Oud ijzer...

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Oud ijzer...

Bericht door blauwlap »

Na ca. 10 jaar trouwe dienst is m'n metje bezweken, op de beruchte plaats, als gevolg van de slecht onderhouden wegen hier. Veel klinker wegen met kuilen en bulten.

Afbeelding

Afbeelding


Afgelopen zomer motortje nog gereviseerd, dat loopt weer prima.

Ga nu wiel met motor overzetten op het metje van m'n vrouw waarvan het motortje kuren heeft en nodig uit elkaar moet voor onderhoud.
Zelf rijd ik nu wel op de reservemet.

Van de overleden met haal ik het bruikbare af en de rest gaat naar de oudijzerboer
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1499
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Toch spijtig... :(
Ook d��rom ben ik liefhebber van Herenmetjes.
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap »

Toen ik hem nog niet zo lang had al eens de voorvork kapot gehad, geluk gehad dat ik bijna stil stond om hem te parkeren. Toen ik afstapte zakte hij voor door.
Heb van een kentekenloze de voorvork erin gezet nadat ik een poosje met een oude zwarte voorvork gereden had.
Denk dat die voor ik hem kocht al veel geleden had.

Had paar maand terug een met gekocht met kenteken en, zoals verkoper zei lopende motor maar benzine was op, voor � 50,- . Dat is een ander frame die wil ik nu opknappen en motor nakijken/reviseren en daar dan op gaan rijden.
Maar dan moet het wat warmer worden want in die koude schuur is het niet prettig sleutelen met dit weer.

Voorlopig kan ik weer rijden
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap »

spartarie schreef: Ook d��rom ben ik liefhebber van Herenmetjes.
Die heb ik gehad. Was voor deze. Daar kreeg ik een ongeluk mee, kreeg geen voorrang, frame krom en ik met pols in gips plus schaafwonden.
Heb van geld van verzekering 2 van dit model gekocht van mensen die gingen emigreren. Nu is er een gesneuveld en de andere rij ik nu op.
sjarel
Berichten: 440
Lid geworden op: 27-07-2016 17:59

Bericht door sjarel »

Frame is wel makkelijk te repareren, mocht je er geen afscheid van willen nemen 8)
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap »

Nee dat hoeft niet hij gaat gewoon weg.
Ik kreeg ook al de tip om een soortgelijk kentekenloos frame opscharrelen en met beide naar de RDW te gaan.
wilco
Berichten: 140
Lid geworden op: 05-01-2016 02:20

Bericht door wilco »

Ik lees hier over het repareren van een frame?
Jammer dat de foto's niet toegankelijk zijn,

Ik dacht dat dat moeilijk zou wezen, hardsolderen enz.
Ik heb zelf nog een dames frame uit 1987 liggen, met op de aansluiting op de staande buis lichte scheurvorming en roest.
Misschien is het interessant om het frame op te knappen.

Wilco
Wie de klomp past trekt hem aan.
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap »

Vreemd dat de fotolinks niet werken
Hier een van de 2, de meest duidelijke

Afbeelding
sjarel
Berichten: 440
Lid geworden op: 27-07-2016 17:59

Bericht door sjarel »

blauwlap schreef:Vreemd dat de fotolinks niet werken
Hier een van de 2, de meest duidelijke

Afbeelding
Je kunt de scheur goed lassen en eventueel een versteviging maken net bij de bocht. Stukje rondijzer of zo.
Niet zo heel moeilijk :wink:
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap »

Is al helemaal gedemonteerd en het kale frame ligt al bij de oud ijzerboer
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast