Eerste Euro 95 / E10 slachtoffer !
Geplaatst: 31-01-2020 18:16
Vandaag bezig geweest met een blokje dat ik vorig jaar gereviseerd had als reserve blok voor iemand die in 3 ploegen dienst werkt.
Dat was naar een week ineens gestopt en wilde niet meer starten.
De bekende verdachten werden uiteraard nagelopen en in goede werkende staat bevonden maar toch wilde het blokje nog steeds niet lopen!
Dan blijft er maar 1 ding over compressie verlies.
Maar hoe kan een gereviseerd blokje naar 1 week gebruik zijn compressie verliezen?
Wat bleek er was de afgelopen week telkens 1:50 mix getankt bij de pomp, die thuis werd aangelengd met euro 95!
Het blokje open gemaakt en de hele cilinder zat vol met krassen RONDOM en deze krassen zaten ook op de zuiger.
Dus die carterdelen zijn alleen nog goed voor de smeltoven.
Dat was naar een week ineens gestopt en wilde niet meer starten.
De bekende verdachten werden uiteraard nagelopen en in goede werkende staat bevonden maar toch wilde het blokje nog steeds niet lopen!
Dan blijft er maar 1 ding over compressie verlies.
Maar hoe kan een gereviseerd blokje naar 1 week gebruik zijn compressie verliezen?
Wat bleek er was de afgelopen week telkens 1:50 mix getankt bij de pomp, die thuis werd aangelengd met euro 95!
Het blokje open gemaakt en de hele cilinder zat vol met krassen RONDOM en deze krassen zaten ook op de zuiger.
Dus die carterdelen zijn alleen nog goed voor de smeltoven.