Spartametrijder uit Flevoland.
-
Spartametrijder uit Flevoland.
Hallo allemaal. Tijd om mijzelf eens voor te stellen. Pim is de naam, 61 jaar en woonachtig in het mooie Zeewolde in de provincie Flevoland. Al lid sinds 2011 (!) Hoog tijd dus. Mijn 1e Spartamet kocht ik in 2011 nadat ik een lichte beroerte had gehad. Ik mocht toen een paar maanden niet autorijden dus een Spartamet bracht uitkomst. Na 2 jaar brak het achterwiel en reparatie is er nooit van gekomen. Een Chinese scooter werd zijn plaatsvervanger. Enkele weken geleden echter toch weer een "Metje"' op de kop getikt en al weer een paar heerlijke lentetochten gemaakt. Het valt me na die paar jaar zonder Spartamet op dat ze echt zeldzaam aan het worden zijn in het straatbeeld en je best wel wat bekijks hebt. Het lijkt me enorm leuk om eens met een paar medeliefhebbers een toertocht te organiseren. Dus mochten er liefhebbers zijn dan hoor ik het graag. ik probeerde een foto van mijn trots te plaatsen maar dat werd niet toegestaan?
Re: Spartametrijder uit Flevoland.
Welkom Pim!pimzeewolde schreef:Hallo allemaal. Tijd om mijzelf eens voor te stellen. Pim is de naam, 61 jaar en woonachtig in het mooie Zeewolde in de provincie Flevoland. Al lid sinds 2011 (!) Hoog tijd dus. Mijn 1e Spartamet kocht ik in 2011 nadat ik een lichte beroerte had gehad. Ik mocht toen een paar maanden niet autorijden dus een Spartamet bracht uitkomst. Na 2 jaar brak het achterwiel en reparatie is er nooit van gekomen. Een Chinese scooter werd zijn plaatsvervanger. Enkele weken geleden echter toch weer een "Metje"' op de kop getikt en al weer een paar heerlijke lentetochten gemaakt. Het valt me na die paar jaar zonder Spartamet op dat ze echt zeldzaam aan het worden zijn in het straatbeeld en je best wel wat bekijks hebt. Het lijkt me enorm leuk om eens met een paar medeliefhebbers een toertocht te organiseren. Dus mochten er liefhebbers zijn dan hoor ik het graag. ik probeerde een foto van mijn trots te plaatsen maar dat werd niet toegestaan?
Je foto kan nog niet geplaatst worden aan het 'tekort' aan geplaatste berichten. Ben wel erg benieuwd naar je met! Wat je zou kunnen doen is hem kunnen uploaden en een linkje naar de foto hier plaatsen :)
-
Kom maar eens naar Overijssel, hier zie je er dagelijks nog wel een! :Dspartarie schreef:Alsnog welkom Pim!Klopt....ik kom er nog maar zelden eentje tegen. :?Het valt me na die paar jaar zonder Spartamet op dat ze echt zeldzaam aan het worden zijn in het straatbeeld en je best wel wat bekijks hebt.
-
-
Nee Antoine, Bij de RDW staat alleen de datum van eerste toelating vermeld en dat is bij een Spartamet dus vrijwel altijd 2005 omdat toen de gele verzekeringsplaatjes vervangen moesten worden door een echte kentekenplaat.Bij de "bijzonderheden"staat dan ook vermeld dat de bromfiets "eerder in gebruik is genomen dan onder eerste toelating vermeld"
Hoi Pim,
Welkom op het forum
Spartametjes zijn gemaakt van 1986 tot 1999
Saxonettes van 1987 tot 2010.
Spartametjes beginnen heel erg zeldzaam te worden.
een Saxonette van de laatste bouwjaren kun je nog wel eens tegenkomen.
De goede onderdelen beginnen ook steeds schaarser te worden.
Als je weet wat je doet en technisch onderlegt bent dan is een Spartamet 1000den malen beteren betrouwbaarder als een Chinese wegwerpscooter.
Welkom op het forum
Spartametjes zijn gemaakt van 1986 tot 1999
Saxonettes van 1987 tot 2010.
Spartametjes beginnen heel erg zeldzaam te worden.
een Saxonette van de laatste bouwjaren kun je nog wel eens tegenkomen.
De goede onderdelen beginnen ook steeds schaarser te worden.
Als je weet wat je doet en technisch onderlegt bent dan is een Spartamet 1000den malen beteren betrouwbaarder als een Chinese wegwerpscooter.
-