Natte bougie
-
Natte bougie
Mijn metje liep prima tot voor kort..... Dit zijn de problemen/waarnemingen:
Eerst startte hij in een keer. Toen niet meer. Tientallen keren trekken... Toen dacht ik... Komt er wel peut door het slangetje? Slangetje los gehaald, leek wel vacuum gezogen zo strak, gebeurde even niets en toen ineens begon de benzine te stromen. Slangetje weer op de carb gezet, 1x trekken en starten.
Tijdens dat rijden viel de met soms uit bij het gas geven. Weer op choke stand, starten, deed hij het weer. Gas geven, betekende inhouden.
Vandaag wilde hij helemaal niet starten. Bougie er af gehaald; kletsnat. Drooggemaakt, teruggezet. Benzinekraan dicht gehouden. 1x trekken, starten. Benzine kraan open, metje stopt (bougie weer nat).
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Eerst startte hij in een keer. Toen niet meer. Tientallen keren trekken... Toen dacht ik... Komt er wel peut door het slangetje? Slangetje los gehaald, leek wel vacuum gezogen zo strak, gebeurde even niets en toen ineens begon de benzine te stromen. Slangetje weer op de carb gezet, 1x trekken en starten.
Tijdens dat rijden viel de met soms uit bij het gas geven. Weer op choke stand, starten, deed hij het weer. Gas geven, betekende inhouden.
Vandaag wilde hij helemaal niet starten. Bougie er af gehaald; kletsnat. Drooggemaakt, teruggezet. Benzinekraan dicht gehouden. 1x trekken, starten. Benzine kraan open, metje stopt (bougie weer nat).
Iemand enig idee wat het kan zijn?
- Spartapappa
- Spartametoloog
Re: Natte bougie
Klinkt als een lek brandstof membraam.
Lijkt sterk op een probleem in de carburateur.
Is de kant van de luchtfilter nat is er een probleem in de carburateur.
Blijft de benzine stromen uit de luchtfilter opening is er vaak iets met het membraan aan de hand.
Ook kan (komt minder vaak voor) de afdichting van de vlotternaald niet meer goed zijn waardoor de vlotter overstroomt en er benzine uit de overstroom lekt.
Mijn advies is om de carburateur uit elkaar te halen alles goed te controleren en bij opbouw deel voor deel te testen.
Is de kant van de luchtfilter nat is er een probleem in de carburateur.
Blijft de benzine stromen uit de luchtfilter opening is er vaak iets met het membraan aan de hand.
Ook kan (komt minder vaak voor) de afdichting van de vlotternaald niet meer goed zijn waardoor de vlotter overstroomt en er benzine uit de overstroom lekt.
Mijn advies is om de carburateur uit elkaar te halen alles goed te controleren en bij opbouw deel voor deel te testen.
-
Dank! luchtfilter is nat, en op een gegeven moment stroomt er benzine uit de luchtfilter opening. Ik ga de carburateur er maar weer eens afhalen. Overigens, met benzine kraan dicht loopt hij wel prima (totdat de brandstof uit de leiding is uiteraard).
Irritant hé die carburateurs?!FlorisB1966 schreef: ↑01-03-2022 07:16 Dank! luchtfilter is nat, en op een gegeven moment stroomt er benzine uit de luchtfilter opening. Ik ga de carburateur er maar weer eens afhalen. Overigens, met benzine kraan dicht loopt hij wel prima (totdat de brandstof uit de leiding is uiteraard).
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
- Spartapappa
- Spartametoloog
Ik blijf erbij dat het hoogst waarschijnlijk toch een lek brandstof membraam is.
O ring en buisje kan ook nog.
We weten precies wat onze veelplegers kunnen uitvreten
We weten precies wat onze veelplegers kunnen uitvreten
-
Ben geveld door griep maar als ik wat beter ben, zal ik de carburateur eens goed bekijken en delen wat ik tegenkom
-
Deze wel ja, lol!Zwaantje schreef: ↑01-03-2022 23:58Irritant hé die carburateurs?!FlorisB1966 schreef: ↑01-03-2022 07:16 Dank! luchtfilter is nat, en op een gegeven moment stroomt er benzine uit de luchtfilter opening. Ik ga de carburateur er maar weer eens afhalen. Overigens, met benzine kraan dicht loopt hij wel prima (totdat de brandstof uit de leiding is uiteraard).
beterschap tijd voor warm bed en stevige borrel om uit te zieken.FlorisB1966 schreef: ↑05-03-2022 10:04 Ben geveld door griep maar als ik wat beter ben, zal ik de carburateur eens goed bekijken en delen wat ik tegenkom