Gisteren na heeeeel lang wachten (27-10 besteld) vanuit China een Tecumseh 34443A spoel binnen gekregen voor nog geen 10 euro.
Dit kwam uit de verpakking, bougiekabel is dus zoals eerder gezegd aan de korte kant. Deze kan er uit gedraaid worden.
Dan moet de ijzeren kern eruit getikt worden, wat vrij simpel gaat. Dan hou je dit over
Je ziet dat het massa lipje naar binnen gebogen zit, deze heb ik zoals Fehntjer recht gebogen.
Daarna was het aan de beurt aan de defecte Spartamet spoel, ook hier de kern uit tikken nadat je het omgebogen lipje terug gebogen hebt.
Er hoeven geen kernplaatjes afgehaald te worden. Ik had er nog 1 liggen waarbij ik dat wel gedaan had, maar die zat er te los in. Dan kun je deze vrij gemakkelijk in de Tecumseh spoel schuiven. Echter... nadat ik de massadraadje op het omgebogen lipje drukte, brak deze bij mij helaas af :cry:
Daar is dus mijn poging gestrand :? Kan nog proberen een draadje erop te solderen maar dat zal de spoel ook niet fijn vinden, dus het zal wel weer een nieuwe bestellen worden :roll: