Ook slecht starten
Geplaatst: 28-08-2014 11:03
Sinds een week een niet rijdende, maar rijdend weggezette spartamet saxonette luxus met 499 blok en e-start gekocht.
Na toch heel wat gelezen te hebben op het forum de volgende acties gedaan.
-Benzine verwijderd en tank helemaal schoongemaakt.
-Benzinekraan schoongemaakt.
-Nieuwe benzineslang en papieren filter.
-Carburateur geheel gedemonteerd en schoongemaakt incl. venturipijpje getrokken, nieuw membraan, pakkingen en vlotterkamerbakje ivm benzinelek (opgelost).
Nieuwe bougie en luchtfilter.
Spartamet start nu pas na 20 keer starten. Bij in een keer volgas duikt hij iets in om vervolgens op te pakken.
5 km gereden (wat hij in principe goed doet 31 mee en 26 tegenwind) en na stilzetten direct starten geen probleem, maar als ik 5 minuten wacht weer 20 keer trekken voor hij aanslaat.
Membraanplaat tussen carburateur nog niet getest. Moet het plaatje horizontaal vlak tegen de membraanplaat liggen of onder een hoek in ruststand iets open staan? (bij mij het geval).
Iemand ideeen?
Na toch heel wat gelezen te hebben op het forum de volgende acties gedaan.
-Benzine verwijderd en tank helemaal schoongemaakt.
-Benzinekraan schoongemaakt.
-Nieuwe benzineslang en papieren filter.
-Carburateur geheel gedemonteerd en schoongemaakt incl. venturipijpje getrokken, nieuw membraan, pakkingen en vlotterkamerbakje ivm benzinelek (opgelost).
Nieuwe bougie en luchtfilter.
Spartamet start nu pas na 20 keer starten. Bij in een keer volgas duikt hij iets in om vervolgens op te pakken.
5 km gereden (wat hij in principe goed doet 31 mee en 26 tegenwind) en na stilzetten direct starten geen probleem, maar als ik 5 minuten wacht weer 20 keer trekken voor hij aanslaat.
Membraanplaat tussen carburateur nog niet getest. Moet het plaatje horizontaal vlak tegen de membraanplaat liggen of onder een hoek in ruststand iets open staan? (bij mij het geval).
Iemand ideeen?