slechte koudstart
slechte koudstart
Goedemorgen heren,
Na vele km gemaakt te hebben komt het 1e probleem naar voren.
Nu start de spartamet slecht als hij koud is.
hij loopt verder gewoon goed.
Hij trekt de choke er gewoon op.
Lijkt of hij geen benzine krijgt. Maar ik heb de carburateur al zuiver gemaakt.
Geen verschil.
Nogmaals, als hij loopt rijd hij gewoon goed.
En als hij warm is start hij ook goed.
Wie weet hier raad mee?
Na vele km gemaakt te hebben komt het 1e probleem naar voren.
Nu start de spartamet slecht als hij koud is.
hij loopt verder gewoon goed.
Hij trekt de choke er gewoon op.
Lijkt of hij geen benzine krijgt. Maar ik heb de carburateur al zuiver gemaakt.
Geen verschil.
Nogmaals, als hij loopt rijd hij gewoon goed.
En als hij warm is start hij ook goed.
Wie weet hier raad mee?
Het zijn meestal heel kleine dingen die slecht starten veroorzaken.
je kan er knettergek van worden soms.
Het is stap voor stap uitzoeken waar het aan ligt.
Komt er bijvoorbeeld genoeg benzine in de vlotterkamer?
als de Motor koud is word de benzineslang harder en laat "minder" brandstof door. Dat geintje heb ik eens gehad
Als de motor warm is dicht alles beter af en heb je geen last van valse lucht.
Smeer een dun laagje lagervet tussen het inlaatmembraan en de motor, en tussen het inlaatmembraan en de carburateur.
Wat ook wel vaker helpt is d.m.v. de choke ( benzinemembraan ) de benzine in de vlotterkamer pompen bij koude start.
secuur alles controleren is het enigste dat helpt.
je kan er knettergek van worden soms.
Het is stap voor stap uitzoeken waar het aan ligt.
Komt er bijvoorbeeld genoeg benzine in de vlotterkamer?
als de Motor koud is word de benzineslang harder en laat "minder" brandstof door. Dat geintje heb ik eens gehad
Als de motor warm is dicht alles beter af en heb je geen last van valse lucht.
Smeer een dun laagje lagervet tussen het inlaatmembraan en de motor, en tussen het inlaatmembraan en de carburateur.
Wat ook wel vaker helpt is d.m.v. de choke ( benzinemembraan ) de benzine in de vlotterkamer pompen bij koude start.
secuur alles controleren is het enigste dat helpt.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Re: slechte koudstart
Vertel eens hoe en wat je dit gedaan hebt?Mikey schreef:Maar ik heb de carburateur al zuiver gemaakt.
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Re: slechte koudstart
Door de carburateur uit elkaar te halen,Knutselsmurf schreef:Vertel eens hoe en wat je dit gedaan hebt?Mikey schreef:Maar ik heb de carburateur al zuiver gemaakt.
en ultrasoon reinigen.
Toen ik de carburateur eraf gehaald heb zat er voldoende benzine in de vlotterkamer.Vrotkees schreef:Het zijn meestal heel kleine dingen die slecht starten veroorzaken.
je kan er knettergek van worden soms.
Het is stap voor stap uitzoeken waar het aan ligt.
Komt er bijvoorbeeld genoeg benzine in de vlotterkamer?
als de Motor koud is word de benzineslang harder en laat "minder" brandstof door. Dat geintje heb ik eens gehad
Als de motor warm is dicht alles beter af en heb je geen last van valse lucht.
Smeer een dun laagje lagervet tussen het inlaatmembraan en de motor, en tussen het inlaatmembraan en de carburateur.
Wat ook wel vaker helpt is d.m.v. de choke ( benzinemembraan ) de benzine in de vlotterkamer pompen bij koude start.
secuur alles controleren is het enigste dat helpt.
Wat bedoel je met de choke pompen?
De choke is toch alleen een schuif die de luchtstroom be�nvloed?
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Re: slechte koudstart
Ik mag ervan uitgaan dat je ook het venturipijpje hebt getrokken?Mikey schreef:Door de carburateur uit elkaar te halen,Knutselsmurf schreef:Vertel eens hoe en wat je dit gedaan hebt?Mikey schreef:Maar ik heb de carburateur al zuiver gemaakt.
en ultrasoon reinigen.
En dat hele kleine gaatje aan de voorzijde hebt doorgeprikt?
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Re: slechte koudstart
Venturipujpje getrokken?Knutselsmurf schreef:Ik mag ervan uitgaan dat je ook het venturipijpje hebt getrokken?Mikey schreef:Door de carburateur uit elkaar te halen,Knutselsmurf schreef: Vertel eens hoe en wat je dit gedaan hebt?
en ultrasoon reinigen.
En dat hele kleine gaatje aan de voorzijde hebt doorgeprikt?
Ik heb niks doorgeprikt. Neem aan dat het met ultrasoon reinigen zuiver word.
Maar kan ik het Venturipijpje eruit halen dan?
Zal vanavond nog eens bekijken
Als je een ultrasoon reiniger hebt die werkt met 80 graden hoef je normaal gesproken de stijgbuis ( venturipijpje ) niet te trekken.
Je moet wel naar het ultrasoonbad het carburateur huis 15 minuten in de oven zetten met 110 graden zodat alle ultrasoon vocht uit het huis verdampt.
Bij extreme vervuiling kun je niet anders als de stijgbuis te trekken.
Je moet wel naar het ultrasoonbad het carburateur huis 15 minuten in de oven zetten met 110 graden zodat alle ultrasoon vocht uit het huis verdampt.
Bij extreme vervuiling kun je niet anders als de stijgbuis te trekken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten