hij "verzuipt" hoe kan dat ?

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Black Wing

hij "verzuipt" hoe kan dat ?

Bericht door Black Wing »

Ik rij lekker door de polder en ineens gaat hij slecht lopen en slaat af, ik zie benzine lekken en fiets maar naar huis, nu heb ik al 6 keer de carburateur los gehad en alles al gecontroleerd of vervangen,
een nieuwe bovenplaat met membraan gemonteerd de membraanplaat tussen de carb en het blok vervangen, alles schoongemaakt incl. venturibuisje, maar het is nog steeds prut !
ik krijg hem wel gestart als ik de benzinekraan dichtdraai en met de gashendel vol open, dan begint hij te pruttelen, en even later loopt hij als een nieuwe, totdat de benzine op is, als ik hem daarna weer start met de kraan open start hij even op en verdrinkt dan in de benzine, de membraan sluit goed af, maar soms lekt er toch benzine uit als de hevel omhoog staat, dan is de membraan open, maar moet de vlotter toch de boel dichthouden lijkt me, maar de benzine zeikt er dan toch uit tot ik de hevel in uitstand zet, dus ik denk dat de vlotter de boosdoener is, maar die heb ik al een paar keer gecontroleerd, en zelfs al een andere carburateurhuis met vlotter gemonteerd, en dat hielp ook niet, is dat toeval ?
sorry voor het lange verhaal, maar zo voorkom je ook weer een heen en weer vraag en antwoord gedoe,
dus, kortom wie is het met mij eens dat het toch de vlotter moet zijn ?
en wie heeft er misschien een andere oplossing waar ik overheen heb gekeken ? :roll: :shock:
Groeten, Eric
Gast

Bericht door Gast »

vlotter
Jan

Re: hij "verzuipt" hoe kan dat ?

Bericht door Jan »

Black Wing schreef: dus ik denk dat de vlotter de boosdoener is, maar die heb ik al een paar keer gecontroleerd, en zelfs al een andere carburateurhuis met vlotter gemonteerd, en dat hielp ook niet, is dat toeval ?:roll: :shock:
Toeval bestaat niet.

Controleer of je alles op de juiste manier en in de juiste volgorde gemonteerd hebt. Vooral alles rond het membraan.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Black Wing

het is een bing, en de benzine stroomt gewoon uit de achterkant, de aanzuigkant dus, en als ik hem dan probeer te starten, begint het uit de uitlaat te lekken
Groeten, Eric
Black Wing

ik ga straks maar weer eens kijken :roll:
Groeten, Eric
Jan

Bericht door Jan »

Het meest waarschijnlijk is een probleem met je membraan.

Controleer alles. De staat van je membraan, een gaatje zit in een klein hoekje (pennetje). Goed schoon maken en het mag niet plakken en anders een nieuwe (is wel duur). neem een goede, liefst nieuwe pakking en monteer alles precies en in de juiste volgorde, let op de plaats van het veertje.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Black Wing

ik heb een nieuwe gemonteerd en deze getest met een los slangetje
waar ik op geblazen heb, hij sluit goed af volgens mij, en ook als de hevel in uitstand staat lekt het niet, dus is het membraan volgens mij goed
Groeten, Eric
Jan

Bericht door Jan »

opgelost? Ben benieuwd
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Black Wing

ja, als de hevel omhoog staat wel, dus kan het alleen maar de vlotter zijn dacht ik zo
Groeten, Eric
Jan

Bericht door Jan »

vlotterlekkage, lek aan de onderkant. Membraanlekkage, lekt meestal uit de inlaat. benzine lekt natuurlijk naar beneden. is moeilijk te zien
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Plaats reactie