Wat doet de membraam nu eigenlijik ???

boekjes, tekeningen en fotos die we hebben en uitleg hoe en waarom iets werkt.

Plaats reactie
Hercules

Wat doet de membraam nu eigenlijik ???

Bericht door Hercules »

Hallo allemaal,
eerst maar even netjes voorstellen. naam is Wally en woonachtig in Den Helder. Sinds 13 maart in het bezit van een Hercules.
Ik heb hier gezocht. Op het andere forum en "gewoon"gegoogled". Maar ik heb niet echt een antwoord op mijn vraag gevonden.
WAT DOET NU PRECIES H?ET MEMBRAAM?
Is het een plaatje met "klepjes"erop die worden aangestuurd door het vacuum in de cilinder, zodat er brandstof vrijgegeven wordt ?? Of is het een rubber plaatje, wat door zijn heen- en weer gaande beweging de brandstof flow in beweging zet?. Misschien een heel domme vraag, maar hoe meer ik er over denk, hoe minder ik ervan snap.
ik ben 52 en kom uit de tijd van de Flandriaatjes (zonder membraam) de puch en Kreidlers...Ik heb ze allemaal gehad, en ik kan niet herinneren dat ik er een membraampje op ben tegengekomen....

Ik ben op deze vraag gekomen, omdat de Hercules vorige week niet meer met een paar "rukjes"wilde starten. Ik heb ook daarbij het startkoord gebroken (Reparatie viel achteraf ernorm mee) Daarna start ik het motortje door eerst uiteraard de handle op choke te zetten, maar daarna even een keertje aan het gas te draaien. Sinds die keer start 'ie in 1 keer. Ik dacht dat dat iets met het membraam zou kunnen maken...?

Alvast bedankt voor reacties..
Wally (voor Mark PA3BTT)
saxoNetje
Berichten: 151
Lid geworden op: 09-06-2009 17:15

Bericht door saxoNetje »

Hallo Wally, Welkom hier!
Het membraan is de benzinekraan.
Door een palletje aan de choke-schuif, wordt de benzinekraan afgesloten zodra je de handel in de ruststand zet.
Verder hoef je er geen magische dingen van verwachten :)
Gebruikersavatar
Admin2Vrotkees
Site Admin
Berichten: 445
Lid geworden op: 03-06-2009 08:00

Bericht door Admin2Vrotkees »

Er zijn twee membraams op de spartamet, een die zit op de cilinder die er voor zorgt dat het benzine/lucht mengsel maar een kant op kan (de cilinder in) en een in de carburateur die er voor zorgt dat de benzinetoevoer van de benzinetank afgesloten wordt als de schakelaar op het stuur op uit staat.

Kreidlers, zundapps, puchjes e.d. hadden geen membraam op de cilinder, yamaha, honda enz wel.

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

http://spartametforum.nl
Hercules

Bericht door Hercules »

Ok, bedankt voor de snelle antwoorden. Je bent nooit te oud he? blijkt wel weer. Ik hoop dat het dingetje nog een tijdje meegaat...I merk al dat de pallen beginnen te happen. Maar met een beetje meefietsen bij het optrekken valt het nog alles mee. Jullie zullen vast nog van mij gaan horen....succes
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten