Er in getrapt

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Henk1
Erelid
Berichten: 182
Lid geworden op: 06-10-2013 13:16

Er in getrapt

Bericht door Henk1 »

Wat gebeurde er.
Carburateur reinigen, venturi verwijderd (gaatje geboord getapt en verwijderd
Alles gereinigd, gaatjes door geprikt, met de compressor door geblazen.
Alles weer in elkaar gezet, en testen.
Nou starten ho maar geen pukkel.
Onsteking goed, geen valse lucht membramen goed, carburateur goed (heb er immers verstand van).
Om het niet te lang te maken, wat was de oorzaak.
Bij het boren en tappen is het vijlsel tussen de 2 grote gaatjes bllijven zitten.
Blijven plakken door tap olie.
Dat merk je niet, en je ziet het niet.
Ook de compressielucht heeft het niet weg geblazen.
2 mm boortje er door heen gehaald, starten lopen.
Zo zie je maar als je denkt er verstand van te hebben ga je toch weer op je platte bek.
Wees gewaarschuwd.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3286
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

waarom denk je dat ik zo een plat gezicht heb :shock:

Afbeelding

Voordeel van een plat gezicht hebben is wel dat je het probleem uitzoekt i.p.v de Met "lopend in de schuur gezet" op marktplaats zet :lol:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf »

Ik heb het eens nog erger meegemaakt.
Ik mag van mezelf ook wel aannemen dat ik er iets van weet,
ik moest weg, tuindeur uit, kraantje open, choke aan en op de startknop drukken.
Gebruikelijk startte ze meteen, maar deze keer niet... (Populaire godslasteringen)
Gebeld dat ik later kom, en mevrouw Met op de werkbank.
Achterdeksel eraf, slangetje los........ NIETS!
Jawel, zoon had boodschappen gedaan, tankje leeg!
Die avond was ik niet vriendelijk tegen hem.
Ik voel met je mee Henk!
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1499
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Hier nog eentje.
Een paar maanden geleden heb ik veel ge�xperimenteerd met
andere, zelfgemaakte venturi buisjes.
Na weer eens een wissel natuurlijk proefrijden, OK, starten, lopen,
en.....na 200 meter valt het motortje uit.
Dam Net... denk je dan en maar weer terug fietsen.
Ik was overtuigd van een carburateur storing , een vuiltje o.i.d., ik was daar per slot van rekening mee bezig geweest.
Ik had de carb. alweer bijna in mijn hand toen mijn oog op de benzinekraan viel....... die stond nog dicht.
:oops:
jgvankampen
site mod
Berichten: 527
Lid geworden op: 22-12-2014 00:33

Bericht door jgvankampen »

Het blijft toch je kind......

Vorig jaar zomer, Tessa belde: Pa kan jij de auto naar Zwartemeer brengen en op de Met terug want het kan wel 1 uur worden....ja hoor is goed...auto gebracht, kopje koffie en een lekker koud biertje, Metje gestart...lekker op snelheid met 32 km/uur en in Nieuw Dordrecht....steeds zachter en prut prut..........zo dood als een pier....godver de godver heb ik weer....trekken, aan het koordje helemaal niets...........helder moment; draai de tankdop los kijk in de tank................leeg en dan moet je nog even 14 km naar huis fietsen

Maar zoals ik al zei ; het blijft toch je kind he /ko /ko /ko /ko /ko
e pericoloso sporgersi
Afbeelding
Dick Nieuwenburg
Berichten: 102
Lid geworden op: 11-10-2010 10:26

Bericht door Dick Nieuwenburg »

Bij het lezen van deze verhalen kwam bij mij
de vraag omhoog of iemand al eens een plexi
brandstoftank heeft gemaakt ?
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3286
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Dick Nieuwenburg schreef:Bij het lezen van deze verhalen kwam bij mij
de vraag omhoog of iemand al eens een plexi
brandstoftank heeft gemaakt ?
Doorzichtig Plexiglas c.q lexan en brandstoffen gaat niet zo goed samen.

Zo een tank word dan eerst melkwit waarna die als pudding "smelt" /soo
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf »

spartarie schreef:Hier nog eentje.
Een paar maanden geleden heb ik veel ge�xperimenteerd met
andere, zelfgemaakte venturi buisjes.
Na weer eens een wissel natuurlijk proefrijden, OK, starten, lopen,
en.....na 200 meter valt het motortje uit.
Dam Net... denk je dan en maar weer terug fietsen.
Ik was overtuigd van een carburateur storing , een vuiltje o.i.d., ik was daar per slot van rekening mee bezig geweest.
Ik had de carb. alweer bijna in mijn hand toen mijn oog op de benzinekraan viel....... die stond nog dicht.
:oops:
Beginnersfout, Arie... :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf »

Dick Nieuwenburg schreef:Bij het lezen van deze verhalen kwam bij mij
de vraag omhoog of iemand al eens een plexi
brandstoftank heeft gemaakt ?
Een peilglas, gemaakt van een stukje benzineslang tussen twee tuitjes kan natuurlijk wel!
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1499
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Knutselsmurf schreef: Beginnersfout, Arie... :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Tunnelvisie... :?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten