Start direct, maar rijdt hooguit 200 meter
Geplaatst: 11-10-2017 18:31
Ik heb zo'n ontzettend raar probleem met mijn spartamet. Sinds een tijd kan ik hem in starten, dit test ik in de berging. Dan loopt hij heel goed, en je kan gas geven, alles. Ook met een opgetild wiel en volgas blijft de motor draaien. Als ik hem naar buiten loop en hem daar aantrek en ga rijden, dan valt de motor na 100-200 meter uit. En dan krijg ik hem ook niet meer aan. Als ik dan een uur of 12 wacht kan hij wel weer starten, maar bij een poging om buiten te rijden herhaalt hetzelfde verhaal zich weer.
Ik heb inmiddels:
-de carburateur schoongemaakt, inclusief de venturipijp,
-verschillende bougie's geprobeerd.
Geprobeerd te starten en rijden zonder kap of filter.
Gecheckt op de vonk, zowel voor als na het uitvallen.
De chokehandel en gashandel gemaakt
De vlotterbak nagekeken
Je zou zeggen: een verstopte tank, waardoor je alleen maar 1 vlotterbakje kan leegrijden die zichzelf in 12 uur weer vult, maar met een vlotterbakje rijd je zeker meer dan 100-200 meter. En als je een vlotterbakje leegrijdt (dmv dichtdraaien v/d benzinekraan) gaat de motor protesterend uitvallen. Echter, deze spartamet valt direct uit zonder tegensputteren.
Ik heb heel sterk de indruk dat het dan de ontsteking moet zijn. Maar ik krijg gewoon goede vonken. Kan het toch de cdi of de ontstekingsspoel zijn?
Ik vind dit echt een heel gek probleem
Ik heb inmiddels:
-de carburateur schoongemaakt, inclusief de venturipijp,
-verschillende bougie's geprobeerd.
Geprobeerd te starten en rijden zonder kap of filter.
Gecheckt op de vonk, zowel voor als na het uitvallen.
De chokehandel en gashandel gemaakt
De vlotterbak nagekeken
Je zou zeggen: een verstopte tank, waardoor je alleen maar 1 vlotterbakje kan leegrijden die zichzelf in 12 uur weer vult, maar met een vlotterbakje rijd je zeker meer dan 100-200 meter. En als je een vlotterbakje leegrijdt (dmv dichtdraaien v/d benzinekraan) gaat de motor protesterend uitvallen. Echter, deze spartamet valt direct uit zonder tegensputteren.
Ik heb heel sterk de indruk dat het dan de ontsteking moet zijn. Maar ik krijg gewoon goede vonken. Kan het toch de cdi of de ontstekingsspoel zijn?
Ik vind dit echt een heel gek probleem