Alternatieve panorama spiegel fixeren.

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Alternatieve panorama spiegel fixeren.

Bericht door Net bezig »

Op mijn beide Sax'n zaten nog de originele panorama spiegels, heel mooie dingen, goed zicht.
Ze gingen helaas kapot omdat de Sax van de standaard omviel.
A propos toen er later een zonder spiegel viel brak de holle stelbout van de achterrem. Die van de achterrem, evt. meeste werk, daarom iets meer binnenboord gedraaid

Ik heb mijn Sax op de caravan mee naar Zuid Frankrijk genomen en voelde me de koning te rijk. Daar belachelijk veel kilometers gereden.
Omdat je daar regelmatig ook de autoweg op moet, er een klein, 75 mm kunststof panorama spiegeltje gekocht, weliswaar niet zo duidelijk als de originele, maar beter iets als niets. (Droeg er ook een fietshelm, niet 100% op de spiegel vertrouwen hoor !)
Van de week begon het spiegeltje te kantelen, kennelijk was de kunststof door het verdraaien wat uitgelubberd en het irriteerde meteen, je raakt er toch aan gewend.
Ik heb hem daarom gefixeerd. Voor de kosten hoef je het niet te doen, een nieuwe kost zo zie ik � 1.60 incl. porto.

Stel hem al rijdend optimaal af en merk deze stand met een mesje.
Boor een gaatje door het scharnier en zet er b.v. een koperen draadje in.
Het beeld was nog nooit zo strak.
Tegen een muur of in een fietsenrek draai je de steel even binnenboord.

Weet iemand trouwens waarom de tussenruimten in fietsenrekken altijd te klein zijn ? De dure accessoires aan het stuur worden er niet mooier van.
Iets om Juncker in de EU te laten regelen ?
Of laat anders maar, moeten de sturen straks smaller worden om ruimte in de steden te cre�ren.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Op de smallere fietspaden ( als ze er al zijn) in het buitenland of voor mensen met nekklachten is een spiegel op het metje iets heel goeds.

De breedte van de fietsenrekken is net als de breedte van auto parkeerplaatsen.

De sturen van fietsen en de breedte van auto's is in loop de jaren toegenomen maar de fietsenrekken en parkeerplaatsen zijn niet aangepast.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten