Accu E-Start
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
Accu E-Start
Bij het starten slaat de bendix (tandwieltje op de startas) dat bij het starten in de tandkrans van het vliegwiel valt door.
De motor start niet omdat de bendix niet in de tandkrans op het vliegwiel ingrijpt.
Klemspanning is 13.6 Volt.
Bij het starten met een andere accu (1 jaar oud) klemspanning ook 13,6 Volt , start de motor direct.
Oude accu is een geel pakket verder geen gegevens gevonden
De 1 jaar oude accu is een orgineel wit pakket van Brittijn van 12 Volt , 1,3 Ah.
De vraag is, waarom start de motor wel bij de orginele accu en niet bij de andere bij gelijke klemspanning van 13,6 Volt.?
Is er verschil in amp�rage. Is dit te meten en hoe doe je dat?
Van elektra heb ik niet zo veel verstand.
De motor start niet omdat de bendix niet in de tandkrans op het vliegwiel ingrijpt.
Klemspanning is 13.6 Volt.
Bij het starten met een andere accu (1 jaar oud) klemspanning ook 13,6 Volt , start de motor direct.
Oude accu is een geel pakket verder geen gegevens gevonden
De 1 jaar oude accu is een orgineel wit pakket van Brittijn van 12 Volt , 1,3 Ah.
De vraag is, waarom start de motor wel bij de orginele accu en niet bij de andere bij gelijke klemspanning van 13,6 Volt.?
Is er verschil in amp�rage. Is dit te meten en hoe doe je dat?
Van elektra heb ik niet zo veel verstand.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
Accu E-Start Klemspanning
Met de orginele Brittijn/Sachs-accu heb ik het Metje diverse keren gestart ,omdat ik verbaasd was dat deze gelijk aansloeg.
Daarna heb ik de, bij het Metje behorende , orginele gele accu nogmaals aangesloten .
Resultaat weer"doorslaan".
Na deze pogingen heb ik de beide accu's los-dus niet aangesloten-gemeten en kwam ik uit op een gelijke klemspanning van 13,6 Volt.
De gelijke klemspanning van 13.6 Volt was denk ik puur toeval .
De orginele Brittijn/Sachs-accu stond al vier dagen aan de lader.
Daarom heb ik deze Brittijn /Sachs accu er bij genomen omdat ik zeker was dat deze vol was.
Alleen door meerdere keren starten met de Brittijn/Sachs accu , om aan te tonen dat het probleem misschien/waarschijnlijk aan de gele accu lag ,zakte de klemspanning -los gemeten - van de Brittijn/Sachs accu van 14,8 Volt naar 13,6 Volt.
Daarna heb ik de, bij het Metje behorende , orginele gele accu nogmaals aangesloten .
Resultaat weer"doorslaan".
Na deze pogingen heb ik de beide accu's los-dus niet aangesloten-gemeten en kwam ik uit op een gelijke klemspanning van 13,6 Volt.
De gelijke klemspanning van 13.6 Volt was denk ik puur toeval .
De orginele Brittijn/Sachs-accu stond al vier dagen aan de lader.
Daarom heb ik deze Brittijn /Sachs accu er bij genomen omdat ik zeker was dat deze vol was.
Alleen door meerdere keren starten met de Brittijn/Sachs accu , om aan te tonen dat het probleem misschien/waarschijnlijk aan de gele accu lag ,zakte de klemspanning -los gemeten - van de Brittijn/Sachs accu van 14,8 Volt naar 13,6 Volt.
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
Testen accu E-start
Nogmaals beide accu's getest.
Nu onder belasting.
Wat blijkt , orginele accu valt heel snel terug naar 9,3 Volt
De Britijn / Sachs accu valt niet verder terug dan 12,2 Volt
Conclusie ? De orginele accu verkeert in slechte conditie ?
Nu onder belasting.
Wat blijkt , orginele accu valt heel snel terug naar 9,3 Volt
De Britijn / Sachs accu valt niet verder terug dan 12,2 Volt
Conclusie ? De orginele accu verkeert in slechte conditie ?
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten