Bijzonder 199 blokje
Geplaatst: 07-08-2016 11:05
Van de week zat ik "Speurders" eens af te speuren :lol:
en daar ontdekte ik een 099, dacht ik.
Die advertentie was een beetje "verstopt" omdat de bezitter "Spartamet" niet goed gespeld had....
Stond al een week te koop en er was nauwelijks naar gekeken.
Een deal was dan ook snel gesloten, de man was blij dat er eindelijk een bod kwam.
Afijn, daar aangekomen: ik had het goed gezien, g��n "vierkantplaatje" op de cilinder, h�t kenmerk van een 099 dacht ik.
Echter, het was t�ch een 199...
Had ik wel eens over gelezen, deze "vroege" 199 blokjes zouden dezelfde gietvorm hebben als de 099.
Ter plekke een noodslachting gemaakt, anders past het niet in de auto...
Thuisgekomen verder geslacht, er zit een 099 achterdeel op:
Bewerkingsnummers zijn gelijk:
Een oude Membraanplaat met rechte doorgang:
Ik had dus begrepen dat de gietvorm nog de oude van de 099 zou moeten zijn, maar de uitlaatpoort is weer "modern", zoals we die van latere blokjes kennen, en er zit een vlakke zuiger in, niet de oude "Trogzuiger".
Zuigertje ziet er nog goed uit trouwens en de compressie is super !
Alles wat nog bruikbaar was verder gedemonteerd, de rest gaat naar het grofvuil.
Het blokje gaat natuurlijk uit elkaar, nieuwe keerringen etc.
Voorlopig weer genoeg te doen komende winter!
en daar ontdekte ik een 099, dacht ik.
Die advertentie was een beetje "verstopt" omdat de bezitter "Spartamet" niet goed gespeld had....
Stond al een week te koop en er was nauwelijks naar gekeken.
Een deal was dan ook snel gesloten, de man was blij dat er eindelijk een bod kwam.
Afijn, daar aangekomen: ik had het goed gezien, g��n "vierkantplaatje" op de cilinder, h�t kenmerk van een 099 dacht ik.
Echter, het was t�ch een 199...
Had ik wel eens over gelezen, deze "vroege" 199 blokjes zouden dezelfde gietvorm hebben als de 099.
Ter plekke een noodslachting gemaakt, anders past het niet in de auto...
Thuisgekomen verder geslacht, er zit een 099 achterdeel op:
Bewerkingsnummers zijn gelijk:
Een oude Membraanplaat met rechte doorgang:
Ik had dus begrepen dat de gietvorm nog de oude van de 099 zou moeten zijn, maar de uitlaatpoort is weer "modern", zoals we die van latere blokjes kennen, en er zit een vlakke zuiger in, niet de oude "Trogzuiger".
Zuigertje ziet er nog goed uit trouwens en de compressie is super !
Alles wat nog bruikbaar was verder gedemonteerd, de rest gaat naar het grofvuil.
Het blokje gaat natuurlijk uit elkaar, nieuwe keerringen etc.
Voorlopig weer genoeg te doen komende winter!