Het einde

Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Het einde

Bericht door Prutser-2009 »

Ja het einde van een tijdperk.

ik stop als eigenaar met het forum.

Niet schrikken, het forum blijft gewoon bestaan, enkel draag ik het forum over aan de moderator die vanaf nu de eigenaar wordt.
ben ik helemaal weg, nee, ik blijf nog met een account als moderator aanwezig.

Heb ik nog een spartamet, nee vanaf vandaag niet meer, alle spartamet spullen zijn zojuist opgehaald en na een jaar of 17 met deze spartamet gereden te hebben ben ik nu spartamet loos, een ander clublid hier zal erg blij zijn met het speciale herenframe waardoor mijn met nog bij een liefhebber blijft.

Afbeelding
Afbeelding
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Het einde

Bericht door Vrotkees »

Het is geen einde maar zie het als een overdracht van de toorts.
Alles wat je wilde bereiken door dit forum op te zetten is gelukt.

Jouw metje excl de 299 motor staat nu naast een bijna perfecte precies de zelfde uitvoering en kleur Donor.
Je snapt het al die goede delen en gereviseerde motor worden overgezet.
Spartapappa is een professionele schilder en net zo prettig gestoord met metjes als velen hier op het forum.
De foto's

Er is een breed draagvlak ontstaan van leden die elkaar ook persoonlijk ontmoeten.
Onderdelen wisselen gaat met een gesloten beurs of tegen onkosten.
En daar heb je dit forum voor opgezet.

Helaas door je reuma kon je moeilijk sleutelen.
Alles komt goed terecht en je zal altijd als oprichter van HET Spartametforum bekend blijven!

De tijd zal ook ooit komen dat ik de toorts ga doorgeven.
Ik ben blij dat ik de toorts nu mag dragen.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Het einde

Bericht door Prutser-2009 »

Ja ik ben blij dat het forum nu door jou geleid gaat worden.

en inderdaad ik heb het forum opgezet zonder commercieel oogmerk voor en door spartamet berijders en dat was ook de reden waarom ik medewerking heb gekregen van Frans, de directeur van de sparta fabriek en wij alle tekeningen en dergelijke legaal mogen gebruiken.

ik hoop dat het forum altijd blijft bestaan zodat eigenaren hun metjes gewoon in top staat kunnen houden en er veel rijplezier aan kunnen beleven.

toch wel gek zo zonder metje.
zou er een miniatuur spartamet model zijn ?
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Het einde

Bericht door Vrotkees »

Ja en nee.
er is namelijk een klein toonbankmodel voor de vakhandel van een 30-40 cm groot opengewerkt gebogen uit 1 stuk Sparta herenframe.
De frame buizen zijn net zo lang als de Sparta stickers.
Dat toonbankmodel heeft ook op de tentoonstelling 100 jaar Sparta gestaan.

Als Artitec in schaal 1:87 een fiets kan maken zou een metje technisch mogelijk moeten zijn :D
Uit ervaring weet ik dat een voorstel voor een Model beter op een beurs besproken kan worden dan direct bij de fabrikant.
Op een Beurs is de sfeer gemoedelijker dan op het verkeerde moment gebeld worden in de fabriek door iemand.
Heb al eens zo een model losgepraat op een Beurs als speciaal relatiegeschenk voor langdurige klanten voor een jubilerend bedrijf.
Dus wie weet lukt het mij nog eens.

En ja ik mis metje rijden nu ook kan met mijn rechter voorpoot slecht gebruiken. remmen en gasgeven zit er echt niet in nou
En na zoveel jaren metloos zijn dat word afkicken cold Turkey style.

En mocht het later toch gaan kriebelen, de kennis om een metje met bekrachtigde remmen met ABS ivm je Reuma is in huis op het forum :D
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Het einde

Bericht door Spartapappa »

Ik heb het metje van prutser al totaal uit elkaar liggen,
Inclusief trapas.
Het is een eer om het metje in bezit te mogen krijgen !

Het metje word dan ook met liefde en passie weer opgebouwd.
Mijn enigste stuikelpunt is de lak technische staat.
De donormet is in bijna absolute nieuwstaat ! (geen pitje of putje)
Dit kunnen mede forum leden vrotkees en spartarie bevestigen.
Helaas is de donor kentekenloos.
Vandaar het frame van prutser die wel een kenteken heeft.

Wat ik zou willen, tja het liefs het frame laten spuiten in 2k lak.
Alleen is dit prijs technisch niet haalbaar.
Ik zit dus nog te puzzle wat en hoe.
Word vervolgd.......
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Het einde

Bericht door Prutser-2009 »

Ja ondanks dat mijn metje bij mij altijd droog heeft gestaan was de lak niet geweldig, ik heb ooit eens met het idee gespeeld om er een militair metje van te maken, legergroen met zwarte velgen en witte militaire letters op het frame zoals ik een paar jaar geleden met mijn zoon zijn fiets heb gedaan.

ik had aan het frame onder het zadel een kastje gemaakt zodat ik altijd een reserve benzinedop, bougie en een tangetje en schroevendraaier bij me had dat was wel enorm handig.

toen het metje opgehaald werd lag de hele kofferbak vol met spullen en de achterbank was al platgeklapt, o.a. een 199 blok, een 299 blok die eronder zat en twee 399 blokken, wielen, sturen, voorvorken, carburateurs, spatborden enz, en nog een doos met nieuw spul als gasschuif en chokeschuif en veel losse dingetjes en een complete adapterset met verschillende maten sproeiers.

Je staat er toch van te kijken wat je door de loop van de jaren verzameld hebt.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Het einde

Bericht door Spartapappa »

Het probleem met spuiten is dat het erg duur is.
Ook ben je gelijk de bestickering kwijt.
Het contrast met het kentekenloze frame is veel.
Dit is echt in absolute nieuwstaat net als de spartborden kettingkast en het crome werk.

Dan zou ik ook nog een paar spuitbussen kunnen kopen en hem zelf spuiten in een non metallickleur (i.v.m de kosten.)
Alleen haal je dan helemaal de ziel eruit naar mijn mening.

En profesioneel ontlakken en in 2k op kleur laten spuiten
Is nog duurder als het oude frame op kenteken laten zetten.
Dus,....het frame ga ik netjes schoonmaken en de roestschade bijwerken en dan netjes op poetsen.
Zo hou ik de kosten binnen de perken.

Oja, hij krijgt een mooi lopend 399 blokje uit 91 eronder.
Dit blokje is gekieteld en voor zien van een kevlar koppeling.
Dus hij blijft in de spartamet familie😀
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Het einde

Bericht door Prutser-2009 »

een kevlar koppeling is echt een mooie verbetering, spatborden kun je overzetten, ik had er ook een set chromen(of rvs) spatborden bij maar daa rmoet je liefhebber van zijn.

met de spuitbus kun je redelijk in de buurt komen van de lakkleur, de baggagedrager had ik toen gespoten in bijna dezelfde metallic kleur omdat ik er een tank met kraantje op gemonteerd heb en die had een iets andere baggagedrager, maar die lak is niet zo hard als 2K lak.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Het einde

Bericht door Net bezig »

Nou dat deed me best veel Prutser. :(
Wist inmiddels van jouw inbreng.
Ik realiseerde me plotseling ook dat mijn hobby voor minstens de helft bestaat uit het bestaan van de site en het enthousiasme van onze forumleden.
Zonder uitzondering een leuk, vriendelijk bont gezelschap met veel kennis en kunde.
Met alleen mijn Saxonettes zonder het forum zou ik mij toch maar alleen voelen en niet zoals nu vaak een beetje trots.
Hoewel je forumlid zei te blijven was zelfs je foto ook verdwenen, dan wordt het toch bijna een overlijdensadvertentie ?! Die foto is nu gelukkig weer terug. :lol:
Bedankt voor al je berichtjes, ook vaak lollig, vele faq,s, o ja dat blijft natuurlijk, je bent gelukkig niet weg :D
Maar wou het toch even gezegd hebben.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Het einde

Bericht door Prutser-2009 »

Dank je.

Het forum draagt inderdaad bij aan heel wat spartamet plezier, veel kennis is er nog en verzameld hier en dat was precies de bedoeling toen ik 13 jaar geleden het forum opstarte.

We zijn door de jaren groter geworden en zelfs bevriend met het duitse zusterforum, we hebben leden uit meerdere landen en dat is mooi.

nu met vrotkees aan het roer zal het forum hoe dan ook blijven bestaan.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast