Zoals al in mijn voorstel post staat gemeld heb ik een tijdje geleden een Saxonette weten te bemachtigen.
Na 10 min gereden te hebben bleek dit toch niet helemaal mijn ding.
Al snel had ik enkele leuke idee�n in mijn hoofd en kon het ombouwen beginnen.

De standaard Saxonette.

Demontage.

Het frame helemaal kaal en klaar voor gezandstraald te worden.

Spatborden ingekort en aangepast. Of de spatlap blijft moet ik straks nog even bekijken.

Voor.

En na.

Alle delen schoon maken in de ontvetter bak.

Blokje liep als een zonnetje, dus alleen gereinigd. (If it ain't broken, don't fix it:P)

Ik wil een zo clean mogelijke look. Dus de choke kabel komt te vervallen. Hiervoor heb ik de choke veer zo gemonteerd dat deze in plaats van dicht altijd open staat in rust stand. Noem het maar de reversed choke mod:P

Een stalen pin i.c.m rubberen stop dient nu als choke bediening. Het pinnetje loopt in 2 rubberen busjes zodat de choke erop blijft staan als je hem bediend.

Het bagagerek en dus ook de brandstof tank komt te vervallen. Hiervoor moet ik dus een nieuwe brandstof tank bouwen. Deze word geplaatst onder de nieuwe buis die ik in het frame gelast heb.

Framepje in de primer.

Ik heb gekozen voor een mat olijf groen / grijze kleur. Dit lijkt mij erg mooi i.c.m de koperen brandstof tank, bruine banden, stuur, zadel en bare metal spatborden. Alhoewel ik de kleur op de foto's iets anders vind lijken dan in het echt.

Deze oude granaat huls word de nieuwe brandstoftank. Hij zal eerst ingekort moeten worden. Voorin de opening word plexiglas gemaakt. Zodat je de benzine kan zien zitten. Loctite beweerd een benzine bestendige lijm te hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor de rest komen hier 3 ribben op die deels in de bovenste buis vallen. En dan zal uiteindelijk de tank met 2 leren gespen aan het frame bevestigd worden. De precieze uitwerking moet ik nog even zien.

Ik heb 2 Schwalbe Fat Frank's aangeschaft. Super dik:D! Nu blijkt alleen mijn achter velg te groot :(. Dit is een 590 velg (3 gaatjes in de naaf).
** Ik zoek dus nog een 559 velg! Zonder gaatjes**
Als iemand er 1 heeft omgeving Zuid-Limburg let me know!

De spatborden zijn blank gestraald daarna lekker lomp opgeschuurd en in de blanke lak gezet. Ik zelf vind dit een erg nette combinatie.
Zoals jullie kunnen zien schiet het al aardig op. Alleen loop ik nu deels vast op de achter velg:(
Bedankt voor jullie aandacht. Tips & Tricks / opmerkingen zijn altijd welkom :D.