Vraag over het filter in "Sachs dan wel TK carburateur"
Geplaatst: 10-09-2019 23:30
Vorige week heb ik een heel mooie, "nieuwe jarenlang stil gestaande Saxonette" mogen kopen.
Hij had, zo stond in advertentie, weinig gelopen wat je meteen zag, hij oogde als nieuw.
Wel een eenvoudige versie, met een zij standaard, geen stuurblokkering, geen achter spatlap, heeft ook wel wat, vind ik.
Net als bij auto's blijven die zonder opsmuk na jaren het mooiste.
De jonge verkoper, ( hij deed het voor een ouder familielid ) , startte de koude motor elektrisch, en in 1x lopen. Ben er niet meer mee gaan rijden, ik geloofde het wel.
Nu ik deze week ging rijden bleek dat hij tijdens het rijden even later smoorde en dan afsloeg, maar vervolgens meteen weer startte. etc. etc. etc.
Ik heb de carburateur eraf gehaald en dat bleek geen Bing, dus vermoedelijk is het dan een TK.
Tussen het sproeierzeefje en de sproeier zaten veel minuscuul harige vuil deeltjes opgesloten, dit is vermoedelijk gaan dwarrelen tijdens het rijden door opwaardse zuiging wat vervolgens de sproeier blokkeerde , de sproeier zelf leek schoon, toch maar even met een afwasborstel haar, ook deze doorgeragt. Het vlotterbakje bevatte nauwelijks vuil.
Het zeefje heb ik in een potje benzine schoon geschud.
Het euvel is opgelost, de Sax smoort niet meer, maar nu de vraag:
Op de carburateur staat met ingegoten letters "FILTER", zie foto, wat mag ik mij daarbij voorstellen ?
Bij open zetten van de benzine kraan vulde de vlotterkamer zich snel, wat ik hoopte, dus het filter lijkt me dan niet verstopt. Want om het filter te kunnen zien moest ik, zo denk ik het dekseltje losschroeven waaronder een membraanplaat zit, en die dingen vind ik wat kwetsbaar en duur.
Kan iemand mij iets vertellen over dit filtertje, evt. met een fotootje, bij voorbaat bedankt.
Lang verhaal voor ��n vraag realiseer ik me nu wel.
Gezocht hoe ik de foto kan bijsluiten, maar vond dit niet ?!
Hij had, zo stond in advertentie, weinig gelopen wat je meteen zag, hij oogde als nieuw.
Wel een eenvoudige versie, met een zij standaard, geen stuurblokkering, geen achter spatlap, heeft ook wel wat, vind ik.
Net als bij auto's blijven die zonder opsmuk na jaren het mooiste.
De jonge verkoper, ( hij deed het voor een ouder familielid ) , startte de koude motor elektrisch, en in 1x lopen. Ben er niet meer mee gaan rijden, ik geloofde het wel.
Nu ik deze week ging rijden bleek dat hij tijdens het rijden even later smoorde en dan afsloeg, maar vervolgens meteen weer startte. etc. etc. etc.
Ik heb de carburateur eraf gehaald en dat bleek geen Bing, dus vermoedelijk is het dan een TK.
Tussen het sproeierzeefje en de sproeier zaten veel minuscuul harige vuil deeltjes opgesloten, dit is vermoedelijk gaan dwarrelen tijdens het rijden door opwaardse zuiging wat vervolgens de sproeier blokkeerde , de sproeier zelf leek schoon, toch maar even met een afwasborstel haar, ook deze doorgeragt. Het vlotterbakje bevatte nauwelijks vuil.
Het zeefje heb ik in een potje benzine schoon geschud.
Het euvel is opgelost, de Sax smoort niet meer, maar nu de vraag:
Op de carburateur staat met ingegoten letters "FILTER", zie foto, wat mag ik mij daarbij voorstellen ?
Bij open zetten van de benzine kraan vulde de vlotterkamer zich snel, wat ik hoopte, dus het filter lijkt me dan niet verstopt. Want om het filter te kunnen zien moest ik, zo denk ik het dekseltje losschroeven waaronder een membraanplaat zit, en die dingen vind ik wat kwetsbaar en duur.
Kan iemand mij iets vertellen over dit filtertje, evt. met een fotootje, bij voorbaat bedankt.
Lang verhaal voor ��n vraag realiseer ik me nu wel.
Gezocht hoe ik de foto kan bijsluiten, maar vond dit niet ?!