circlip chokestang
circlip chokestang
Ik had ook niet moeten zeggen dat ik geen problemen had....
Vandaag van Julianadorp naar Den Helder gesnord. Lekker weer. Niets loos.
totdat..... het geluid alsof de benzine op is....motor stop.....Starten... in 1 keer, maar zodra gas gegeven wordt smoort 'ie. gloeiende gloeiende.
Thuisgekomen alles bekeken en misschien toch vuil in de carb. Dus uit elkaar en schoonmaken.
Om een lang verhaal kort te maken.... Alles ging vrij makkelijk uit elkaar, behalve dat circlipje rond het choke stangetje. Ik krijg dat met geen mogelijkheid eraf. Ook niet dmv een fittingschroevendraaiertje tussen het spleetje te duwen zodat de spanning eraf is.. helemaal niets. Vraag me af welke randdebiel dit zo verzonnen heeft....
Maar jullie hebben dit uiteraard vaker aan de hand gehad...HOE DOEN JULLIE DIT???
Ik heb helaas mijn camera aan mijn zoon uitgeleend, dus even geen foto. Sorry
Wally
Vandaag van Julianadorp naar Den Helder gesnord. Lekker weer. Niets loos.
totdat..... het geluid alsof de benzine op is....motor stop.....Starten... in 1 keer, maar zodra gas gegeven wordt smoort 'ie. gloeiende gloeiende.
Thuisgekomen alles bekeken en misschien toch vuil in de carb. Dus uit elkaar en schoonmaken.
Om een lang verhaal kort te maken.... Alles ging vrij makkelijk uit elkaar, behalve dat circlipje rond het choke stangetje. Ik krijg dat met geen mogelijkheid eraf. Ook niet dmv een fittingschroevendraaiertje tussen het spleetje te duwen zodat de spanning eraf is.. helemaal niets. Vraag me af welke randdebiel dit zo verzonnen heeft....
Maar jullie hebben dit uiteraard vaker aan de hand gehad...HOE DOEN JULLIE DIT???
Ik heb helaas mijn camera aan mijn zoon uitgeleend, dus even geen foto. Sorry
Wally
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
Nou via de webcam een fotootje gemaakt.
Zoals je misschien kunt zien is het stangetje redelijk gehavend door al het geruk en gedraai enz. Ik vraag me ook af, als ik het circlipje er af krijg, of het chokestangetje nog bruikbaar is.
Het clipje is al een struk opgeschoven, maar zit nu redelijk vast.
En zoals je ziet is het een BING.
Wally
Zoals je misschien kunt zien is het stangetje redelijk gehavend door al het geruk en gedraai enz. Ik vraag me ook af, als ik het circlipje er af krijg, of het chokestangetje nog bruikbaar is.
Het clipje is al een struk opgeschoven, maar zit nu redelijk vast.
En zoals je ziet is het een BING.
Wally
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
-
Ik doe dat altijd me 2 vingers geen problemen mee is er zo af gewoon uitelkaar drukken en wegduwen en plop vliegt er zo af. Moet je een x proberen remschoenen te monteren voor de 1ste x (die veer) dat is pas moelijk. Ik heb daar een truc voor waardoor het in 5 min gedaan is
12+ jaar snorfietsmafia.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Ik heb in de eerste instantie de handleiding van Ko de dorpsgek gevolgd. (Zie ergens op dit forum)
Hij schrijft "Druk een fittingschroevendraaiertje in de uitsparing van de circlip van post 12 zodat de klempassing er af is en haal de clip omhoog. Doe er een doekje omheen zodat als hij wegspringt hij in de lap blijft hangen."
het enige wat ik bereikte was een zwaar gehavende choke stift, en na verloop van tijd een gehavende vinger, omdat de schroevendraaier uitschoot en zich redelijk diep in het vlees van de linker wijsvinger boorde. (medelijden aub...) :oops: Gebruik van tangetjes behaalde ook niet echt het gewenste resultaat.
(Misschien wel handig om zo'n circliptangetje aan te schaffen)
Dus heb ik maar de tip van Mark gevolgd en de twee uiteinden omgebogen (lees gebroken). Bij het wederom monteren bleek de ring nog te passen.
Maar de chokeschuif gaat niet meer zo makkelijk op en neer vanwege de opgelopen beschadigingen aan de stift, dus er zal een nieuwe in moeten.
@ Snorfietsmania: Als jij dit ringetje met je vingers uit elkaar kan buigen, heb je behoorlijk sterke vingers....
Maar het maschien draait weer.. Dank voor de tips...
Wally
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
Ik heb ooit eens op een vlooienmarkt een setje gekocht om verschillende soorten circlips te kunnen verwijderen, dat koste dacht ik inderdaad maar iets van een tientje, voornamelijk gekocht voor het geval ik een apparte tegenkwam die ik met mijn huidige losse tangen niet kon verwijderen.
Kijk eens op rommelmarkten, daar kom je nog wel eens oud gebruikt gereedschap tegen van ene degelijk merk als gedore voor weinig, in dit geval lijkt me een haaks exemplaar de juiste oplossing.
Jammer van je verwonding, maar troost je dat ook ik na toch aardig wat jaren sleutel ervaring aan verschillende auto's brommers. motoren enz toch ook nog wel eens met een pleister rondloop.
mark
Kijk eens op rommelmarkten, daar kom je nog wel eens oud gebruikt gereedschap tegen van ene degelijk merk als gedore voor weinig, in dit geval lijkt me een haaks exemplaar de juiste oplossing.
Jammer van je verwonding, maar troost je dat ook ik na toch aardig wat jaren sleutel ervaring aan verschillende auto's brommers. motoren enz toch ook nog wel eens met een pleister rondloop.
mark