Schoonmaken

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Zwaantje
site mod

Bericht door Zwaantje »

Ze vertoont wek veel gelijkenissen qua gedrag met een vrouw
1. Ze zuigt je portomonnee leeg.
2. Ze doet soms niks
3. Geen Spartamet maar Spartaslet haha :lol: "Spartaslet"

Maar gelukkig staat ze veilig in de garage.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
spartarie
site mod

Bericht door spartarie »

Vrotkees schreef:RVS M5 moertje gebruiken en met de accuboormachine ( dop 8 ) de moer erop draaien

de moer snijd dan zelf draad en later de carburateur uit elkaar halen word een makkie. :wink:
En z� kan het ook nog..

Afbeelding
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Zwaantje schreef:Ik koop een seegeringtang want ik wordt echt pisnijdig van die k*t circlip. Nou wil ie weer niet over die schroefdraad heen. :evil:
hun naar de lokale Hubo ( Maurik of Doorn ) die verkoopt het merk skandia en dus ook de universele borgveertang :wink:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Zwaantje
site mod

Bericht door Zwaantje »

Vrotkees schreef:
Zwaantje schreef:Ik koop een seegeringtang want ik wordt echt pisnijdig van die k*t circlip. Nou wil ie weer niet over die schroefdraad heen. :evil:
hun naar de lokale Hubo ( Maurik of Doorn ) die verkoopt het merk skandia en dus ook de universele borgveertang :wink:
Heb er al een besteld van Knipex 3-10mm
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

geeft je een hoop rust geen geklooi meer met die circlips :D
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Zwaantje
site mod

Bericht door Zwaantje »

Vrotkees schreef:geeft je een hoop rust geen geklooi meer met die circlips :D
dat is wel de bedoeling ja, ik ga hem nu ik het wiel er toch onderuit heb, even schoonmaken en morgen carb erop en kijken of hij funktioniert met verse mix.
Zwaantje
site mod

Bericht door Zwaantje »

Ik wordt echt helemaal lijp. Carburateur is schoon, verse benzine zit erin en nog wil ze niet starten (Heb een half uur aan dat touw staan trekken /haartrekken). Is er een manier om te zien of de carburateur benzine geeft aan de motor? want de zuiger lijkt droog te blijven of kun je dat daar aan niet zien?
gvanrossem

Bericht door gvanrossem »

tijdens het starten wat remmenreiniger in de carb spuiten. Als-t-ie tekenen van leven vertoont dan is de carb.de schuldige. Indien niet dan is waarschijnlijk de ontsteking niet in orde.

gert
Zwaantje
site mod

Bericht door Zwaantje »

gvanrossem schreef:tijdens het starten wat remmenreiniger in de carb spuiten. Als-t-ie tekenen van leven vertoont dan is de carb.de schuldige. Indien niet dan is waarschijnlijk de ontsteking niet in orde.

gert
de bougie vonkt prima. remmenreiniger heb ik niet.
ze reed de eerste dag nog, wel met happeren enzo en uiteindelijk startte ze gewoon slecht en nu geeft ze helemaal geen kik meer. bougie wordt wel nat en de benzine vult de vlotterkamer en hij trekt erg zwaar.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

natte bougie => je krijgt benzine
vonkende bougie => je hebt ontsteking.

dan kan het alleen maar zijn dat het mengsel niet goed is.
het inlaatmembraan en of valse lucht langs het inlaatmembraan of carb. is vaak de oorzaak van dit soort klachten.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie