Lekker dan.
Lekker dan.
Ik dacht even lekker te gaan fietsen... niet dus!!!
Toen ik ging rijden merkte ik het geluid van gerinkel op vanuit het achterwiel
Toen ben ik maar gestopt om te kijken of er iets aanliep. Toen kwam ik erachter dat, als je vooruit loopt met de fiets, hij de tandwielen meeneemt. Dat is niet de bedoeling. Wat ik denk is dat bij de kogelring de kogeltjes bij de naafpallen los zijn gekomen. Wat denken jullie?
Het blokje gaat sowieso open, Maar daar heb ik voorlopig even geen tijd voor i.v.m school.
Toen ik ging rijden merkte ik het geluid van gerinkel op vanuit het achterwiel
Toen ben ik maar gestopt om te kijken of er iets aanliep. Toen kwam ik erachter dat, als je vooruit loopt met de fiets, hij de tandwielen meeneemt. Dat is niet de bedoeling. Wat ik denk is dat bij de kogelring de kogeltjes bij de naafpallen los zijn gekomen. Wat denken jullie?
Het blokje gaat sowieso open, Maar daar heb ik voorlopig even geen tijd voor i.v.m school.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Vrot had gelijk. Het was het kogelringetje in de naafhuls.
Ik schrok er wel even van. Dit was namelijk het onderdeel waarvan ik tijdens de revisie twijfelde of ik het zou vervangen.
Even een nieuwe bestellen en 12 nieuwe bouten.
Ik schrok er wel even van. Dit was namelijk het onderdeel waarvan ik tijdens de revisie twijfelde of ik het zou vervangen.
Even een nieuwe bestellen en 12 nieuwe bouten.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
spartarie schreef:Als je een ander tandwiel nodig hebt, stuur maar een mail...
Ik ben bang dat de as ook klaar is. Er zitten vreetplekken op de loopvlakken.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Nooit leuk om gelijk in dit soort zaken te hebben
De tandwielkast van het blok zit nu vol met ijzervijlsel.
Alles moet eruit tot de laatste korrel anders draait het meteen weer in de soep met nieuwe onderdelen.
Ik spuit dan met de hogedrukreiniger alle troep uit het carter en vis met een sterke magneet na.
de lagers in de aandrijfas kun je ook weggooien.
Dit noemen ze een catastrofale aandrijfas schade
- as
- naafhuls
- tandwiel
- pallen
De tandwielkast van het blok zit nu vol met ijzervijlsel.
Alles moet eruit tot de laatste korrel anders draait het meteen weer in de soep met nieuwe onderdelen.
Ik spuit dan met de hogedrukreiniger alle troep uit het carter en vis met een sterke magneet na.
de lagers in de aandrijfas kun je ook weggooien.
Dit noemen ze een catastrofale aandrijfas schade
- as
- naafhuls
- tandwiel
- pallen
Lekker dan. Dat ijzervijzel heb ik eruit geprobeerd te spuiten met een spuitbus met lucht en toen bevroor het. Ik zal het uitspuiten en dan met een magneetje nakijken.Vrotkees schreef:Nooit leuk om gelijk in dit soort zaken te hebben :cry:
De tandwielkast van het blok zit nu vol met ijzervijlsel.
Alles moet eruit tot de laatste korrel anders draait het meteen weer in de soep met nieuwe onderdelen.
Ik spuit dan met de hogedrukreiniger alle troep uit het carter en vis met een sterke magneet na.
de lagers in de aandrijfas kun je ook weggooien.
Dit noemen ze een catastrofale aandrijfas schade :cry:
- as
- naafhuls
- tandwiel
- pallen
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Hoe kan zoiets eigenlijk gebeuren? Is het doordat ik met mn stomme kop een kapotte kogelring heb gebruikt of heb ik de conusmoer niet strak genoeg gehad?Vrotkees schreef:Nooit leuk om gelijk in dit soort zaken te hebben :cry:
De tandwielkast van het blok zit nu vol met ijzervijlsel.
Alles moet eruit tot de laatste korrel anders draait het meteen weer in de soep met nieuwe onderdelen.
Ik spuit dan met de hogedrukreiniger alle troep uit het carter en vis met een sterke magneet na.
de lagers in de aandrijfas kun je ook weggooien.
Dit noemen ze een catastrofale aandrijfas schade :cry:
- as
- naafhuls
- tandwiel
- pallen
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten