banden voor mijn saxonette classic

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
Guido

banden voor mijn saxonette classic

Bericht door Guido »

beste forumleden,

sind ongeveer een week ben ik de trotse eigenaar van een rode saxonette classic. de fiets stond al twee jaar bij mijn opa in de schuur en hij wilde ervan af. ik heb het blokje uit elkaar gedraaid (met behulp van de handige uitleg hier op het forum) en eens goed schoongemaakt.
Het motortje loopt nu prima, en ik heb al flink wat testrondjes gereden.
helaas heeft hij die twee jaar in de schuur op lege bandjes gestaan, deze heb ik opgepomp alleen gisteren toen ik dus weer een tourtje aan het maken was gebeurde wat ik wel verwachte. De achterband liep leeg.

ik wil er nu graag andere bandjes op leggen, maar ik weet echt ttoaal niet welke bandjes dit moeten worden, en de fietsenmaker bij ons in tilburg waar ik voor mijn scooter en fiets onderdelen ging halen kon me niet verder helpen.

ik heb al gezien dat er op een classic 26x1.9 inch bandjes moeten, maar zou iemand mij kunnen vertellen wat nu het beste is, want ik heb ook berichtjes gelezen dat 26x13/8 of zoiets ook kan, dus wat is nu beter, en welk merk, en wat voor binnenband. en is er ergens een mogelijkheid om deze bandjes online te bestellen. ik heb een website gevonden metshob.nl of iets dergelijks, hier hebben ze scwalbe bandjes, en schwalbe marathon bandjes, scheelt per bandje toch 20euro dus ik vroeg me af wat het verschil is.

alvast heel erg bedankt als je de tijd wil nemen om je kennis met mij te delen
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
op een Classik gehoord Banden 50x559 op

http://schwalbe.de/nl/nl/produkte/tour_ ... =92&info=1

da heb je wat
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
retepd

Re: banden voor mijn saxonette classic

Bericht door retepd »

Achterwiel Saxonette 26 X 1.90 (50-599)

Achterwiel Spartamet 26 X 1 3/8 (24-590)

Het zijn twee verschillende maten op de Saxonette kunnen ook 26 X 1.75 banden om dat zijn gewoon motion bike banden.
DriverD

Bericht door DriverD »

Hallo Guido,

welkom hier.

26 x 1 3/8 ofwel 37-590. Kan je overal kopen.

Succes!
DriverD

Bericht door DriverD »

Sorry, waarschijnlijk in de war met de normale Spartamet en geen mogelijkheid om te wijzigen....
Guido

Bericht door Guido »

goedemorgen,

ik ben gisteren toch naar de fietsenmaker gereden, deze vertelde dat hij vaker saxonettes had gerepareert, en heeft mij 26x1.9 47-556 bandjes meegegeven. heeft iemand hier ervaring mee?

alvast heel erg bedankt
retepd

Bericht door retepd »

.

http://www.presto.nl/bandenmaattabel.html

47-556 bandjes staan daar niet bij.

.
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,

met een dikke banden rijd je als je veeren op je Saxonette heeft.
die fietsemaker geen 50 Bigapple gaa je ruilen?
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie