?
Zoniet, carburateur niet schoon.
Wat ook heel goed kan is dat je vlotternaald niet goed afsluit. Dit komt heel veel voor!
Suc7!
Noot: Blauw is trouwens geen kleur maar een toestand...
Geplaatst: 09-10-2009 16:51
door blauwlap
Ik heb vandaag nogmaals getracht de met te starten, is niet gelukt.
Heb de bougie eruit gehaald en deze was kletsnat dus benzine krijgt hij genoeg.
Heb gekeken of hij vonkte en zag de vonkjes overspringen.
Ga nu eens naar het pijpje (heb ik eigenlijk nooit op gelet
) en het veertje kijken.
Venturiepijpje heb ik een van de vorige keren schoongemaakt daarmee was toen het probleem niet verholpen
Ik heb de Bing carburateur afbeelding met de verklarende woordenlijst uitgeprint en gelamineerd zodat ik kan controleren of het goed zit. En eventueele vetvlekken kan ik er weer zo afvegen zodat die altijd ter referentie te gebruiken is
Geplaatst: 09-10-2009 17:51
door blauwlap
Heb nu alles weer los. Het luchtfilter was kletsnat.
Pijpje zat niet meer in het metalen deel van de carburateur, hing in het kunsttof bovendeel vast.
Nu eerst eten en straks verder.
Geplaatst: 09-10-2009 20:02
door Gast
Voor 99 % heb je daar de oorzaak te pakken. Door het te hoge pijpje zal
de vlotterruimte zich slechts druppelsgewijs vullen en benzine onder het deksel door lekken.
Het hoe en wat van het pijpje kan je vinden op het forum.
Suc7!
Geplaatst: 09-10-2009 20:33
door blauwlap
Pijpje weer teruggezet en op 7 mm uitstekend ingeperst.
Alles weer netjes in elkaar gezet en na enkele keren trekken lopen. Heb net een kort proefritje gemaakt maar heb het idee dat hij nu iets minder snel loopt. Zou dat komen door het kletsnatte luchtfilter?
Morgen weer eens kijken hoe die dan start. En gelijk eens kijken of die dan goed loopt.
Geplaatst: 09-10-2009 22:24
door Admin2Vrotkees
Ja, naast dat hij nat is van de mengsmering is hij natuurlijk een beetje vervuild van de olie, uitspuiten met remreiniger en laten drogen (en nee niet laten drogen op een houtkachel).
mark
Geplaatst: 09-10-2009 22:55
door blauwlap
Remreiniger heb ik niet maar heb laatst een spuitbus carbu clean op de kop getikt, zal het filter daar eens mee uitspuiten. Zou volgens mij ook moeten werken.
Geplaatst: 09-10-2009 22:55
door spartaans
Om te testen of het luchtfilter het verschil maakt,kun je een stukje zonder rijden. Drogen heb ik wel eens snel gedaan door 't filter op de stofzuigerslang te zetten en die dan een poosje laten loeien, werkte prima.
Geplaatst: 10-10-2009 14:23
door blauwlap
Het eigenlijke probleem is NIET opgelost.
Wederom niet aan de gang te krijgen.
Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?