Hallo,
Ik ben nu bezig met het reviseren van mijn spartamet. Ik heb net een nieuw blok en een carburateur gekocht dus alles werkt perfect! Ik vraag me alleen een paar dingen af, dus ik vraag het voor de zekerheid.
CDI zonder begrenzing:
Op spartamet-onderdelen.nl kan ik een CDI zonder begrenzing kopen. Hij beweert dat de spartamet 25% zuiniger en 25% harder gaat, is dit echt waar? E
CDI en e-start:
Werken alle CDI's met een E-start? Ik heb een E-start met alles er op en er aan gekocht maar hij doet het niet. Ik las op het internet dat niet elke CDI met e-start werkt. Heb ik een aparte CDI nodig?
Gashendel:
Als ik het gas vol in houd, gaat hij zachter dan als ik de gashendel ietsjes losser laat. Hij heeft dan ineens meer trekkracht. Hoe kan dit en hoe kan ik dit repareren?
e-start:
Ik weet niet hoe ik mijn e-start moet monteren en ik kan dit ook nergens vinden. Heeft iemand ervaring met een e-start of staat er ergens een gebruiksaanwijzing/filmpje online?
Heel erg bedankt!
Verschillende vragen over onderandere over de CDI, gashendel en e-start.
- SpartaFrank
- Site Admin
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29-05-2020 20:25
Re: Verschillende vragen over onderandere over de CDI, gashendel en e-start.
Ja, de begrenzer is een ontstekingsvervroeger gebaseerd op toeren. het mengsel word dan niet goed verbrand en dat beperkt de snelheid.SpartaFrank schreef: ↑27-07-2020 00:35 Hallo,
Ik ben nu bezig met het reviseren van mijn spartamet. Ik heb net een nieuw blok en een carburateur gekocht dus alles werkt perfect! Ik vraag me alleen een paar dingen af, dus ik vraag het voor de zekerheid.
CDI zonder begrenzing:
Op spartamet-onderdelen.nl kan ik een CDI zonder begrenzing kopen. Hij beweert dat de spartamet 25% zuiniger en 25% harder gaat, is dit echt waar? E
Alle onbegrensde CDI's van de 2de generatie (prufex) werken met een E-start.CDI en e-start:
Werken alle CDI's met een E-start? Ik heb een E-start met alles er op en er aan gekocht maar hij doet het niet. Ik las op het internet dat niet elke CDI met e-start werkt. Heb ik een aparte CDI nodig?
De spoel van een E-start heeft als extra een laadspoel gedeelte om de accu op te laden.
Het kan wel eens voorkomen dat een CDI niet lekker met een spoel samenwerkt.
Een E start is gevoelig stukje techniek en alles moet perfect met elkaar samenwerken.
als dat rond de 24 km/u gebeurd dan zit je tegen de begrenzer aan en gata ie 4takten. gas los gaat ie weer onder de begrenzing.Gashendel:
Als ik het gas vol in houd, gaat hij zachter dan als ik de gashendel ietsjes losser laat. Hij heeft dan ineens meer trekkracht. Hoe kan dit en hoe kan ik dit repareren?
De E-startkap zit met 3 schroeven, 2 stekkers, beschermkap en 1 bougiekabel vast.e-start:
Ik weet niet hoe ik mijn e-start moet monteren en ik kan dit ook nergens vinden. Heeft iemand ervaring met een e-start of staat er ergens een gebruiksaanwijzing/filmpje online?
-maak eerst de bougiekabel los
-maak de 2 stekkers los
-schroef de 3 schroeven van de kap los
-verwijder de beschermkap achter op de E-startkap.
-schuif het rubber met de laadspoel en bougiekabel uit de E-startkap.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten