Controle van mijn eerste volledig gereviseerd blokje
Controle van mijn eerste volledig gereviseerd blokje
Na een 3000 km ( motorisch ) probleemloos gereden te hebben reed ik over een stuk metaal en reed mijn achterband en binnenband aan flarden op een strip metaal /soo
Na een hoop boosheid en gevloek meteen maar van de nood een deugd gemaakt.
Terug op de workmate met mijn aller allereerste gereviseerd blokje. Eens kijken wat goed heeft gewerkt en wat niet.
- De Bougie ziet er mooi koffie met melk C.Q. chocolademelk kleurig uit.
Er was dus een goede verbranding :lol:
-De zuiger ziet er schoon uit en er is geen schade 8)
aan de kant van de uitlaat poort is er lichte koolafzetting op de zuiger en in de uitsparing van de zuigerveer.
- Het houd echt je motor schoon alcohol vrije brandstof met synthetische 2 takt olie en Fuel fit.
- De koppeling schoenen zijn versleten en het koppelingshuis is licht ingelopen
- Van de nood weer een deugd gemaakt en de met Kevlar beklede koppelingsschoenen van forumlid Drager gemonteerd.
nogmaals heel heel heel erg bedankt Drager /duim
- De liqui moly versnellingsbak toevoeging die ik destijds als test toegevoegd had aan de olie heeft boven verwachting gewerkt.
de lagers waren in zeer goede staat en een beschadiging in de naafhuls werd goed opgevuld door de toevoeging. De aandrijfas en het taats lager hebben geen enkele beschadiging.
- Het trektouwtje stond op knappen en heb ik vervangen.
- welke andere dingen heb ik gevonden ?
De keerring bij de conusmoer lekte iets wat de olie op den duur op het achterwiel verklaart.
De schroefdraad van de olievuldop was versleten.
Wat wel duidelijk opvalt is dat het BAC keerring setje dat je als revisiesetje voor je spartamet nog steeds kunt kopen niet zo een hoge kwaliteit heeft.
al de groene keer ringen van BAC zijn nu al hard of lekken :shock:
Ik monteer nu ook in dit blokje een setje industri�le keer ringen.
Die zijn beter en ook nog eens goedkoper. :lol:
Na een hoop boosheid en gevloek meteen maar van de nood een deugd gemaakt.
Terug op de workmate met mijn aller allereerste gereviseerd blokje. Eens kijken wat goed heeft gewerkt en wat niet.
- De Bougie ziet er mooi koffie met melk C.Q. chocolademelk kleurig uit.
Er was dus een goede verbranding :lol:
-De zuiger ziet er schoon uit en er is geen schade 8)
aan de kant van de uitlaat poort is er lichte koolafzetting op de zuiger en in de uitsparing van de zuigerveer.
- Het houd echt je motor schoon alcohol vrije brandstof met synthetische 2 takt olie en Fuel fit.
- De koppeling schoenen zijn versleten en het koppelingshuis is licht ingelopen
- Van de nood weer een deugd gemaakt en de met Kevlar beklede koppelingsschoenen van forumlid Drager gemonteerd.
nogmaals heel heel heel erg bedankt Drager /duim
- De liqui moly versnellingsbak toevoeging die ik destijds als test toegevoegd had aan de olie heeft boven verwachting gewerkt.
de lagers waren in zeer goede staat en een beschadiging in de naafhuls werd goed opgevuld door de toevoeging. De aandrijfas en het taats lager hebben geen enkele beschadiging.
- Het trektouwtje stond op knappen en heb ik vervangen.
- welke andere dingen heb ik gevonden ?
De keerring bij de conusmoer lekte iets wat de olie op den duur op het achterwiel verklaart.
De schroefdraad van de olievuldop was versleten.
Wat wel duidelijk opvalt is dat het BAC keerring setje dat je als revisiesetje voor je spartamet nog steeds kunt kopen niet zo een hoge kwaliteit heeft.
al de groene keer ringen van BAC zijn nu al hard of lekken :shock:
Ik monteer nu ook in dit blokje een setje industri�le keer ringen.
Die zijn beter en ook nog eens goedkoper. :lol:
Graag gedaan Vrodkees.
Het zijn koppelingen die 3 tot 5 maal langer mee gaan.
Een forumlid had ze al een keer gemaakt.
Heb tijden terug er weer van hem gehad, was er heel blij mee.
Maar omdat ze zo goed zijn, en niet meer verkrijgbaar ben ik gaan zoeken.
Heb Kevlar gevonden en de juiste lijm.
Bij belangstelling ga ik er mee door.
Wat de keerringen betreft, inderdaad is brandhout.
Als je de firma Brammer in de buurt heb, kan je ze voor weinig geld kopen.
Dat zijn professionele keerringen en lagers.
Het zijn koppelingen die 3 tot 5 maal langer mee gaan.
Een forumlid had ze al een keer gemaakt.
Heb tijden terug er weer van hem gehad, was er heel blij mee.
Maar omdat ze zo goed zijn, en niet meer verkrijgbaar ben ik gaan zoeken.
Heb Kevlar gevonden en de juiste lijm.
Bij belangstelling ga ik er mee door.
Wat de keerringen betreft, inderdaad is brandhout.
Als je de firma Brammer in de buurt heb, kan je ze voor weinig geld kopen.
Dat zijn professionele keerringen en lagers.
Vandaag het blokje buiten getest op mijn workmate testbank.
2 keer trekken en het blokje liep meteen
geen lekkages, lekker stil snorrend blokje.
Wiel erop gezet en alles in gebouwd op de Met
2 keer trekken en het blokje liep weer meteen.
ik doe mijn handschoenen aan voor een proefrit en het blokje valt uit.
Ik trek aan het touwtje geen enkel leven meer in het blokje
Is er benzine ja
is er een vonk ja ( zowel bout als bougie )
is er compressie ja
en toch het kreng doet het ineens niet meer./soo
CDI's uitgewisseld allemaal vonk, geen NADA NOP NIENTE lopende motor /haartrekken.
De Bougie word nat geen nat benzine filter en geen lekkende carburateur.
2 dingen heb ik nog niet geprobeerd.
Het zou kunnen zijn dat de bougie onder druk in de cilinder niet meer vonkt.
of de carburateur geeft een verkeerd mengsel. /shit
2 keer trekken en het blokje liep meteen
geen lekkages, lekker stil snorrend blokje.
Wiel erop gezet en alles in gebouwd op de Met
2 keer trekken en het blokje liep weer meteen.
ik doe mijn handschoenen aan voor een proefrit en het blokje valt uit.
Ik trek aan het touwtje geen enkel leven meer in het blokje
Is er benzine ja
is er een vonk ja ( zowel bout als bougie )
is er compressie ja
en toch het kreng doet het ineens niet meer./soo
CDI's uitgewisseld allemaal vonk, geen NADA NOP NIENTE lopende motor /haartrekken.
De Bougie word nat geen nat benzine filter en geen lekkende carburateur.
2 dingen heb ik nog niet geprobeerd.
Het zou kunnen zijn dat de bougie onder druk in de cilinder niet meer vonkt.
of de carburateur geeft een verkeerd mengsel. /shit
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11-10-2010 10:26
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Moet je wel onderweg de startkap eraf halen :xDrager schreef:- Het trektouwtje stond op knappen en heb ik vervangen.
Daarom heb ik de noodstarter bij hulp onderweg toegevoegd.
Want ik zie mezelf geen 20 km terug fietsen, alleen door zo,n klote touwtje
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Ja, is dat een probleem dan.Knutselsmurf schreef:Moet je wel onderweg de startkap eraf halen :xDrager schreef:- Het trektouwtje stond op knappen en heb ik vervangen.
Daarom heb ik de noodstarter bij hulp onderweg toegevoegd.
Want ik zie mezelf geen 20 km terug fietsen, alleen door zo,n klote touwtje
Is met 5 minuten verwijderd.
Altijd nog prettiger als 20 km fietsen, met long problemen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten