start problemen
start problemen
we hebben start problemen met onze saxonette
we hebben de carberateur ,luchtfilter ,bougie schoon gemaakt en hij start
rijd je een stukje en zet hem uit wil hij daarna met geen mogelijkheid meer starten ,tenzij je de bougie weer schoonmaakt
laatst groot stuk gereden bougie mooi koffie bruin
maar ook paar keer natte bougie gehad
al andere carberateur erop gehad was ook niet het probleem
???? wat kan het wel zijn
we hebben de carberateur ,luchtfilter ,bougie schoon gemaakt en hij start
rijd je een stukje en zet hem uit wil hij daarna met geen mogelijkheid meer starten ,tenzij je de bougie weer schoonmaakt
laatst groot stuk gereden bougie mooi koffie bruin
maar ook paar keer natte bougie gehad
al andere carberateur erop gehad was ook niet het probleem
???? wat kan het wel zijn
Het kan aan van alles liggen.
Als ie alleen niet of zeer moeilijk start bij een warme motor zou de spoel het wel eens kunnen zijn.
Dat kun je nameten met een multimeter zowel met koude als warme motor.
van rood naar blauw 800-1000 Ohm.
van rood naar zwart 800-1000 Ohm.
van zwart naar bougiekap 2700-3000 Ohm.
Bij warme motor hoor je ook deze waardes of iets hoger te meten.
Meet je bij warme motor 1 van die waardes niet ( 0 of oneindig ) is je spoel kapot.
Wat ook kan zijn is dat je geen goed mengsel hebt in de verbrandingsruimte.
Je moet eigenlijk alles goed nakijken stap voor stap.
- is de luchtfilter goed?
- is de carburateur goed?
- is het inlaatmembraan goed?
- is de decoklep en slangetjes goed?
- is de uitlaat open?
- gebruikt het blokje geen olie?
- is er genoeg compressie?
Als ie alleen niet of zeer moeilijk start bij een warme motor zou de spoel het wel eens kunnen zijn.
Dat kun je nameten met een multimeter zowel met koude als warme motor.
van rood naar blauw 800-1000 Ohm.
van rood naar zwart 800-1000 Ohm.
van zwart naar bougiekap 2700-3000 Ohm.
Bij warme motor hoor je ook deze waardes of iets hoger te meten.
Meet je bij warme motor 1 van die waardes niet ( 0 of oneindig ) is je spoel kapot.
Wat ook kan zijn is dat je geen goed mengsel hebt in de verbrandingsruimte.
Je moet eigenlijk alles goed nakijken stap voor stap.
- is de luchtfilter goed?
- is de carburateur goed?
- is het inlaatmembraan goed?
- is de decoklep en slangetjes goed?
- is de uitlaat open?
- gebruikt het blokje geen olie?
- is er genoeg compressie?
we gaan er mee aan de slag vanavond me zoon kan dat opmeten die heeft een multimeterVrotkees schreef:Het kan aan van alles liggen.
Als ie alleen niet of zeer moeilijk start bij een warme motor zou de spoel het wel eens kunnen zijn.
Dat kun je nameten met een multimeter zowel met koude als warme motor.
van rood naar blauw 800-1000 Ohm.
van rood naar zwart 800-1000 Ohm.
van zwart naar bougiekap 2700-3000 Ohm.
Bij warme motor hoor je ook deze waardes of iets hoger te meten.
Meet je bij warme motor 1 van die waardes niet ( 0 of oneindig ) is je spoel kapot.
Wat ook kan zijn is dat je geen goed mengsel hebt in de verbrandingsruimte.
Je moet eigenlijk alles goed nakijken stap voor stap.
- is de luchtfilter goed?
- is de carburateur goed?
- is het inlaatmembraan goed?
- is de decoklep en slangetjes goed?
- is de uitlaat open?
- gebruikt het blokje geen olie?
- is er genoeg compressie?
luchtfilter en carburateur hebben we al gehad en op een andere gezet die er wel goed op loopt dus 2 geelimineerd
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Dat is nog helemaal niet zeker, als je carb goed loopt op de ene Met wil datmarthy schreef:
luchtfilter en carburateur hebben we al gehad en op een andere gezet die er wel goed op loopt dus 2 geelimineerd
niet zeggen dat die ook goed loopt op een andere Met.
Je zal je orginele carburateur moeten schoonmaken zoals beschreven op ons forum...
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
2 schoongemaakte carburateurs geprobeerd orginele en van me andere spartametKnutselsmurf schreef:Dat is nog helemaal niet zeker, als je carb goed loopt op de ene Met wil datmarthy schreef:
luchtfilter en carburateur hebben we al gehad en op een andere gezet die er wel goed op loopt dus 2 geelimineerd
niet zeggen dat die ook goed loopt op een andere Met.
Je zal je orginele carburateur moeten schoonmaken zoals beschreven op ons forum...
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Zucht....
Dat is nog helemaal niet zeker, als je carb goed loopt op de ene Met wil dat
niet zeggen dat die ook goed loopt op een andere Met.
Je zal je orginele carburateur moeten schoonmaken zoals beschreven op ons forum...
Een Spartametcarburateur schoonmaken gaat IETS verder dan de sproeier doorblazen.
Dat is nog helemaal niet zeker, als je carb goed loopt op de ene Met wil dat
niet zeggen dat die ook goed loopt op een andere Met.
Je zal je orginele carburateur moeten schoonmaken zoals beschreven op ons forum...
Een Spartametcarburateur schoonmaken gaat IETS verder dan de sproeier doorblazen.
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Niks te danken...marthy schreef:Knutselsmurf schreef:Kennelijk toch nog niet genoeg, waarvan akte...marthy schreef:was hier jaren geleden al lid toen we net spartamets hadden
dus hoop geleerd hier
bedankt voor alle hulp (kuch)
Het heeft geen zin om eigenwijs te zijn, je moet gewoon systematisch alle
mogelijkheden afwerken, vroeger of later kom je de storing dan vanzelf tegen.
Een natte bougie wijst op te hoge benzine-aanvoer, en dan krijg je hem met
geen mogelijkheid aan...
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten