Onwillige Bing carburateur
Geplaatst: 23-05-2017 21:05
Vandaag heb de carburateur die van dit https://spartamet.forum2go.nl/te-vies-o ... t4519.html blokje kwam eens in gebruik genomen.
Alles volgens de regels van de kunst afgesteld maar starten....ho maar.
Alleen met choke en half gas kwam er leven in, maar stationair lopen lukte niet.
Bougie bekeken, kurkdroog....dus geen benzine.
Venturibuisje nog maar eens gecontroleerd, zat 100 % goed.
Toen viel m'n oog op de vlotter en ging er een lichtje branden.
Dit was een oud type vlotter met een lange naald, die had ik op 12 mm gezet zoals gewoonlijk en het onder de vlotter uitstekende gedeelte afgeknipt.
Maar ook de metalen "ring" die aan de onderkant om de vlotter zit was anders.
Normaal is die van messing, deze was v��l lichter van kleur, zeg maar aluminium-kleurig.
Nu is aluminium een stuk lichter dan messing, en als de vlotter lichter is zal die ook "hoger" in de benzine drijven en dus eerder afsluiten.
Eerst nadat ik de naald op 10,5 mm gezet had doet de carburateur wat ik wil.
Alles volgens de regels van de kunst afgesteld maar starten....ho maar.
Alleen met choke en half gas kwam er leven in, maar stationair lopen lukte niet.
Bougie bekeken, kurkdroog....dus geen benzine.
Venturibuisje nog maar eens gecontroleerd, zat 100 % goed.
Toen viel m'n oog op de vlotter en ging er een lichtje branden.
Dit was een oud type vlotter met een lange naald, die had ik op 12 mm gezet zoals gewoonlijk en het onder de vlotter uitstekende gedeelte afgeknipt.
Maar ook de metalen "ring" die aan de onderkant om de vlotter zit was anders.
Normaal is die van messing, deze was v��l lichter van kleur, zeg maar aluminium-kleurig.
Nu is aluminium een stuk lichter dan messing, en als de vlotter lichter is zal die ook "hoger" in de benzine drijven en dus eerder afsluiten.
Eerst nadat ik de naald op 10,5 mm gezet had doet de carburateur wat ik wil.