Vuil en olie op achterwiel
Vuil en olie op achterwiel
Iedere week maak ik de achterwielen van beide Metjes helemaal schoon.
Vaak zit het vol troep/vettigheid en olie.
Beide metjes lekken geen olie en het oliepeil blijft erg mooi staan.
Af en toe eens een druppie bijvullen maar gebruikt minimaal.
Beide blokken zijn helemaal gereinigd en de oliekeringen van beide zijn vervangen.
Ook de aandrijfpallen heb ik vervangen want hij hapte wat.
Doen trouwens veel metjes.
Nu met de nieuwe hoor je ze soms bij weg rijden heel even maar vrijwel een paar meter verder is het weg en komt het niet meer terug.
Is alleen in het begin van de dag na starten.
Nu is mijn vraag waar die rommel weg komt ?
Is dat nou van de uitlaat die er als ware vlak boven hangt ?
En dat happen met nieuwe pallen (Vrij kort) is dat normaal ?
Het is dus alleen als ik ze smorgen uit de schuur haal en start.
Alsof ze willen zeggen stap op ik wil weg.
Ik probeer de metjes wat schoon te houden omdat ik vind dat dat mooier oogt.
Vaak zit het vol troep/vettigheid en olie.
Beide metjes lekken geen olie en het oliepeil blijft erg mooi staan.
Af en toe eens een druppie bijvullen maar gebruikt minimaal.
Beide blokken zijn helemaal gereinigd en de oliekeringen van beide zijn vervangen.
Ook de aandrijfpallen heb ik vervangen want hij hapte wat.
Doen trouwens veel metjes.
Nu met de nieuwe hoor je ze soms bij weg rijden heel even maar vrijwel een paar meter verder is het weg en komt het niet meer terug.
Is alleen in het begin van de dag na starten.
Nu is mijn vraag waar die rommel weg komt ?
Is dat nou van de uitlaat die er als ware vlak boven hangt ?
En dat happen met nieuwe pallen (Vrij kort) is dat normaal ?
Het is dus alleen als ik ze smorgen uit de schuur haal en start.
Alsof ze willen zeggen stap op ik wil weg.
Ik probeer de metjes wat schoon te houden omdat ik vind dat dat mooier oogt.
-
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 19-10-2009 17:17
Het is allemaal uitlaatgas dat op het achterwiel blijft plakken. Ik weet niet of jij cockpitspray gebruikt. Maar ik heb dus ook last van cockpitspray dat er als het ware afsmelt hier word me metje ook vies van
12+ jaar snorfietsmafia.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
De carburateur kan ook nog iets 'zweten', lekken is een groot woord, maar ik heb er eentje die zo nu en dan wat snottert, ik denk zelf via het ontluchtingsgatje, als ik door n put rijd.
En putten, ja die hebben we hier genoeg..
En sommige Metjes lekken wat via de Deco, of de slangetjes.
Het is wel raar dat de ene Met WEL steeds n vies wiel heeft en de andere niet, terwijl ik bijvul uit dezelfde benzinebus?
Als je veel korte ritjes rijd, dan wordt de uitlaat niet warm genoeg en blijft er veel meer troep met de condens achter dan waneeer je lange stukken rijd.
(Mn uitlaatpijpjes zijn eigenlijk net zo droog als bij een viertankt, die Castrol laat echt weinig achter.)
En putten, ja die hebben we hier genoeg..
En sommige Metjes lekken wat via de Deco, of de slangetjes.
Het is wel raar dat de ene Met WEL steeds n vies wiel heeft en de andere niet, terwijl ik bijvul uit dezelfde benzinebus?
Als je veel korte ritjes rijd, dan wordt de uitlaat niet warm genoeg en blijft er veel meer troep met de condens achter dan waneeer je lange stukken rijd.
(Mn uitlaatpijpjes zijn eigenlijk net zo droog als bij een viertankt, die Castrol laat echt weinig achter.)
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
Hoi Mark en de rest,
Ach ik maak het wel weer schoon maar viel me op dat de meeste metjes dat wel hadden.
Misschien dat er een reden voor kon zijn waar je wat aan kon doen.
Ik meng 1/80
Dat laatste Mark over de koppeling zou best eens kunnen.
De Pallen zijn van beide metjes vervangen en ze zijn weer mooi rustig.
Met de groen fiets had ik even wat meer werk.
De uitlaat zon vierkante zat dicht.
Ik weet niet goed hoe je dat weer schoon kan krijgen maar nu met een nieuwe uitlaat die ik nog had hangen liep hij wel gelijk beter.
Alleen was het luchtfilter aardig vet geworden.
Ding is vet maar verder wel goed.
Kan ik dat in een badje met ontvettings middel schoonmaken ?
Nu een nieuw filter erop gezet voor slecht 5,99 en beide mets rijden als een zonnetje.
Inmiddels 2 geboorde cdi`s.
De Groene Met loopt 32 en de Zwart/paarse Met loopt 35.
Ik gebruik een kilometer teller van Action van 3,49 en staat ingesteld op 26inch want mijn wielbasis is zelf iets groter 26 1 3/8
Zijn bijna exact hetzelfde als die van de Hema en daar zijn ze 15 euro.
Ze werken prima.
Dat geluid bij het begin Mark neem ik maar voor lief.
Hij rijdt er niet minder om.
Geweldig zo.
Forum is erg makkelijk en misschien dat we mooi elkaar zo wat kunnen helpen.
Ik lees het morgen wel weer ,ik ga nog even een blokje om het is heerlijk weer.
Ach ik maak het wel weer schoon maar viel me op dat de meeste metjes dat wel hadden.
Misschien dat er een reden voor kon zijn waar je wat aan kon doen.
Ik meng 1/80
Dat laatste Mark over de koppeling zou best eens kunnen.
De Pallen zijn van beide metjes vervangen en ze zijn weer mooi rustig.
Met de groen fiets had ik even wat meer werk.
De uitlaat zon vierkante zat dicht.
Ik weet niet goed hoe je dat weer schoon kan krijgen maar nu met een nieuwe uitlaat die ik nog had hangen liep hij wel gelijk beter.
Alleen was het luchtfilter aardig vet geworden.
Ding is vet maar verder wel goed.
Kan ik dat in een badje met ontvettings middel schoonmaken ?
Nu een nieuw filter erop gezet voor slecht 5,99 en beide mets rijden als een zonnetje.
Inmiddels 2 geboorde cdi`s.
De Groene Met loopt 32 en de Zwart/paarse Met loopt 35.
Ik gebruik een kilometer teller van Action van 3,49 en staat ingesteld op 26inch want mijn wielbasis is zelf iets groter 26 1 3/8
Zijn bijna exact hetzelfde als die van de Hema en daar zijn ze 15 euro.
Ze werken prima.
Dat geluid bij het begin Mark neem ik maar voor lief.
Hij rijdt er niet minder om.
Geweldig zo.
Forum is erg makkelijk en misschien dat we mooi elkaar zo wat kunnen helpen.
Ik lees het morgen wel weer ,ik ga nog even een blokje om het is heerlijk weer.
prutser2009 schreef:de vettigheid is onverbrande mengsmering, omdat wij als voorzichtige gebruikers eigenlijk altijd iets te veel smeren...
Het happen, weet je zeker dat het niet de koppeling is ipv de pallen ?
Mark
Werken bij jou de tellers van Action??ik heb er nu al twee geprobeerd vandaag nog een nieuw type meegenomen de A888 met groter display ook deze begint te flippen zodra ik de motor start :cry:Andre Gorredijk schreef:Hoi Mark en de rest,
Ach ik maak het wel weer schoon maar viel me op dat de meeste metjes dat wel hadden.
Misschien dat er een reden voor kon zijn waar je wat aan kon doen.
Ik meng 1/80
Dat laatste Mark over de koppeling zou best eens kunnen.
De Pallen zijn van beide metjes vervangen en ze zijn weer mooi rustig.
Met de groen fiets had ik even wat meer werk.
De uitlaat zon vierkante zat dicht.
Ik weet niet goed hoe je dat weer schoon kan krijgen maar nu met een nieuwe uitlaat die ik nog had hangen liep hij wel gelijk beter.
Alleen was het luchtfilter aardig vet geworden.
Ding is vet maar verder wel goed.
Kan ik dat in een badje met ontvettings middel schoonmaken ?
Nu een nieuw filter erop gezet voor slecht 5,99 en beide mets rijden als een zonnetje.
Inmiddels 2 geboorde cdi`s.
De Groene Met loopt 32 en de Zwart/paarse Met loopt 35.
Ik gebruik een kilometer teller van Action van 3,49 en staat ingesteld op 26inch want mijn wielbasis is zelf iets groter 26 1 3/8
Zijn bijna exact hetzelfde als die van de Hema en daar zijn ze 15 euro.
Ze werken prima.
Dat geluid bij het begin Mark neem ik maar voor lief.
Hij rijdt er niet minder om.
Geweldig zo.
Forum is erg makkelijk en misschien dat we mooi elkaar zo wat kunnen helpen.
Ik lees het morgen wel weer ,ik ga nog even een blokje om het is heerlijk weer.
prutser2009 schreef:de vettigheid is onverbrande mengsmering, omdat wij als voorzichtige gebruikers eigenlijk altijd iets te veel smeren...
Het happen, weet je zeker dat het niet de koppeling is ipv de pallen ?
Mark
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
zou het uitmaken voor de doorstroming? of kan het geen kwaad? anders is het wel een leuk experiment
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten