499 blokje geopend met verschilende carterdelen?
Geplaatst: 16-06-2014 15:00
Hallo,
Omdat ik een tijd terug een rare 'geklepper' vanuit mijn motortje hoorde, heb ik 2 week geleden voor het eerst van mijn leven een motorblokje geopend. Ik had met dit motortje al meer dan 6000 km gereden, maar sinds ik hem had gekocht nooit carterolie bijgevuld. Ik dacht dus eerst dat het daar wel wat mee te maken zou hebben. Maar dat was niet het geval.
Het geklepper werd veroorzaakt door iets ontzettend simpels.
koolaanslag in de cilinderkop groef!
Deze scoongemaakt, kop ook met zo'n sponsje van de action.
cilinder sluitring weer terug gezet, motor inmekaar, en nu gaat ie weer , en loopt zelfs nog mooier/beter als voorheen.
De groef zat zo vol met kool, dat de ring geen kans had om goed op zn plaats te blijven denk ik.
Het grappige is dat ik er nu pas achter ben, dat mijn buitenkant van het blokje uit 2 verschillende blokjes bestaat! Het voorste gedeelte is van een 499 blok en het achterste gedeelte is van een 399 blok! Ik dacht dat dit niet mogelijk was, maar omdat ik er al mer dan 6000 km op heb gereden is dit toch zeker mogelijk!
In iedergeval is het splitsen van een blokje makkelijker dan ik dacht, en zeer makkelijk zelf te doen. Was bang dat het mij niet zou lukken, maar ben zeer verast dat t gelukt is. Met hulp van tips en truuks van dit forum uiteraard..
Omdat ik een tijd terug een rare 'geklepper' vanuit mijn motortje hoorde, heb ik 2 week geleden voor het eerst van mijn leven een motorblokje geopend. Ik had met dit motortje al meer dan 6000 km gereden, maar sinds ik hem had gekocht nooit carterolie bijgevuld. Ik dacht dus eerst dat het daar wel wat mee te maken zou hebben. Maar dat was niet het geval.
Het geklepper werd veroorzaakt door iets ontzettend simpels.
koolaanslag in de cilinderkop groef!
Deze scoongemaakt, kop ook met zo'n sponsje van de action.
cilinder sluitring weer terug gezet, motor inmekaar, en nu gaat ie weer , en loopt zelfs nog mooier/beter als voorheen.
De groef zat zo vol met kool, dat de ring geen kans had om goed op zn plaats te blijven denk ik.
Het grappige is dat ik er nu pas achter ben, dat mijn buitenkant van het blokje uit 2 verschillende blokjes bestaat! Het voorste gedeelte is van een 499 blok en het achterste gedeelte is van een 399 blok! Ik dacht dat dit niet mogelijk was, maar omdat ik er al mer dan 6000 km op heb gereden is dit toch zeker mogelijk!
In iedergeval is het splitsen van een blokje makkelijker dan ik dacht, en zeer makkelijk zelf te doen. Was bang dat het mij niet zou lukken, maar ben zeer verast dat t gelukt is. Met hulp van tips en truuks van dit forum uiteraard..