Schoonmaken kappen en blokje
Schoonmaken kappen en blokje
Ik heb al eerder gezocht op dit forum naar mijn vraag maar hier geen duidelijk antwoord op gevonden naar mijn zin.
Mijn huidige spartamet heeft een vrij vies blokje, dit zou ik graag mooi glimmend willen maken. Alsook de kapjes.
Ik heb bij wat reservekappen al geprobeerd met een normaal dreft sopje en afwasborstel schoon te maken. Wat resulteerde in aan de ene kant een vettige afwasborstel en nog steeds vettige kappen. Ik krijg ze gewoon niet brandschoon.
Hoe doen jullie dit?
Mijn huidige spartamet heeft een vrij vies blokje, dit zou ik graag mooi glimmend willen maken. Alsook de kapjes.
Ik heb bij wat reservekappen al geprobeerd met een normaal dreft sopje en afwasborstel schoon te maken. Wat resulteerde in aan de ene kant een vettige afwasborstel en nog steeds vettige kappen. Ik krijg ze gewoon niet brandschoon.
Hoe doen jullie dit?
Re: Schoonmaken kappen en blokje
Beste Tom
Ik maak schoon met een droge doek, probeer bij de eerste keer zoveel mogelijk vuil
en vet mee te nemen en dan nog een keer met een doek afnemen. Het is wel belangrijk
dat de kappen bij de eerst keer vet zijn, anders wat olie erop met een kwast.
Wilco
Ik maak schoon met een droge doek, probeer bij de eerste keer zoveel mogelijk vuil
en vet mee te nemen en dan nog een keer met een doek afnemen. Het is wel belangrijk
dat de kappen bij de eerst keer vet zijn, anders wat olie erop met een kwast.
Wilco
Wie de klomp past trekt hem aan.
Re: Schoonmaken kappen en blokje
Glimmend zal een een blokje nooit krijgen. Maar schoon en vetvrij gaat super goed met Dasty extra.
Re: Schoonmaken kappen en blokje
Zoals hier boven al genoemd, Dasty en een doek zijn de meest gebruikte middelen om normaal vuil en olie van de blokjes af te krijgen.
Wil je echt super glanzend zul je de carter delen moeten stralen en spuiten met een onder hitte uithardende verf.
Als het blokje toch voor groot onderhoud/revisie uit elkaar gaat is het verhoudingsgewijs een kleine moeite dan.
De Kunststof delen/ tuperware op de blokjes is een stuk lastiger.
Vaak zitten er al krassen op door gebruik of zien z er gewoon niet meer fris uit door ouderdom.
Voor de korte glans kun je wat dunne olie of op siliconen basis cockpitspray gebruiken om de kunststof te laten glanzen.
Voor de echte lange glans zul je ze moeten opschuren in 3 etappes 400-800-1200 korrel.
Daarna een kunststof primer erop spuiten
en als laatste een kunststof deklaag.
Ik heb zo een vervaalde kettingkast weer netjes strak in de lak gekregen.
Wil je echt super glanzend zul je de carter delen moeten stralen en spuiten met een onder hitte uithardende verf.
Als het blokje toch voor groot onderhoud/revisie uit elkaar gaat is het verhoudingsgewijs een kleine moeite dan.
De Kunststof delen/ tuperware op de blokjes is een stuk lastiger.
Vaak zitten er al krassen op door gebruik of zien z er gewoon niet meer fris uit door ouderdom.
Voor de korte glans kun je wat dunne olie of op siliconen basis cockpitspray gebruiken om de kunststof te laten glanzen.
Voor de echte lange glans zul je ze moeten opschuren in 3 etappes 400-800-1200 korrel.
Daarna een kunststof primer erop spuiten
en als laatste een kunststof deklaag.
Ik heb zo een vervaalde kettingkast weer netjes strak in de lak gekregen.
Re: Schoonmaken kappen en blokje
Goede tips allemaal, bedankt daarvoor. Ik begin met de doek en dasty. Dan is het waarschijnlijk al glimmend vergeleken hoe het er nu uit ziet
Re: Schoonmaken kappen en blokje
Moin,
krassen in de tuperware krijg je met een Haardroger of met een heteluchtpistool bijna weg......
fehntjer
krassen in de tuperware krijg je met een Haardroger of met een heteluchtpistool bijna weg......
fehntjer
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 3 gasten