Saxonette heeft alleen vermogen bij kantelen
Saxonette heeft alleen vermogen bij kantelen
Ik heb een saxonette (TK) die het volgende gedrag vertoont:
Bij gewoon rijden geen vermogen meer na 200 meter. De motor blijft lopen maar heeft geen kracht.
Het wiel optillen en choken of gas geven geeft geen verschil.
Maar: als ik rechts van mijn metje ga staan, en het wiel flink schuin van de grond optil dan heb ik ineens mijn volledige vermogen terug en �krijst� ze zoals het hoort.
Heb de decoslangen vervangen en een nieuwe uitlaat, bougie en luchtfilter.
Benzinefilter en slangen zijn nieuw.
TK Carburateur is schoongemaakt, venturi zit goed volgens de lichttest.
Vlotterbak is schoon en gevuld.
Ik ga alles weer na lopen voor de zoveelste keer, maar misschien zoek ik in de verkeerde richting..
Wat zou het kunnen zijn?
Bij gewoon rijden geen vermogen meer na 200 meter. De motor blijft lopen maar heeft geen kracht.
Het wiel optillen en choken of gas geven geeft geen verschil.
Maar: als ik rechts van mijn metje ga staan, en het wiel flink schuin van de grond optil dan heb ik ineens mijn volledige vermogen terug en �krijst� ze zoals het hoort.
Heb de decoslangen vervangen en een nieuwe uitlaat, bougie en luchtfilter.
Benzinefilter en slangen zijn nieuw.
TK Carburateur is schoongemaakt, venturi zit goed volgens de lichttest.
Vlotterbak is schoon en gevuld.
Ik ga alles weer na lopen voor de zoveelste keer, maar misschien zoek ik in de verkeerde richting..
Wat zou het kunnen zijn?
Start hij wel goed en loopt hij goed stationair daarna?
Het lijkt erop dat hij benzine tekort komt.
Heb je een TK met ingebouwd filter?
Dat zou verstopt kunnen zijn.
Ook de ontluchting van de tankdop kan verstopt zijn.
Ook van belang hoe de "vork" die de vlotternaald bedient afgesteld is.
Uit het handboek gekopieerd:
Het lijkt erop dat hij benzine tekort komt.
Heb je een TK met ingebouwd filter?
Dat zou verstopt kunnen zijn.
Ook de ontluchting van de tankdop kan verstopt zijn.
Ook van belang hoe de "vork" die de vlotternaald bedient afgesteld is.
Uit het handboek gekopieerd:
Dank je wel Spartarie!
Gelijk alles nagekeken: de filter zat niet lekker in de carb, heb het randje een beetje moeten bijwerken want die was wat vervormd door het vele uitnemen.
De vork van de vlotternaald stond inderdaad ongelijk. De uiteinden waren een heel klein beetje scheef ten opzichte van elkaar. Dit gecorrigeerd.
Dit toont maar weer aan hoe precies alles moet zijn om alles lekker te laten lopen.
Probleem is opgelost, Metje geeft vol gas, ook in rechte stand. Loopt keurig stationair.
Echter is het vermogen nog niet helemaal wat het hoort te zijn, dat vraagt nog meer onderzoek.
Maar deze klacht is nu verholpen!
Gelijk alles nagekeken: de filter zat niet lekker in de carb, heb het randje een beetje moeten bijwerken want die was wat vervormd door het vele uitnemen.
De vork van de vlotternaald stond inderdaad ongelijk. De uiteinden waren een heel klein beetje scheef ten opzichte van elkaar. Dit gecorrigeerd.
Dit toont maar weer aan hoe precies alles moet zijn om alles lekker te laten lopen.
Probleem is opgelost, Metje geeft vol gas, ook in rechte stand. Loopt keurig stationair.
Echter is het vermogen nog niet helemaal wat het hoort te zijn, dat vraagt nog meer onderzoek.
Maar deze klacht is nu verholpen!
Bedankt, stapsgewijs loop ik alles na.
-De pakking van de membraamplaat zou wel eens aan vervanging toe kunnen zijn, heb ik zodoende besteld.
-Ik moet me nog verdiepen in hoe compressie
(Zuiger, cilinder) te bepalen, hiervoor schakel ik een kennis in en zal ik me verder inlezen op dit forum.
-uitlaatpoort is gecontroleerd op kool en schoongemaakt.
Maar nu het volgende: ik heb nog een vervangende uitlaat liggen, deze uitlaat heeft geen deco aansluiting. Kan ik deze uitlaat wel gewoon gebruiken?
Het liefst zou ik mijn deco helemaal weglaten en afdichten met een M bout zoals elders beschreven is. Kan dit ook bij mijn type blok?
-De pakking van de membraamplaat zou wel eens aan vervanging toe kunnen zijn, heb ik zodoende besteld.
-Ik moet me nog verdiepen in hoe compressie
(Zuiger, cilinder) te bepalen, hiervoor schakel ik een kennis in en zal ik me verder inlezen op dit forum.
-uitlaatpoort is gecontroleerd op kool en schoongemaakt.
Maar nu het volgende: ik heb nog een vervangende uitlaat liggen, deze uitlaat heeft geen deco aansluiting. Kan ik deze uitlaat wel gewoon gebruiken?
Het liefst zou ik mijn deco helemaal weglaten en afdichten met een M bout zoals elders beschreven is. Kan dit ook bij mijn type blok?
Dat kan bij elk blok met deco.
Schroefdraad van de plug is M10 x 1.0, lengte 10 mm, b.v. deze:
http://www.filterservice-twente.nl/inde ... y_products
Helaas zijn de verzendkosten hier 8x de waarde van het plugje....
Gebruik als pakking een koper ringetje 10mm x 14mm, en doe een beetje kopervet aan de schroefdraad.
En niet vergeten het "tuutje" van de membraanplaat af te dichten!
Schroefdraad van de plug is M10 x 1.0, lengte 10 mm, b.v. deze:
http://www.filterservice-twente.nl/inde ... y_products
Helaas zijn de verzendkosten hier 8x de waarde van het plugje....
Gebruik als pakking een koper ringetje 10mm x 14mm, en doe een beetje kopervet aan de schroefdraad.
En niet vergeten het "tuutje" van de membraanplaat af te dichten!
Ik heb eens bij vermoede problemen van de deco een bout gezet.
Dan merk je pas goed de functie van de deco. De accu had onvoldoende vermogen om de motor rond te krijgen, en ook ik moest na een paar keer aantrekken even rusten om de hartfrequentie wat terug te laten komen. Voor mij een indicatie dat het het met de compressie wel goed zat.
Vroeger had je meestal deco's op de hand bediend.
Daarom, mooi ding eigenlijk onze paddenstoel.
Ook eens meegemaakt dat de deco was losgeraakt en dat gaf een klein beetje geluid, trek hem bij gelegenheid bijv. als de bougie eruit gaat even na.
Dan merk je pas goed de functie van de deco. De accu had onvoldoende vermogen om de motor rond te krijgen, en ook ik moest na een paar keer aantrekken even rusten om de hartfrequentie wat terug te laten komen. Voor mij een indicatie dat het het met de compressie wel goed zat.
Vroeger had je meestal deco's op de hand bediend.
Daarom, mooi ding eigenlijk onze paddenstoel.
Ook eens meegemaakt dat de deco was losgeraakt en dat gaf een klein beetje geluid, trek hem bij gelegenheid bijv. als de bougie eruit gaat even na.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten