Sachs Hercules Accu met Philips achterlamp
Sachs Hercules Accu met Philips achterlamp
Hallo,
Omdat ik een mooi lamp had liggen heb ik deze even gemonteerd.
Fijne achterlicht van Philips. Veel zicht en van grotere hoek zichtbaar.
easy do it yourself..
moertje loshalen en lamp naar boven halen. wel de draadjes loshalen
draadjes onthouden waar ze naar toe lopen
zwarte plastic optillen om te openenen
moertjes loshalen
nieuwe philips van achter bekijken
oude toplight van binnen, plus losgehaald uit plastic, min ook los
op plus mannetje en vrouwtje gesoldeerd. en op min ook.
(dus 2 keer een vertakking) accu omgedraaid, zodat de draadjes achter zitten.
lampje op accu
plus vrouwtje moet in plus mannetje die naar de accu gaat, en min draadje naar min die naar de accu gaat. die andere vertakkingen gaan dan naar de lamp, plus en min vrouwtje
nieuwe achterlamp mit hollandischer grundlichkeit en accu met standlicht! van originele Sachs Hercules!
voor methode zonder accu, extra draadje met vrouwtje voor naar geel draadje
accu van B&M jacklight. schroefje op foto TE LANG, moet 25 mm zijn anders past het niet bij tank.. schroefjes kun je makkelijk op maat afknippen met speciale tang
philips zunder accu.auch schon..aber geen standlicht
Omdat ik een mooi lamp had liggen heb ik deze even gemonteerd.
Fijne achterlicht van Philips. Veel zicht en van grotere hoek zichtbaar.
easy do it yourself..
moertje loshalen en lamp naar boven halen. wel de draadjes loshalen
draadjes onthouden waar ze naar toe lopen
zwarte plastic optillen om te openenen
moertjes loshalen
nieuwe philips van achter bekijken
oude toplight van binnen, plus losgehaald uit plastic, min ook los
op plus mannetje en vrouwtje gesoldeerd. en op min ook.
(dus 2 keer een vertakking) accu omgedraaid, zodat de draadjes achter zitten.
lampje op accu
plus vrouwtje moet in plus mannetje die naar de accu gaat, en min draadje naar min die naar de accu gaat. die andere vertakkingen gaan dan naar de lamp, plus en min vrouwtje
nieuwe achterlamp mit hollandischer grundlichkeit en accu met standlicht! van originele Sachs Hercules!
voor methode zonder accu, extra draadje met vrouwtje voor naar geel draadje
accu van B&M jacklight. schroefje op foto TE LANG, moet 25 mm zijn anders past het niet bij tank.. schroefjes kun je makkelijk op maat afknippen met speciale tang
philips zunder accu.auch schon..aber geen standlicht
Het geproduceerde licht van de nieuwe lamp heeft in het donker voor mij wat meer flair.
Ik vond het lichtje van de Toplight een beetje sumier, vandaar. Dat is meer een grote reflector. Lichtje zit alleen in het kleine kubusje.
En ik kwam eergister al 2 fietsers tegen die dezelfde Toplight lamp op hun giant hadden, toen dacht ik : Hey dat lampje is ook niet echt origineel 8)
(de witte ring om de Philips lamp schijnt ook helemaal rood als deze aanstaat en heeft een grotere zichtbaarheids hoek, niet alleen van achter maar ook van opzij goed zichtbaar. Safety first!)
Ik vond het lichtje van de Toplight een beetje sumier, vandaar. Dat is meer een grote reflector. Lichtje zit alleen in het kleine kubusje.
En ik kwam eergister al 2 fietsers tegen die dezelfde Toplight lamp op hun giant hadden, toen dacht ik : Hey dat lampje is ook niet echt origineel 8)
(de witte ring om de Philips lamp schijnt ook helemaal rood als deze aanstaat en heeft een grotere zichtbaarheids hoek, niet alleen van achter maar ook van opzij goed zichtbaar. Safety first!)
O ja,
Ook een reden was , omdat bij mij bij de vorige Sachs de lamp altijd erg trilde. Dit was wel een ander type. Maar ik kwam erachter dat 2 punten van het metalen ophangplaatje wel heel erg zwak zijn. Bij beide fietsen waren ze gebroken. Bij de vorige lamp heb ik het Mac Guyver stijl opgelost met wat papiertjes er tussen douwen. Bij deze fiets trilde de lamp ook wel wat, maar dat kwam omdat ie tegen het nummerplaatje aan kwam. Maar ook bij deze kwam het door de 2 zwakke/gebroken puntjes op het metalen ophangplaatje, waardoor de lamp naar beneden hangt en wat los zit en erg trilt/geluid maakt. Vooral bij stationair draaien van de motor. Nu trilt/beweegt t wel een beetje maar maakt geen storend geluid meer. Heb er ook een lap rubber tussen geplaatst.
Volgend project wordt een Philips voorlamp zelfbouw, maar wacht nog even op KM teller, en lamp die ik kan verbouwen. Wordt ook een Philips lamp met meer/ helder licht.
Ook een reden was , omdat bij mij bij de vorige Sachs de lamp altijd erg trilde. Dit was wel een ander type. Maar ik kwam erachter dat 2 punten van het metalen ophangplaatje wel heel erg zwak zijn. Bij beide fietsen waren ze gebroken. Bij de vorige lamp heb ik het Mac Guyver stijl opgelost met wat papiertjes er tussen douwen. Bij deze fiets trilde de lamp ook wel wat, maar dat kwam omdat ie tegen het nummerplaatje aan kwam. Maar ook bij deze kwam het door de 2 zwakke/gebroken puntjes op het metalen ophangplaatje, waardoor de lamp naar beneden hangt en wat los zit en erg trilt/geluid maakt. Vooral bij stationair draaien van de motor. Nu trilt/beweegt t wel een beetje maar maakt geen storend geluid meer. Heb er ook een lap rubber tussen geplaatst.
Volgend project wordt een Philips voorlamp zelfbouw, maar wacht nog even op KM teller, en lamp die ik kan verbouwen. Wordt ook een Philips lamp met meer/ helder licht.
O ja, het belangrijkste wat ik vergeten ben te melden.
Je hoeft dus ook niet een Philips lamp te monteren, maar je kan elke lamp er nu op zetten die erop past ( vaak standaard maat voor schroeven) met stekkertjes. Zo hoef je de accu dus ook niet weg te doen als bijv je lamp kapje gebroken is of iets dergelijks.
Bij deze versie Toplight zit de accu namelijk gemonteerd aan de lamp, maar met de aanpassing van 2 keer een vertakking mannetje vrouwtje op de accu, kun je elke willekeurige lamp erop zetten, en behoud je het standlicht
8) 8) 8)
https://www.google.nl/search?q=achterli ... 14&bih=638
Je hoeft dus ook niet een Philips lamp te monteren, maar je kan elke lamp er nu op zetten die erop past ( vaak standaard maat voor schroeven) met stekkertjes. Zo hoef je de accu dus ook niet weg te doen als bijv je lamp kapje gebroken is of iets dergelijks.
Bij deze versie Toplight zit de accu namelijk gemonteerd aan de lamp, maar met de aanpassing van 2 keer een vertakking mannetje vrouwtje op de accu, kun je elke willekeurige lamp erop zetten, en behoud je het standlicht
8) 8) 8)
https://www.google.nl/search?q=achterli ... 14&bih=638
accu en lamp getest. ongeveer 20 km met dynamo aan gereden met motortje aan.
resultaat tot nu toe: vorige lamp , de Toplight, geeft nog 14 seconden licht bij stoppen.
zelfde accu, niet aan oplader gehad, geeft na stoppen bij Philips lamp nog 5 minuut en 30 seconden licht !!
Speciaal voor Joshua1: Ik ga de oude lamp aanpassen, zodat ik deze over de philips heen kan schuiven 8) beetje dremelen enz. moet lukken. fotos plaats ik zodra ik dit klaar heb 8) dan heb ik 2 achterlichten in 1 8)
resultaat tot nu toe: vorige lamp , de Toplight, geeft nog 14 seconden licht bij stoppen.
zelfde accu, niet aan oplader gehad, geeft na stoppen bij Philips lamp nog 5 minuut en 30 seconden licht !!
Speciaal voor Joshua1: Ik ga de oude lamp aanpassen, zodat ik deze over de philips heen kan schuiven 8) beetje dremelen enz. moet lukken. fotos plaats ik zodra ik dit klaar heb 8) dan heb ik 2 achterlichten in 1 8)
Hallo,
Deze zijn speciaal door Philips ontwikkeld voor Vanmoof fietsen.
Dit is de site: http://vanmoof.com/
Als je een mailtje stuurt naar hoofdkantoor in Amsterdam, dan kun je deze ook los bestellen. Zijn ook in rood voor achterlicht.
p.s. ik plaats zo een How to do it yourself voorlamp...
Deze zijn speciaal door Philips ontwikkeld voor Vanmoof fietsen.
Dit is de site: http://vanmoof.com/
Als je een mailtje stuurt naar hoofdkantoor in Amsterdam, dan kun je deze ook los bestellen. Zijn ook in rood voor achterlicht.
p.s. ik plaats zo een How to do it yourself voorlamp...
bij openen van oude achterlicht van mn eerste Sachs, kwam ik erachter dat waarschijnlijk de vorige eigenaar hier ook een Toplight op had, Het metalen aansluiting van de plus is namelijk precies hetzelfde als van de toplight, en in de lamp gemonteerd. Dus heb ik de Toplight maar op de andere Sachs gezet 8)
dit wordt het eerste motortje wat ik open ga halen in mijn leven!!
Ik denk/hoop dat het slechts kappotte lagers oid zijn, motortje loopt nog gewoon 27 km alleen erg rare geluid in motor. heb er dus bijna 7000 km mee gereden sinds aanschaf. deze wil ik mooi origineel houden, dus oude lampen derop
nieuw project, van oude lamp van eerste Sachs (waarschijnlijk niet origineel van fiets) ga ik maar een moderne Toplight maken ! 8)
maar eerst maar 2 weken op vakantie..
dit wordt het eerste motortje wat ik open ga halen in mijn leven!!
Ik denk/hoop dat het slechts kappotte lagers oid zijn, motortje loopt nog gewoon 27 km alleen erg rare geluid in motor. heb er dus bijna 7000 km mee gereden sinds aanschaf. deze wil ik mooi origineel houden, dus oude lampen derop
nieuw project, van oude lamp van eerste Sachs (waarschijnlijk niet origineel van fiets) ga ik maar een moderne Toplight maken ! 8)
maar eerst maar 2 weken op vakantie..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 0 gasten