Met krijgt plotseling te weinig lucht!
Lol, zou wel grappig zijn: viertakt 30cc motortje voor de Sparta..
Vind het jammer dat de motortjes niet meer gemaakt worden.
Misschien komt het ooit nog eens terug... al denk ik van niet.
Of Sachs of een dergelijk bedrijf moet zoiets uitbrengen, (bijv. de 30cc 4-takt) en dat moet dan razend populair worden. Misschien wel, als alle elektronica gaat falen in de elektrische-fietsen-hype
.
Ik zou het wel weten... Een metje rijd nu al 1 op 45 (begrensd) en 1 op 90 onbegrensd. Laat staan wat een 4-takt verbruikt, juist; "niks". Ben eigenlijk wel benieuwd wat het verbruik daarvan zou zijn. 1 op 150km?
Vind het jammer dat de motortjes niet meer gemaakt worden.

Of Sachs of een dergelijk bedrijf moet zoiets uitbrengen, (bijv. de 30cc 4-takt) en dat moet dan razend populair worden. Misschien wel, als alle elektronica gaat falen in de elektrische-fietsen-hype

Ik zou het wel weten... Een metje rijd nu al 1 op 45 (begrensd) en 1 op 90 onbegrensd. Laat staan wat een 4-takt verbruikt, juist; "niks". Ben eigenlijk wel benieuwd wat het verbruik daarvan zou zijn. 1 op 150km?

Pret, op de Spartamet
BrandstofInspuiting vereist niet speciaal een viertaktmotor,pretmet schreef:Lol, zou wel grappig zijn: viertakt 30cc motortje voor de Sparta..
Vind het jammer dat de motortjes niet meer gemaakt worden. :( Misschien komt het ooit nog eens terug... al denk ik van niet.
Of Sachs of een dergelijk bedrijf moet zoiets uitbrengen, (bijv. de 30cc 4-takt) en dat moet dan razend populair worden. Misschien wel, als alle elektronica gaat falen in de elektrische-fietsen-hype :P.
Ik zou het wel weten... Een metje rijd nu al 1 op 45 (begrensd) en 1 op 90 onbegrensd. Laat staan wat een 4-takt verbruikt, juist; "niks". Ben eigenlijk wel benieuwd wat het verbruik daarvan zou zijn. 1 op 150km? :P
het gaat ook heel goed met een tweetakt, en het kan ook heel goed met diesel.
In de grijze oudheid had Kromhout een van die potkachels die tweetakt was.
Half tweetakt en een uitlaatklep kan ook, in name via de carterventielatie en uitlaat
via de uitlaat klep.
Gek gezicht hoor om dat deksel op het carter te zien klepperen!
Stationeer liep zo`n ding zo langzaam dat je de slagen kon tellen.
Op zijn top draaide het ding 400 rpm.
Overigens waren er in de 60er jaren al viertaktbromfietsen, onder andere
de Demm en de Duckbock Sandrino.
Het Amerikaanse leger heeft motorfietsen op diesel om de brandstofaanvoer simpel te houden.
Jazeker Vrot!
Een van de grote Scandinavische vrachtwagenmerken heeft een tweetaktmotor.
Ik ben helaas niet meer mobiel, maar ik zou wel een metje om kunnen bouwen!
Een bult op het vliegwiel die de inspuitpomp aandrijft bijvoorbeeld.
We hebben heel vroeger ook wel eens een Puch omgeboud op LPG!
(Mijn grote afwijking, verbrandinsmotoren)
Een van de grote Scandinavische vrachtwagenmerken heeft een tweetaktmotor.
Ik ben helaas niet meer mobiel, maar ik zou wel een metje om kunnen bouwen!
Een bult op het vliegwiel die de inspuitpomp aandrijft bijvoorbeeld.
We hebben heel vroeger ook wel eens een Puch omgeboud op LPG!
(Mijn grote afwijking, verbrandinsmotoren)
Ik las ergens iets over het inrijden van de met als je een onbegrensde CDI erop zet. Het verhaal lijkt te kloppen. Metje ging vandaag telkens met sprongen vooruit. Vanmiddag max. 28, vanavond 29... heerlijk om hem eens bijna constant normaal te horen zoemen, ipv gepruttel door de begrenzing.
Trouwens, nog even een vraagje..
Mijn pallen zijn al een tijdje licht versleten heb ik het idee. Was al toen ik 'm erfde van m'n opa. Alleen toen was het erger.
Heb het idee dat hij beter is gaan smeren, sinds ik erop rij.
Misschien ook omdat ik 'm intensiever gebruik. Trouwens, dat beetje klopvast van Ko (loodvervanger), doet ook een hoop geluid wegvallen. Las daarover ook ergens iets van Joshua. Nou, het viel mij dus ook op.
Afijn, de vraag dus nu:
Soort van hortend/zagend geluid tot de 15km/u, vrij zwaar trappen, daarna een soort overgang, alsof hij hem beter pakt, en dan zonder problemen naar de 28-30km/u.
Heeft dit ook invloed op de uiteindelijke maximum snelheid van de met? Dit is puur een vraag uit interesse, en zoals jullie eerder lazen, ben ik niet iemand die zo hard mogelijk wil rijden met een Spartametje.
Dan zou ik wel wat anders kopen.
Vraag het me gewoon eens af.
Groetjes en proost, Pretmet /tand
Trouwens, nog even een vraagje..
Mijn pallen zijn al een tijdje licht versleten heb ik het idee. Was al toen ik 'm erfde van m'n opa. Alleen toen was het erger.


Afijn, de vraag dus nu:

Soort van hortend/zagend geluid tot de 15km/u, vrij zwaar trappen, daarna een soort overgang, alsof hij hem beter pakt, en dan zonder problemen naar de 28-30km/u.
Heeft dit ook invloed op de uiteindelijke maximum snelheid van de met? Dit is puur een vraag uit interesse, en zoals jullie eerder lazen, ben ik niet iemand die zo hard mogelijk wil rijden met een Spartametje.

Vraag het me gewoon eens af.
Groetjes en proost, Pretmet /tand
Pret, op de Spartamet
hortend en stotend geluid wat ik had bij mijn metje was dat het toplager van de conus een paar kogeltjes uit waren die waren voor de helft weggesleten.

Het grote naaldlager was blauw en de veer van de grote keerring was om de conus heen gedraaid.
ben 2 uur bezig geweest om met een magneet alle ijzervijlsel uit het carter te vissen.
Heb de aandrijfas gereviseerd en zojuist een proefrit gemaakt van 25 kilometer het hortende en stotende geluid is weg. :lol:

Het grote naaldlager was blauw en de veer van de grote keerring was om de conus heen gedraaid.
ben 2 uur bezig geweest om met een magneet alle ijzervijlsel uit het carter te vissen.
Heb de aandrijfas gereviseerd en zojuist een proefrit gemaakt van 25 kilometer het hortende en stotende geluid is weg. :lol:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten