Lekkage

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

reitsma
Berichten: 70
Lid geworden op: 03-03-2015 15:47

Lekkage

Bericht door reitsma »

Hallo,

Na het doorblazen van mijn carburateur lekt de carburateur benzine door het gaatje op de foto.. Ik heb er eigenlijk nooit op gelet of die er altijd al zat.. hoort dit gaatje er niet te zitten of is er wat anders mis?
Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Jan Reitsma
Jan
Berichten: 443
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan »

Ja, gaatje hoort daar te zitten.

Hoe heb je doorgeblazen, met het membraan nog gemonteerd..? :roll:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
reitsma
Berichten: 70
Lid geworden op: 03-03-2015 15:47

Bericht door reitsma »

Ja klopt, zo doe ik het al jaren.. Membraan lek?
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

ja
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Jan
Berichten: 443
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan »

Dure grap, jammer!

Doorblazen met een ongedemonteerde carb alleen met een fietspomp (eigen risico) met daaraan m.b.v een ordinair fietsventiel aangesloten stukje benzine slang. H���l voorzichtig een beetje druk zetten. Dat wil wel eens helpen maar het is en blijft een risico.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Ik dacht dat iedereen nou al wist dat als het rubbertje kapot gaat dat dat een hele nare en dure grap kan worden :shock:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
reitsma
Berichten: 70
Lid geworden op: 03-03-2015 15:47

Bericht door reitsma »

Oke jammer dan. Morgen even vervangen dus, heb nog wel wat liggen gelukkig. Alleen het membraan lek denken jullie?
Jan
Berichten: 443
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan »

Ik weet natuurlijk niet wat je verder nog hebt gedaan. Als dit het enige is, ja. Kost wel een paar 10-tjes. Jammer :(

Kijk eens verder op het forum. Ik denk dat je carb wel een uitgebreider schoonmaakbeurt mag hebben als ik het zo zie...
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Lekkage

Bericht door spartarie »

reitsma schreef:Hallo,

Na het doorblazen van mijn carburateur lekt de carburateur benzine door het gaatje op de foto.. Ik heb er eigenlijk nooit op gelet of die er altijd al zat.. hoort dit gaatje er niet te zitten of is er wat anders mis?
Dat gaatje zit er niet altijd. http://spartametforum.nl/overloopga ... t4025.html
Vrotkees schreef: Ik dacht dat iedereen nou al wist dat als het rubbertje kapot gaat dat dat een hele nare en dure grap kan worden :shock:
:lol: :lol: :lol:
Jan
Berichten: 443
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Re: Lekkage

Bericht door Jan »

spartarie schreef:Dat gaatje zit er niet altijd. http://spartametforum.nl/overloopga ... t4025.html
...en ik heb 2 gaatjes... /adu /adu

Ik wil dat topic niet omhoog gooien, maar de allereerste bovenplaten hebben een ontluchtingsgaatje voor het membraan en een gesloten doorvoer voor de bougiekabel. Ik rij nog steeds met het 1e type bovenplaat, ik heb 'm nog nooit hoeven vervangen. Om het de- en montagegemak te verhogen heb ik de doorvoer voor de bougiekabel aan de korte kant opengemaakt. I.v.m. een kabelbreuk heb ik de tussenplaat een keer verwisseld met een nieuwer type.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten