Ik vraag me al een tijdje af hoeveel km een spartamet blokje mee gaat.
Mijn blokje is geheel gereviceert en ik gebruik Gastrol Power RS.
Hij loopt als een naaimachine. En trekt zeer goed de heuvels op.
Uiteraard bij goed onderhoud,de juiste mengsmering enz... De meeste blokjes zullen wel door te lang stil staan te lijden hebben gehad. De naafhuls en pallen laat ik even buiten beschouwing. Dat ligt grotendeels aan de rijstijl van de bestuurder. Zelf geef ik pas gas bij een snelheid van rond de 11 km dan grijpen de pallen perfect in de naafhuls.Ik heb me dit echt aangewend. Iedere dag geniet ik van mijn Spartametje uit 1987 (Herenmodel) Ik ben benieuwd wat de ervaringen en de maximale kilometer standen zijn van diverse forumleden. Mijn vermoeden is toch vele tienduizenden km.
Duurzaamheid van het blokje.
-
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
Het blokje van mijn herenmet is voor zover ik na kon gaan nog steeds het originele, het rammelt wel wat en ik trap zelden mee, maar hij loopt nog steeds, 's winters dan staat hij stil, maar als het droog wee ris dan rij ik er op doordeweekse dagen altijd een paar kilometer(stuk of 8) per dag mee en in de vakantie meer, dus ik zal al wel minstens aan een 7 a 800 km per jaar komen denk ik.
De planning is om eens een van mij reserve blokjes te reviseren, maar ik heb nog geen haast.
Mark
De planning is om eens een van mij reserve blokjes te reviseren, maar ik heb nog geen haast.
Mark
-
Op mijn saxonette staat nu iets van 6000km over 2 jaar verdeeld. (heb ook een snorscooter) maar die heeft 2 blokjes gebruikt dus ik verdeel het ff over 4000 op het blok dat eronder zat toen ik hem kocht en 2000 op het reserve blok. Het blok waar ik hem mee kocht zit er nu weer onder. De reserve moet ik nog fixen. noot: ik denk dat spartamet blokjes eeuwig mee kunnen gaan met juiste onderhoud etc.
12+ jaar snorfietsmafia.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.