Wat voor binnen- en buitenband?

Technische vragen
Plaats reactie
Cas
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-12-2021 13:14

Wat voor binnen- en buitenband?

Bericht door Cas »

Dag liefhebbers,

Mijn achterste binnen- en buitenband zijn beide aan vervanging toe. Er zit een redelijk groot gaatje in. Ik zou 'm kunnen proberen te plakken maar aangezien deze achterband (waarschijnlijk) al ontzettend oud is en ik overal best wel veel slijtage zie denk ik dat het misschien handiger is om even een nieuw binnen- en buitenbandje in te leggen.

Hoe dat allemaal moet, dat loshalen van het achterste wiel kom ik denk ik wel uit. Maar mijn vraag is wat voor soort banden ik het beste kan kopen? Ik ben een arme student ( ;) ) dus het hoeft van mijn geen band te zijn die tien duizend kilometer meegaat, het mag van mij best een goedkoper iets zijn. Ik heb al even gegoogeled maar word hier niet echt heel veel wijzer van en daarnaast lopen de prijzen en soorten banden nogal uiteen.

Heeft een van jullie hier ervaring mee of tips over? Ik ben dus opzoek naar een niet al te duren binnen en buitenband voor mijn spartamet.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Wat voor binnen- en buitenband?

Bericht door Zwaantje »

Cas schreef: 03-03-2022 22:19 Dag liefhebbers,

Mijn achterste binnen- en buitenband zijn beide aan vervanging toe. Er zit een redelijk groot gaatje in. Ik zou 'm kunnen proberen te plakken maar aangezien deze achterband (waarschijnlijk) al ontzettend oud is en ik overal best wel veel slijtage zie denk ik dat het misschien handiger is om even een nieuw binnen- en buitenbandje in te leggen.