Metje wil niet starten als het heeft geregend.

Technische vragen
Plaats reactie
Ruud
Berichten: 172
Lid geworden op: 08-04-2010 15:55

Metje wil niet starten als het heeft geregend.

Bericht door Ruud »

Heb steeds dat het Metje niet wil starten als het heeft geregend.

Wat kan daar de uuhhh... dader(s) van zijn.
MVG Ruud
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Metje wil niet starten als het heeft geregend.

Bericht door Vrotkees »

Luchtfilter vochtig
ontsteking vonkt niet.
water in de benzine
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Metje wil niet starten als het heeft geregend.

Bericht door spartarie »

Misschien de bougiekabel/dop eens inspuiten met WD40?
Hoewel ik niet veel ervaring heb met regenrijden en mijn metje zeker niet in de regen parkeer:
Tegen het inwateren van de bougiedop draai ik hem altijd zoals op onderstaande foto.

Afbeelding
Ruud
Berichten: 172
Lid geworden op: 08-04-2010 15:55

Re: Metje wil niet starten als het heeft geregend.

Bericht door Ruud »

Vrotkees schreef: 27-05-2021 01:23 Luchtfilter vochtig
ontsteking vonkt niet.
water in de benzine
Helaas zijn die opties niet het geval.
Ga op weg (droog weer) naar een adres ong. 5 km ver, ben daar en ga daar naar 20 min. weer weg uuuhh... wil weg maar hij wil weer niet opstarten.
Toen maar weer de bougie er uit gehaald deze toen maar eens met een bougie borsteltje de bougie punten bewerkt en ja hoor, hij startte daarna weer.
Ben vandaag nog bij Spartarie geweest, aangebeld, maar was niet thuis, wilde gelijk weer weg gaan en ja uuhh.. hij startte weer niet op, bovenstaande regel maar weer gedaan en gaan.

Ook bij droog weer als ik hem net uitgezet heb, wil die ook niet gelijk na een paar minuten na opstarten, bougie dan er weer uit, bougie borsteltje weer gebruiken en gelijk weer opstarten.
Dit nu al een aantal dagen zo gedaan en dat werkt, maar is natuurlijk niet de oplossing.

Heb de bougie kabel ook nog een centimeter ingekort en de bougie dop de metalen contact punten goed schoon gemaakt ook dat is niet de oplossing.

* Arie, heb de bougie dop meestal al zo staan.
MVG Ruud
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Metje wil niet starten als het heeft geregend.

Bericht door spartarie »

Met regen heeft het dus eigenlijk niet te maken, het was vandaag prachtig weer. ;)
Misschien blijft het membraan plakken?
Door de uitstraling van de warme motor zal zeker uit de vlotterbak nog benzine verdampen en wordt het niveau misschien te laag om nog te kunnen starten.
Probeer dit eens: Zet de motor eens uit door hem vol op choke te zetten, dus de chokehevel op het stuur omhoog.
Draai voor de zekerheid de benzinekraan dicht.
Wacht 5 minuten, benzinekraan weer open, chokehevel weer in de rijstand.....start hij dan wel?
Arie de Knaller
Berichten: 42
Lid geworden op: 16-02-2021 20:52

Re: Metje wil niet starten als het heeft geregend.

Bericht door Arie de Knaller »

Als je zo nu en dan je bougie schoon moet maken, als die niet wil starten dan kan het zijn dat er een klein haast onzichtbaar metaaldeeltje tussen de electrode van de bougie zit.
dit heb ik ook gehad met me vorige blokje, dit kwam van de sleepveer van de koppeling die aan het stuk gaan was.
ook zaten er bij mij hele kleine metaaldeeltjes in de schacht van de bougie.
als dit het geval is, direct de sleepveer vervangen bij mij is er een groot stuk in de cilinder gekomen met als gevolg een gigantiese kras in de cilinder.
gr Arie de Knaller.
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Re: Metje wil niet starten als het heeft geregend.

Bericht door Snorfietsmafia »

Nieuwe bougie zetten denk ik, en zo'n waterdichte bougiedop. Eventueel carb reinigen?
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten