Past de krukas
- Spartapappa
- Spartametoloog
Past de krukas
Vandaag een kist onderdelen en een herenmet opgehaald. Echter alles in onderdelen.
Ook volgens de verkoper een compleet gereviseerd 399 blok met achterwiel.
Wat ik zag was een krukas met tandwielen enz van een 199 blokje.
Toen ik naar de carters vroeg zei hij die liggen op de stort!
Nu heb ik zelf nog 499 nette carters met goed passende zuiger liggen.
Dit blokje had waterschade krukas e.d vast geroest.
Zou ik bijvoorbeeld alleen de 199 krukas over kunnen zetten ?
Nu weet ik niet of die krukas goed is, want met alles inladen schoot het geweldig in mijn rug!
Dus alles ligt nog in de auto, als het wat beter gaat kan ik er naar kijken.
Ook volgens de verkoper een compleet gereviseerd 399 blok met achterwiel.
Wat ik zag was een krukas met tandwielen enz van een 199 blokje.
Toen ik naar de carters vroeg zei hij die liggen op de stort!
Nu heb ik zelf nog 499 nette carters met goed passende zuiger liggen.
Dit blokje had waterschade krukas e.d vast geroest.
Zou ik bijvoorbeeld alleen de 199 krukas over kunnen zetten ?
Nu weet ik niet of die krukas goed is, want met alles inladen schoot het geweldig in mijn rug!
Dus alles ligt nog in de auto, als het wat beter gaat kan ik er naar kijken.
Re: Past de krukas
Elke krukas past in elk blokje.
yup die past, door sprokkelen kom je aan de onderdelen.
Dat zoeken en sprokkelen maakt het ook leuk.
Een blokje weer in orde maken van goede onderdelen van diverse blokjes het gaat een 2de natuur worden
Dat zoeken en sprokkelen maakt het ook leuk.
Een blokje weer in orde maken van goede onderdelen van diverse blokjes het gaat een 2de natuur worden
- Spartapappa
- Spartametoloog
Dat vind ik ook leuk om te doen.
Ik krijg er ook steeds meer kijk op.
De 499 die ik nog had liggen, daarvan zijn de carters gaaf (cilinderwand, schroefdraad, koppeling+aandrijfas)
Alleen de kruk had flinke waterschade+lagers.
Dus als de krukas die ik nu gekocht hebt goed is, bouw ik hem over.
Het andere blokje wat bij de onderdelen zit is een 399 en deze is gereviseerd door de verkoper zelf...
De koppelings keering heeft hij ook vastgezet met curil zei hij.
De beste man had nog een prachtige oude solex en een in nieuwstaat oude fiets staan. Zijn schuur zag er super netjes uit!
Hij zei dat als ik er een ontsteking op zet, en een carburateur dat het blokje moest lopen.
Ben benieuwd!!!
Hij had de decompreseur verwijderd en dicht gemaakt met een bout. De compressie is erg goed !
Dus ik hoop dat het blokje verder goed is..
Ik heb dus een herenmet in onderdelen, helemaal compleet op het voorwiel na.
Een extra achterwiel, twee carburateurs een is een tk, twee trekstarters, twee vliegwielen, een onsteking, twee keer cdi, luchtfilter + kleinmateriaal.
En dit voor een prijs waar je bij sommige op mp net een kaal achterwiel met een krom voorwiel voor koopt...
Dus ja, een mooie vangst!
Maarja, zo houden we onze hobby betaalbaar en leuk!
Het is voor mij en de mede spartametters ook leuk om zo onderdelen te scoren !
Ik hoop alleen dat mijn rugpijn snel over is, dan kan ik eindelijk mijn buit eens goed inspecteren.
Een ding is zeker, wat ik voor deze prijs allemaal heb gescoord, daar ga ik niet mee op mijn bek.
Zelfs de TK carburateur is volgens de verkoper gereviseerd???? Nou ik laat me verassen!
Ik krijg er ook steeds meer kijk op.
De 499 die ik nog had liggen, daarvan zijn de carters gaaf (cilinderwand, schroefdraad, koppeling+aandrijfas)
Alleen de kruk had flinke waterschade+lagers.
Dus als de krukas die ik nu gekocht hebt goed is, bouw ik hem over.
Het andere blokje wat bij de onderdelen zit is een 399 en deze is gereviseerd door de verkoper zelf...
De koppelings keering heeft hij ook vastgezet met curil zei hij.
De beste man had nog een prachtige oude solex en een in nieuwstaat oude fiets staan. Zijn schuur zag er super netjes uit!
Hij zei dat als ik er een ontsteking op zet, en een carburateur dat het blokje moest lopen.
Ben benieuwd!!!
Hij had de decompreseur verwijderd en dicht gemaakt met een bout. De compressie is erg goed !
Dus ik hoop dat het blokje verder goed is..
Ik heb dus een herenmet in onderdelen, helemaal compleet op het voorwiel na.
Een extra achterwiel, twee carburateurs een is een tk, twee trekstarters, twee vliegwielen, een onsteking, twee keer cdi, luchtfilter + kleinmateriaal.
En dit voor een prijs waar je bij sommige op mp net een kaal achterwiel met een krom voorwiel voor koopt...
Dus ja, een mooie vangst!
Maarja, zo houden we onze hobby betaalbaar en leuk!
Het is voor mij en de mede spartametters ook leuk om zo onderdelen te scoren !
Ik hoop alleen dat mijn rugpijn snel over is, dan kan ik eindelijk mijn buit eens goed inspecteren.
Een ding is zeker, wat ik voor deze prijs allemaal heb gescoord, daar ga ik niet mee op mijn bek.
Zelfs de TK carburateur is volgens de verkoper gereviseerd???? Nou ik laat me verassen!
Het is 1 grote verrassing wat je telkens tussen de onderdelen vind.
Heb zelfs zo zeldzame onderdelen van andere bromfietsmerken en types kunnen ruilen voor spartamet onderdelen.
Een win win situatie
Heb zelfs zo zeldzame onderdelen van andere bromfietsmerken en types kunnen ruilen voor spartamet onderdelen.
Een win win situatie
- Spartapappa
- Spartametoloog
Ik hoop dat ik mijn 499 blokje nu kan bouwen.
Als die 399 dan netjes gereviseerd blijkt, heb ik twee goede blokjes op de plank liggen.
Dan ben ik gegarandeerd een spartamet te kunnen rijden tot aan mijn pensioen (als dat dan nog bestaat)
En misschien bouw ik die herenmet wel op, motortje,s zat nu
Alleen nog een voorwiel scoren, een nieuwe buitenband heb ik nog liggen dus.......
Maar ik zie wel wat en wanneer ik wat ga doen..
Als die 399 dan netjes gereviseerd blijkt, heb ik twee goede blokjes op de plank liggen.
Dan ben ik gegarandeerd een spartamet te kunnen rijden tot aan mijn pensioen (als dat dan nog bestaat)
En misschien bouw ik die herenmet wel op, motortje,s zat nu
Alleen nog een voorwiel scoren, een nieuwe buitenband heb ik nog liggen dus.......
Maar ik zie wel wat en wanneer ik wat ga doen..
misschien bouw ik die herenmet op
yup we hebben weer een verslaafde
yup we hebben weer een verslaafde