Overheid, verkondigt onzin, en niemand reageert.
Geplaatst: 16-01-2020 23:52
Commissie verkondigt bij monde van Remkes, dat de luchtvaart ook moet leveren aan een schoner milieu.
Maar geen paniek zeggen ze erbij, als de vliegtuigen o.a. elektrisch gaan taxi�n geeft dat al 11% mindering aan hun stikstof aandeel.
Nou vraag ik jullie, waarom reageert de wetenschap of politiek nu niet op deze onzin.
Om te beginnen neemt bijv. een Jumbo 100 ton brandstof mee, immers ze gebruiken 10 ton per uur.
Maar om los te komen en te klimmen gebruiken ze de eerste minuten zelfs 40 ton/hr (Hallo, wakker worden politiek en pers, 10 liter per seconde)
Het hoogste verbruik ligt namelijk bij de start, je staat te trillen op je benen als je daar bij de startbaan staat als de gaskleppen open gaan. Maar taxi�n daarentegen is een horizontale verplaatsing, qua arbeid heb je slechts de rolweerstand van de wiellagers en enige cw, luchtweerstand, die is bij die snelheid natuurlijk ook zeer gering.
Zodoende krijgt een elektrische of gewone vrachtauto het natuurlijk gemakkelijk in beweging. Maar zijn eigen motoren doen dit ook met een lullig klein beetje brandstof, een puffie is genoeg. Peanuts dat gebruik voor taxi�n, 11% NOx reductie ze moesten zich schamen.
We worden gewoon gepiepeld door de onnozele politiek en de volgzame onbenullige media.
Ja, jongens,... moest dit toch even kwijt, in technische kring.
Maar geen paniek zeggen ze erbij, als de vliegtuigen o.a. elektrisch gaan taxi�n geeft dat al 11% mindering aan hun stikstof aandeel.
Nou vraag ik jullie, waarom reageert de wetenschap of politiek nu niet op deze onzin.
Om te beginnen neemt bijv. een Jumbo 100 ton brandstof mee, immers ze gebruiken 10 ton per uur.
Maar om los te komen en te klimmen gebruiken ze de eerste minuten zelfs 40 ton/hr (Hallo, wakker worden politiek en pers, 10 liter per seconde)
Het hoogste verbruik ligt namelijk bij de start, je staat te trillen op je benen als je daar bij de startbaan staat als de gaskleppen open gaan. Maar taxi�n daarentegen is een horizontale verplaatsing, qua arbeid heb je slechts de rolweerstand van de wiellagers en enige cw, luchtweerstand, die is bij die snelheid natuurlijk ook zeer gering.
Zodoende krijgt een elektrische of gewone vrachtauto het natuurlijk gemakkelijk in beweging. Maar zijn eigen motoren doen dit ook met een lullig klein beetje brandstof, een puffie is genoeg. Peanuts dat gebruik voor taxi�n, 11% NOx reductie ze moesten zich schamen.
We worden gewoon gepiepeld door de onnozele politiek en de volgzame onbenullige media.
Ja, jongens,... moest dit toch even kwijt, in technische kring.