Gare carburateur
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 24-09-2013 14:05
Gare carburateur
Een collega-vrijwilliger heeft een tijdje geleden een Met gekocht, even rondgereden, en nu is er een probleem. De benzine zeer eronderuit. Dus de carb eraf geschroefd. Vlotterbak was gescheurd. Maar dat was maar een deel van het probleem. De heer Beun de H. heeft deze carb aardig verkloot. Er is een benzinetoevoerpijpje ingezet wat veel te kort is, ligt helemaal verzonken in de bovenplaat. Een normale benzineslang past er dus niet op, daarom had heer Beun er maar een rare gele slang opgezet, die duidelijk niet erg benzinebestendig is.... Als klap op de vuurpijl is een schroef van de bovenplaat (die tussen de choke- en gasschuifhevel) compleet rond gedraaid, en is dus met geen mogelijkheid los te krijgen.
Heeft er iemand nog een idee hoe en of ik die schroef nog ooit los krijg, en zo ja, zou dat foute pijpje er nog uit te krijgen zijn?
Groet, Rick
Heeft er iemand nog een idee hoe en of ik die schroef nog ooit los krijg, en zo ja, zou dat foute pijpje er nog uit te krijgen zijn?
Groet, Rick
Vlotterbak is geen probleem, een nieuwe kopen.
Het boutje van de boven plaat, met beleid de kop er af boren.
Alles demonteren, nu kan je de rest van het boutje verwijderen.
Tevens kan je als alles gedemonteerd is het benzine buisje verwijderen.
Daarna een originele plaatsen, alles goed reinigen ook de venturi.
Zet alles weer in elkaar en rijden maar.
Het boutje van de boven plaat, met beleid de kop er af boren.
Alles demonteren, nu kan je de rest van het boutje verwijderen.
Tevens kan je als alles gedemonteerd is het benzine buisje verwijderen.
Daarna een originele plaatsen, alles goed reinigen ook de venturi.
Zet alles weer in elkaar en rijden maar.
Die schroef kan je proberen los te krijgen door het huis in de bankschroef te zetten, met je �ne hand druk uit te oefenen op de bovenplaat en met de andere de schroef linksom draaien.
Lukt dat niet dan zal je de schroefkop eraf moeten boren.
Als de bovenplaat los is kan je het doorvoerbuisje in de bankschroef zetten,
ik neem aan dat je dat niet meer wilt gebruiken, en met een draaiende beweging het huis eraf trekken. Eventueel het huis in de oven wat opwarmen
Lukt dat niet dan zal je de schroefkop eraf moeten boren.
Als de bovenplaat los is kan je het doorvoerbuisje in de bankschroef zetten,
ik neem aan dat je dat niet meer wilt gebruiken, en met een draaiende beweging het huis eraf trekken. Eventueel het huis in de oven wat opwarmen
- Prutser-2009
- Erelid
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 14-12-2010 09:59
altijd leuk te zien hoe bepaalde 'deskundigen' zaken oplossen om het vervolgens aan iemand anders te verkopen, dus kom maar op met die foto's
gelukkig heeft hij hier het forum gevonden en kan het herstellen beginnen.
gelukkig heeft hij hier het forum gevonden en kan het herstellen beginnen.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 24-09-2013 14:05
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 24-09-2013 14:05
Vanmiddag een aangename middag bij Vrotkees doorgebracht. De carburateur is weer als nieuw, sterker nog, beter dan nieuw! Ook Vrot zijn Met-collectie bewonderd, waaronder de Met met pre-productie blokje. Daar ook nog even op mogen rijden. Wat loopt dat mooi zeg. Klinkt ook heel anders dan een normaal Metblokje, en trekt als een beer.
Vrot harstikke bedankt, ook namens mijn collega-vrijwilliger!
Vrot harstikke bedankt, ook namens mijn collega-vrijwilliger!
Het Spartametologisch onderzoek heeft het volgende aan deze carburateur opgeleverd.
- Een gat vrij lomp in de bovenplaat gemaakt.
- Originele messingbuisje zat scheef in het carburateur huis om dienst te doen als directe invoer.
- 2 bouten waren dol ,1 moest uitgeboord worden.
- Carburateur zat intern vol met troep en zand.
Door kapot benzinemembraan was de troep via de normale niet afgesloten benzine aansluiting de carburateur binnengekomen.
- Sproeier verstopt.
- Borgring chokeklep verrot
De carburateur in onderdelen is eerst "gekookt" in de ultrasoon reiniger.
Het huis is daarna "gebakken" in de oven op 125 graden.
- Sproeier ontstopt
-Tussenplaat gangbaar gemaakt
- Nieuwe pakking
- Hele gebruikt benzinemembraan geplaatst
- Chokeklep schroefdraad ingetapt voor extra borging
- Hele gebruikte bovenplaat geplaatst
en tot slot een 15 minuten lek test met benzine
Was keigezellig
lekker babbelen over van alles en nog wat en dan ook nog eindigen met een gereviseerde carburateur :D
- Een gat vrij lomp in de bovenplaat gemaakt.
- Originele messingbuisje zat scheef in het carburateur huis om dienst te doen als directe invoer.
- 2 bouten waren dol ,1 moest uitgeboord worden.
- Carburateur zat intern vol met troep en zand.
Door kapot benzinemembraan was de troep via de normale niet afgesloten benzine aansluiting de carburateur binnengekomen.
- Sproeier verstopt.
- Borgring chokeklep verrot
De carburateur in onderdelen is eerst "gekookt" in de ultrasoon reiniger.
Het huis is daarna "gebakken" in de oven op 125 graden.
- Sproeier ontstopt
-Tussenplaat gangbaar gemaakt
- Nieuwe pakking
- Hele gebruikt benzinemembraan geplaatst
- Chokeklep schroefdraad ingetapt voor extra borging
- Hele gebruikte bovenplaat geplaatst
en tot slot een 15 minuten lek test met benzine
Was keigezellig
lekker babbelen over van alles en nog wat en dan ook nog eindigen met een gereviseerde carburateur :D
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten