Sinds ik deze Spartamet heb zag ik telkens benzine rondom de dop van de tank. Bij de eerste controle zag ik dat de binnendop gescheurd was en heb er een andere dop op gedaan. Dacht dat het probleem daarmee weg was maar er bleef benzine rond de dop komen.
Ik gaf daarom maar het hobbelige klinker wegdek en de vele verkeersremmende onmogelijke bulten hier in Kuil-en-bult (Culemborg) maar de schuld. Benzine zou uit het ontluchtingsgaatje komen naar mijn idee.
Enige tijd geleden nog een andere dop erop gedaan, met mooi zilveren stickertje erop waar de mengverhouding op staat maar had dus ook geen effect.
Tot ik vorige week weer eens ernaar keek en zag dat de 'nieuwe' met van m'n vrouw nergens last van had en ook haar oude was schoon. Toen ik in de tank keek zag ik dat de tank zelf zwarte kunststof is en de schroefdraad witte kunststof. Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn een lekkende verbinding.
Heb een ander tankje wat ik nog had liggen schoongespoeld en erop gemonteerd en kan nu, na een week ermee rijden constateren dat het probleem is opgelost.
Heb ook nog tankje met kraan liggen maar die moet vastgeschroefd worden en heb dan nog een hogere bagagedrager nodig. De originele bagagedrager heb ik ook nog maar die past niet op m'n met. komt nog wel eens.
Eindelijk