Wil niet vol gas(Nieuw probleem)
Wil niet vol gas(Nieuw probleem)
Hallo,
Ik heb een onbegrensde spartamet(start in 1x), ik heb al de luchttoevoer verbeterd: Ik heb dat lipje weggesneden bij de binnenkap.
Nu zit ik met het probleem dat hij zonder trappen een beetje blijft janken bij 25 km/h en als ik ga trappen hij heerlijk doortrekt tot 30/35 km/h en een heerlijk geluid heeft. Maar als ik stop met trappen zakt hij terug tot 25 km/h met een rot geluid. Verder loopt hij perfect, trekt ook heerlijk op.
Iemand die hier iets op weet?
Bedankt!
Ik heb een onbegrensde spartamet(start in 1x), ik heb al de luchttoevoer verbeterd: Ik heb dat lipje weggesneden bij de binnenkap.
Nu zit ik met het probleem dat hij zonder trappen een beetje blijft janken bij 25 km/h en als ik ga trappen hij heerlijk doortrekt tot 30/35 km/h en een heerlijk geluid heeft. Maar als ik stop met trappen zakt hij terug tot 25 km/h met een rot geluid. Verder loopt hij perfect, trekt ook heerlijk op.
Iemand die hier iets op weet?
Bedankt!
Opvoeren
Het lijkt zo eenvoudig, de werkelijkheid is anders.
Nogmaals de voorwaarde.
Een goed motortje is sneller en krachtiger te maken
Voorwaarde
A Het motortje heeft een goede compressie.
B CDI is onbegrensd.
C Uitlaat is helemaal schoon.
Hij zal dan circa 27 km moeten lopen.
Zo niet begin er dan niet aan (dat geeft teleur stelling)
Als het daar aan voldoet, kan je met succes de volgende stappen ondernemen.
Gaatje boren 8 mm in lucht filter kap
Kijk na een aantal gereden kilometers de motor is dan immers warm, of de bougie nat of droog is.
Droog grotere sproeier plaatsen.
Plaats een sproeier die groter is.
Nat een stap terug, stappen in 0,01.
Is aan die voor waarde voldaan.
Volgende stap.
Kleur van de bougie.
Koffie bruin super goed.
Wit teveel lucht.
Zwart te weinig lucht.
Of verkeerde mengsmering
Voor meer succes (is voor eigen risico)
Boor de carburateur op naar 10,5 mm.
Boor 2 gaten 8 mm in de lucht filter kap
Plaats sproeier 46 hij trekt beter.
Maar sint eer gij hier aan begint, je kan niet meer terug.
De gegevens van sproeiers en lucht filter gaten kunnen per motor blokje verschillend zijn.
Het vraagt tijd en geduld, de aanhouder wint.
Maar kan geen garantie voor succes geven.
Het is een ervaren richtlijn, en is voor elk blok anders.
Elke handeling en wijziging is voor eigen risico
Veel succes
Nogmaals de voorwaarde.
Een goed motortje is sneller en krachtiger te maken
Voorwaarde
A Het motortje heeft een goede compressie.
B CDI is onbegrensd.
C Uitlaat is helemaal schoon.
Hij zal dan circa 27 km moeten lopen.
Zo niet begin er dan niet aan (dat geeft teleur stelling)
Als het daar aan voldoet, kan je met succes de volgende stappen ondernemen.
Gaatje boren 8 mm in lucht filter kap
Kijk na een aantal gereden kilometers de motor is dan immers warm, of de bougie nat of droog is.
Droog grotere sproeier plaatsen.
Plaats een sproeier die groter is.
Nat een stap terug, stappen in 0,01.
Is aan die voor waarde voldaan.
Volgende stap.
Kleur van de bougie.
Koffie bruin super goed.
Wit teveel lucht.
Zwart te weinig lucht.
Of verkeerde mengsmering
Voor meer succes (is voor eigen risico)
Boor de carburateur op naar 10,5 mm.
Boor 2 gaten 8 mm in de lucht filter kap
Plaats sproeier 46 hij trekt beter.
Maar sint eer gij hier aan begint, je kan niet meer terug.
De gegevens van sproeiers en lucht filter gaten kunnen per motor blokje verschillend zijn.
Het vraagt tijd en geduld, de aanhouder wint.
Maar kan geen garantie voor succes geven.
Het is een ervaren richtlijn, en is voor elk blok anders.
Elke handeling en wijziging is voor eigen risico
Veel succes
Nieuw probleem: Gister toen ik de spartamet wou starten(nadat ik de gaskabel had aangespannen), gaf hij vol gas, en dit wou kon ik ook niet meer bedienen.
Alles zit goed aangesloten en ik heb ook al van alles geprobeerd. Ik denk zelf dat er binnen in de carburateur wat geknapt is.
MAAR nu is er boven op de carburateur een schroefje dol gedraaid, ik krijg het deksel er dus niet af..
Iemand raad
Alles zit goed aangesloten en ik heb ook al van alles geprobeerd. Ik denk zelf dat er binnen in de carburateur wat geknapt is.
MAAR nu is er boven op de carburateur een schroefje dol gedraaid, ik krijg het deksel er dus niet af..
Iemand raad
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
het lijkt er sterk op dat het metalen pennetje van de gasschuif gebroken isreitsma schreef:Nieuw probleem: Gister toen ik de spartamet wou starten(nadat ik de gaskabel had aangespannen), gaf hij vol gas, en dit wou kon ik ook niet meer bedienen.
Alles zit goed aangesloten en ik heb ook al van alles geprobeerd. Ik denk zelf dat er binnen in de carburateur wat geknapt is.
MAAR nu is er boven op de carburateur een schroefje dol gedraaid, ik krijg het deksel er dus niet af..
Iemand raad :?:
Als je de hefboom bedient hoort ie door middel van dat pennetje de gasschuif mee te nemen.
wat betreft de dolle kop van de schroef, je kunt de kop voorzichtig kapot boren, de hele bovenkant loshalen en dan het uitstekende draadeind eruit halen.
succes
zitten 3 veren in de carburateur (Bing).
Grote lange veer boven het benzinemembraan
kleine lange veer ( kortsluitcontact) tussen tussenplaat en carburateur
Grote korte veer in gasschuif.
http://spartametforum.nl/carburateu ... -t104.html
Belangrijk is even het venturi pijpje niet te trekken zoals beschreven staat.
Nu de carburateur toch open is kun je alles goed schoonmaken nu.
De gasschuif kun je vervangen of repareren.
http://spartametforum.nl/kapotte-ga ... -t867.html
succes
Grote lange veer boven het benzinemembraan
kleine lange veer ( kortsluitcontact) tussen tussenplaat en carburateur
Grote korte veer in gasschuif.
http://spartametforum.nl/carburateu ... -t104.html
Belangrijk is even het venturi pijpje niet te trekken zoals beschreven staat.
Nu de carburateur toch open is kun je alles goed schoonmaken nu.
De gasschuif kun je vervangen of repareren.
http://spartametforum.nl/kapotte-ga ... -t867.html
succes
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten