Hoogte vlotternaald
Hoogte vlotternaald
Ik ben vandaag weer eens aan het stoeien gegaan met een weigerachtige carburateur.
Stationair liep hij goed, volgas ook maar in het middengebied niet.
Als je vanaf een laag toerental volgas gaf wilde hij niet goed oppikken,
alleen geleidelijk meer gas geven hielp hem over "het dode punt" heen.
Een te arm mengsel, denk je dan dus een groter sproeiertje gemonteerd.
Daarmee trok hij wel goed op maar kwam hij weer niet op topsnelheid.
Vanalles geprobeerd, meer/minder lucht, zelfs een andere membraanplaat.
Ik werd er compleet gestoord van.
Toen kreeg ik een helder moment: laat ik dat vlottertje eens wat beter bekijken. De hoogte opgemeten van de naald: die stak 13mm uit de drijver.
Teruggezet naar 12 mm; probleem opgelost.
Stationair liep hij goed, volgas ook maar in het middengebied niet.
Als je vanaf een laag toerental volgas gaf wilde hij niet goed oppikken,
alleen geleidelijk meer gas geven hielp hem over "het dode punt" heen.
Een te arm mengsel, denk je dan dus een groter sproeiertje gemonteerd.
Daarmee trok hij wel goed op maar kwam hij weer niet op topsnelheid.
Vanalles geprobeerd, meer/minder lucht, zelfs een andere membraanplaat.
Ik werd er compleet gestoord van.
Toen kreeg ik een helder moment: laat ik dat vlottertje eens wat beter bekijken. De hoogte opgemeten van de naald: die stak 13mm uit de drijver.
Teruggezet naar 12 mm; probleem opgelost.
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Natuurlijk! Nooit aan gedacht maar dat is zo.fehntjer schreef:Moin,
ik denk de 12mm is als "beginner"optie . kan zijn als de vlotter heeft een ander Gewicht de je de naald moet wat hoger of beneden zetten.
.
Een imitatievlotter zou best wat lichter of zwaarder kunnen zijn dan de originele.
Het vlottertje waar ik mee bezig was is wel een originele, een heel oude zelfs met de "lange" naald en bijbehorend vlotterbakje.
Moin,
ja de oude vlotter met den lang naald....... en nou krijg je een nieuwe vlotterbak en moet de lang naald aafknippen . en wat is ? der vlotter word lichter... b.v.b.
Tip: kijk dat het gaatje beneden de vlotterbak schoon is, evtl. met een kleine boortje naawerken
ja de oude vlotter met den lang naald....... en nou krijg je een nieuwe vlotterbak en moet de lang naald aafknippen . en wat is ? der vlotter word lichter... b.v.b.
Tip: kijk dat het gaatje beneden de vlotterbak schoon is, evtl. met een kleine boortje naawerken
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten