project Rabbit

Alles wat oud en versleten was en nu weer werkt als nieuw (of nog beter)
bikemaster

Bericht door bikemaster »

Ik ben er inmiddels over uit om er geen origineel slot op te zetten, simpelweg omdat ik het zonder dat slot mooier vindt.
En zo functioneel is dat slot nou ook weer niet, zeker niet gezien de gelezen reactie, ik denk dat ik gewoon een goed kabelslot ga gebruiken.

Op het moment ben ik nog steeds aan het schuren, bagagedrager, het rekje van de voorzijde, en de tankhouder zijn klaar :D
Daar zat behoorlijk wat werk in door alle moeilijk bereikbare hoekjes en stangetjes, nu de spatborden, voorvork en het frame nog :o

@Wisse fotooo :D :D
Met een hamer past alles /tand
bikemaster

Maar even een update

Op het moment schiet ik niet echt op, dit ivm 4 week vakantie, het schuren van het frame is voor de helft klaar, dat is dan ook het enigste schuurwerk wat nog moet.

Wel heb ik vandaag nog een saxonette classic gekocht, een zwarte met kenteken, maar het blokje zit vast.
Ik heb nog niet gekeken wat ermee aan de hand is, hij is bij de vorige eigenaar gisteren kapot gelopen.

Mijn vrouwtje zei al, we zijn op vakantie en nu nog achter een metje aan
:evil: :evil:
tja het regende toch dus eh, maar in de vakantie is dit de laatste aankoop heb ik beloofd :D
Als ik straks weer thuis ben dan ga ik verder met de rabbit, en dan die classic, maar het is ook aanlokkelijk om die slopen :D

we zien het wel weer wat het gaat worden :P
bikemaster

Vandaag maar weer even een stukje geschuurd, niet de moeite waard om een foto te posten :lol:

ik denk er nog over om een verende zadel pen op de rabbit te zetten.
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
ik heb dikke banden op de Rabbit , geen gebruik aan verende zadelpen..
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
bikemaster

Vandaag maar weer eens wat geschuurd, als je een stuk blank schuurt kom je zonder dat je het aan de lak ziet roest tegen.
Er zit roest onder de lak :evil: ik ga hem helemaal blank schuren, dan maar wat meer werk, maar dan is het ook goed.
Ook maar een foto gemaakt van de vorderingen, jawel allemaal handwerk :o
Afbeelding
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Ik heb gelezen man...... heftig.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
bikemaster

Ik had de rabbit geheel blank geschuurd maar er zat hier en daar nog roest waar ik niet bij kon komen :?
Dus vandaag is hij als nog naar de straler toe gegaan die zou hem vandaag of morgen aanpakken, en dan wordt hij donderdag gespoten.
Als alles mee zit kan ik hem vrijdag weer ophalen, en dan kan hij komende week weer opgebouwd worden :D :D
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Als je hem ook nog is laat schuren ben je echt heel veel centjes kwijt hoor josh, dus het loont dit zelf te doen. Verven kost niet zoveel gelukkig.

Ik hoop dat het resultaat mooi word, we zullen zien :)

Gr Don.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
bikemaster

Vaak heb je met roest dat het in het ijzer zit gevreten, dat krijg je er met schuren niet goed uit, de middeltjes die ze verkopen zijn lapmiddelen.
Als je roest 100% kwijt wil, dan is stralen de beste oplossing, of het moet een klein stukje zijn zodat je het eruit kan slijpen.

Als ik de rabbit gewoon weg had gebracht om geheel te laten stralen en schuren dan was dat veel duurder geweest dan wat het me nu kost.
Daar komt bij dat ik er zeker van wilde zijn dat er niets mis zou gaan met het frame nummer en de NL goedkeuring.

Ik heb wel de kleur gewijzigd, in de eerste instantie wou ik er matzwart op hebben, nu heb ik toch maar gekozen voor zwart met een blanke lak er over
Dit heb ik met enige tegenzin besloten maar het is wel een bewuste keus geweest, ook weer voor de frame nummers maar ook voor de kwaliteit.
Nu wordt hij zwart gespoten en worden de nummers afgeplakt, daarna komt er een blanke laklaag overheen, dus de nummers blijven blank.
Door de blanke lak zijn ze goed leesbaar, en toch goed beschermt, ook de zwarte verf is beter beschermt, dus vandaar de keus.

De stickers wil ik er wel weer op hebben, ze zijn niet zo te koop, maar ik heb de mazel dat een oud collega stickers maakt.
Dus ook dat gaat helemaal goed komen, en ook ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, het afmonteren is het mooiste werk :D
Wat die wielen betreft nee die heb ik niet gespoten, ik wou mijn saxonette classic wiel spuiten en er in zetten maarrrrr
Mijn vrouwtje wil die clasic hebben, dus die moet ik ook nog gaan schuren want ze wil hem graag roze hebben :evil: dus weer geen wiel voor mij.

Maar ik zie vanzelf wel weer een clasic staan die ik dan op de kop kan tikken om als nog dat wiel in me rabbit te zetten.
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
een Tip gaa naa het stalen met een zinkverf spuiten en laat het 24uuren drogen.
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie