nieuwe benzineslang en kraantje

Technische vragen
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door LB »

Mijn vlotter lekte, dus ik dacht nieuwe vlotter erop, nieuwe benzineslang en een kraantje.
Alles keurig gemonteerd alleen de benzine loopt niet door, hoe verzin je het... van het ene uiterste naar het andere uiterste.
Maakt het uit hoe om je een kraan monteert ? Kraan open is open lijkt mij.

Waarschijnlijk wordt het toch fietsenmaker dus. Een luchtbel kan het ook niet zijn want dan zou je dat euvel elke keer hebben als je de tank leeg rijdt.

Tsja.. leuk hoor sleutelen.
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Spartapappa »

Ik zelf test een kraantje altijd door er lucht door te blazen.
En zit de ontluchting v/d tank niet verstopt ?
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Zwaantje »

Doe even de starthendel op het stuur helemaal van nul naar choke een paar keer. Is maar een idee. Op deze manier pomp je benzine naar binnen en kan je kijken of het op die manier wel door loopt.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door LB »

Er is mij gewoon een defect benzinekraantje geleverd. Retourneren kan waarschijnlijk weer niet want uit de verpakking en retourkosten ook weer 5 euro,
20 euro pisse en nu heb ik alleen een rubber slangetje en een vlottertje van een dubbeltje.

Het ergste moet nog komen: ik heb die slang nu zonder benzinekraan gemonteerd.
De spartamet liep altijd goed, nu blijft hij nog niet eens meer lopen met de choke aan. Carb. natuurlijk weer vervuild.
Ik ga er niets meer aan doen, ja oud ijzer misschien.
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Spartapappa »

Blijf moed houden !
Ik weet het, soms kunnen het zulke ondingen zijn.
Dit soort dingen overkomt ons allemaal.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Zwaantje »

LB schreef: 31-03-2022 22:44 Er is mij gewoon een defect benzinekraantje geleverd. Retourneren kan waarschijnlijk weer niet want uit de verpakking en retourkosten ook weer 5 euro,
20 euro pisse en nu heb ik alleen een rubber slangetje en een vlottertje van een dubbeltje.

Het ergste moet nog komen: ik heb die slang nu zonder benzinekraan gemonteerd.
De spartamet liep altijd goed, nu blijft hij nog niet eens meer lopen met de choke aan. Carb. natuurlijk weer vervuild.
Ik ga er niets meer aan doen, ja oud ijzer misschien.
Wat kunnen die dingen je gek maken h�. Loop alles even globaal (snel) na. Zit er een benzinefilter tussen je slang en de slangpilaar? Heb je de tank schoon gemaakt?

Het kan echt een heel klein probleempje zijn waardoor hij niet wilt. Je zei dat ie geen benzine kreeg.. is dat nu zonder het kraantje ook nog zo?

Misschien zit er een vuiltje in je sproeier. Komt allemaal wel goed. Ik kon die dingen ook wel eens in het Merwede-kanaal gooien hoor.

Het is weer kut weer buiten en iedereen is weer online gelijk :lol:
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door LB »

Nee ik ben al de hele dag bezig maar ik krijg hem niet meer goed.
Euvel is begonnen toen die lamlul een defect kraantje bezorgde, ben geen sleutelaar namelijk en vuiltjes verdwijnen niet vanzelf.
Het kost me per saldo te veel geld om alles uit te besteden.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Zwaantje »

LB schreef: 31-03-2022 22:54 Nee ik ben al de hele dag bezig maar ik krijg hem niet meer goed.
Euvel is begonnen toen die lamlul een defect kraantje bezorgde, ben geen sleutelaar namelijk en vuiltjes verdwijnen niet vanzelf.
Het kost me per saldo te veel geld om alles uit te besteden.
Wat doet ie als je hem nu wilt starten? Pruttelt ie ietsjes en dan is t klaar? Of loopt ie helemaal niet?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door LB »

Dmv motostart (tja anders loopt hij helemaal niet) krijg ik hem na veel trekken in de chokestand aan de gang, vervolgens veel rook ik laat het wiel in de choke stand draaien en dan dooft alles weer.
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door LB »

Gisteren liep hij nog perfect. De benzineslang was lek en toen kwam dat benzinekraan idee. Die bleek stuk maar je weet hoe dat gaat, benzineslangen gaan er altijd moeilijk af. Het kan best kunnen dat er zandjes op gekomen zijn.
Laatst gewijzigd door LB op 15-05-2022 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten