Raar contactsleutel/slot op E-start accu box ?
Raar contactsleutel/slot op E-start accu box ?
Ik ga ook maar weer eens een poging wagen voor de Elektrische start.
Accu aan de lader, alleen het volgende blijf ik vreemd vinden.
Vorige keer deed de E-start het en de lampen brandden ook op de accu.
Het probleem is, is dat ik de accu niet op de stand OFF of ON kan zetten, maar de lampen blijven branden, waardoor de accu dus gewoon leeg loopt. Ik kan hem dus niet uitzetten door dit gekke contactslot. (onderstaande foto) Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft met dit contactslot? Of mis ik gewoon iets van een sleutelgat wat er eerst wel op zat? :P
Mocht dit een ook een normaal contactslot zijn, dan mis ik in ieder geval de soort sleutel ervan om hem om te draaien.
Accu aan de lader, alleen het volgende blijf ik vreemd vinden.
Vorige keer deed de E-start het en de lampen brandden ook op de accu.
Het probleem is, is dat ik de accu niet op de stand OFF of ON kan zetten, maar de lampen blijven branden, waardoor de accu dus gewoon leeg loopt. Ik kan hem dus niet uitzetten door dit gekke contactslot. (onderstaande foto) Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft met dit contactslot? Of mis ik gewoon iets van een sleutelgat wat er eerst wel op zat? :P
Mocht dit een ook een normaal contactslot zijn, dan mis ik in ieder geval de soort sleutel ervan om hem om te draaien.
Pret, op de Spartamet
Thanks voor het snelle antwoord. Best gek, mijn opa heeft z'n Spartamet in 1997(Tevens ook het bouwjaar, dus nieuw, 499 blok) in NEDERLAND gekocht. Haha, hoe die dat dan gedaan heeft zou ik echt niet weten. Misschien is z'n systeem een keer bij een val of iets dergelijks kapot geraakt en heeft z'n dealer een Belgisch systeem erop gezet.. Joost mag het weten :PKo de Dorpsgek schreef:Je bent in het bezit van een belg.
Daar is het verplicht als je stilstaat dat je licht blijft branden.
Als je geen sleutel hebt zeter dan een schakelaartje tussen...
Sleutel heb ik niet meer, of moet nog ergens liggen en anders even kijken of ik er een schakelaar tussen zou kunnen zetten.
Nog even een snelle vraag, kan de kant van de accubox waar het contactslot zit ook eraf? Want deze lijkt mij aardig vast te zitten, zit verder geen schroef of iets dergelijks op. Zou zonde zijn als ik de boel dan zou slopen. Zou een stuk makkelijker werken ipv om alles er weer uit te moeten halen vanaf de andere kant.
Groeten, Pretmet
Pret, op de Spartamet
Moin ,
de sleutel in de accubox, als die ook verbouwd was , heeft de functie de Bobine op Massa te zetten. een start , ook met handsstart was da niet mogelijk.
de accubox heft een elektronica die de verlichting , als je de motor mag stoppen, naa een tijd 3 of 4 Minuten doe uitschakelen.
Diet was in duitsland verplicht. is dat in nederland nodig?
ervoor was een aansluiting aan de accu bij 6V . met ander woorden de accu word op eeen kant ( 6V) sneller leg als op de ander kant.
de sleutel in de accubox, als die ook verbouwd was , heeft de functie de Bobine op Massa te zetten. een start , ook met handsstart was da niet mogelijk.
de accubox heft een elektronica die de verlichting , als je de motor mag stoppen, naa een tijd 3 of 4 Minuten doe uitschakelen.
Diet was in duitsland verplicht. is dat in nederland nodig?
ervoor was een aansluiting aan de accu bij 6V . met ander woorden de accu word op eeen kant ( 6V) sneller leg als op de ander kant.
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Fehntjer, weet jij of die vorm in het contact een normale "sleutel" is? Nog nooit zoiets gezien. Ook op de tekeningen (exploded view) van Sachs zie ik ook gewoon een sleutelgat met een normale sleutel ipv deze "vormsleutel".fehntjer schreef:Moin ,
de sleutel in de accubox, als die ook verbouwd was , heeft de functie de Bobine op Massa te zetten. een start , ook met handsstart was da niet mogelijk.
de accubox heft een elektronica die de verlichting , als je de motor mag stoppen, naa een tijd 3 of 4 Minuten doe uitschakelen.
Diet was in duitsland verplicht. is dat in nederland nodig?
ervoor was een aansluiting aan de accu bij 6V . met ander woorden de accu word op eeen kant ( 6V) sneller leg als op de ander kant.
Pret, op de Spartamet
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten